Proboj prema zapadu

Kineski BYD je trenutno najveći proizvođač električnih vozila na svijetu. I sad stiže u EU

T.I.

Foto: Byd

Foto: Byd

Osim kineskog kapitala, jedan od investitora u ovu tvrtku je Berkshire Hathaway, firma jednog od najbogatijih i najiskusnijih poslovnih ljudi na svijetu, Warrena Buffeta



Velika kineska tvrtka za proizvodnju električnih vozila BYD u Europi je potpuno nepoznata, no to će se uskoro promijeniti jer je ovaj tjedan objavljeno kako će ih u Europskoj uniji zastupati (za početak u Njemačkoj i Švedskoj), švedska tvrtka s dugogodišnjim iskustvom u prodaju automobila Hedin Mobility Group.


Inače, ovo nisu prve europske zemlje u kojima je BYD ponudio svoja osobna vozila, već dvije godine prisutni su u Norveškoj sa svojim SUV-om Tang EV600. Prije toga, već su na europsko tržište ušli svojim autobusima i profesionalnim vozilima.


Hedin Mobility Group je jedna od najvećih tvrtki za prodaju automobila u zapadnoj Europi, posluje s preko 230 prodajnih mjesta u osam zemalja, preko kojih je samo prošle godine prodala oko 125 tisuća vozila.




Tang EV600 je automobil sa stalnim pogonom na sva četiri kotača koji nudi autonomiju od 520 km i dolazi u verzijama s 5 ili 7 sjedala u svojih gotovo 5 metara dužine.


Inače, BYD je prema podacima kineskih medija, trenutno najveći proizvođač električnih vozila na svijetu s prodajom od 641 tisuću vozila samo u prvoj polovici ove godine. Zanimljivo, osim kineskog kapitala, jedan od investitora u ovu tvrtku je Berkshire Hathaway, firma jednog od najbogatijih i najiskusnijih poslovnih ljudi na svijetu, Warrena Buffeta. Rekli bismo da je s tim podacima na umu, ambicija da se s azijskog tržišta BYD pokuša nametnuti i u Europi sasvim logična.


Posebno s toga što spomenuti SUV Tang EV 600 košta od 37 tisuća dolara naviše, što je vrlo izazovna cijena u odnosu na skuplju konkurenciju zvučnijih imena u klasi velikih SUV-ova. No, ponuda BYD-a tu ne staje. Osim SUV-ova u ponudu imaju male i velike limuzine, mini kombije, mikro aute.