Test

Kralj funkcionalnosti i niske potrošnje. Testirali smo Dacia Jogger Hibrid Extreme

Edi Prodan

U svakom pogledu, posebno prostorom i opremom, hibridni Jogger jako je privlačan za profesionalce, kao i za brojnije, ekološki osviještene obitelji



Jedan od najkorisnijih, najfunkcionalnijih i svakako najštedljivijih automobila koji se uopće mogu pronaći na europskom, pa tako i hrvatskom tržištu. Najkraći je to mogući opis Dacie Jogger koju smo na testu imali u verziji s hibridnim pogonom i opcijom sa sedam sjedala. Da, i s privlačnom i sveobuhvatnom opremom »extreme« koja osim sadržajnosti plijeni pažnju i nizom estetskih dodataka čiji je zajednički nazivnik – boja bakra. Bilo da je riječ o poslu, a naročito je privlačan taksistima, ili o klasičnom obiteljskom korištenju, posebno kod onih, istina u Hrvatskoj vrlo rijetkih, obitelji s više djece, ovako konfigurirani Jogger prava je poslastica.


Krenemo li od njegove pogonske jedinice, snaga motora je 140 benzinskih »konja«. Točnije, snaga je ukupni zbroj potencijala i rada benzinskog agregata i dva elektromotora. Sam benzinac ima 91 KS, a hibridni sustav je isti kao i kod Renault Clio E-tech Hybrid. Električni dio sastoji se od dva motora, jednog od 49 KS, koji također pokreće kotače, i drugog od 20 KS čija je misija da se motor okreće i stvara struju. Baterija hibridnog sustava ima 1,2 kW. Sustav odlično funkcionira u gradu kad se potrošnja svodi na minimum, a i u opcijama koje traže veću isporuku snage, odlično reagira. Sveukupno uistinu ga se može voziti s jako malom prosječnom potrošnjom koja je nama na testu bila oko 4,5 litara na stotinu kilometara. Ne treba zaboraviti ni to da je riječ o automobilu što težinom doseže skoro 1,5 tona, kao ni to da je imao i treći red sjedala kako bi bio pogodan za prijevoz sedam putnika. Vrlo mu je dobra i dinamika, posebno je ugodan u tom pogledu za dužih vožnji na autocesti.


Ističemo ga kao »kralja funkcionalnosti« jer ovakav Jogger to doista i jest. Istina, kad su u pogonu sva tri reda sjedala, prtljažnik postaje skroman, no to je i očekivano. Kad se koristi kao vozilo s pet sjedala, »bunker« ima zapreminu veću od 500 litara, a kad ga se pretvori u dvosjed, prtljažni prostor prima više od 1,5 tisuća litara prtljage što je jednako manjim »kombijima«. Ne treba zaboraviti ni to da se sve to događa u samo 4,5 metara duljine!




Uz visoki paket opreme što sadrži cjelokupnu digitalnu opremu, od navigacije do svih komunikacijskih elemenata, istaknimo i automatski mjenjač koji se može postaviti i u »mod« što pomaže kočenju, kao i punjenju baterije od »odbačenih« dijelova kinetičke energije. Nema dakle što nema.


U konačnici analiziramo i cijenu. Kako smo rekli paket opreme je »extreme«, dakle najviši, kao i pokretački sustav, a ne treba zaboraviti ni automatski mjenjač. Dacija Hrvatska za svo to bogatstvo ispostavlja cijenu od 28.500 eura, što ide u red najpovoljnijih takvih opcija na domaćem tržištu. Probleme u analizi tog iznosa nastaje kad se komparira s cijenom, istina ne tako opremljenog, Joggera sa samo benzinskim motorom. Razlika se teško vraća kroz klasičnu upotrebu, primjerice od 15 tisuća kilometara godišnje, jer je na stotinu kilometara razlika najviše dvije litre benzina, odnosno manje od četiri eura. S druge strane, a tu se nikad ne smije iz vida izgubiti ni plinska, LPG verzija Joggera, za profesionalce, poput taksista, hibridni Jogger je itekako isplativa verzija jer se u primjerice tri godine vraća uloženo, a onda se niz godina koristi benefite štedljivog sustava.


U svakom slučaju i Dacia je s ovim modelom iskoračila u hibridni sustav, uskoro slijedi i potpuno napuštanje korištenja dizelskih agregata što će mnogi prihvatiti sa žaljenjem. No, kako god tko to kako doživljavao, ekološka budućnost se mora poštovati. Dacia je to s ovim Joggerom i učinila, a nama se čitava priča itekako dopala.