Ambiciozni planovi

KIA objavila set električnih vozila (skore) budućnosti

T.I.

Foto: KIA

Foto: KIA

EV3 će biti manji SUV koji bi mogao koštati prihvatljivijih 35 tisuća eura, dok ostaje nejasno kolika bi mogla biti cijena prve KIA električne limuzine. U svakom slučaju ne veća od 50 tisuća eura



Na svojem jučerašnjem „EV“ danu KIA je osim najave prodaje novog SUV-a EV5 koji je već u fazi produkcije, predstavio i koncepte modela EV3 i EV4 koji bi se mogli početi proizvoditi u skoroj budućnosti.


Dakako, akronim EV predstavlja „electric vehicles“, što je sasvim u skladu s namjerom Hyundaijeve sestrinske korejske tvrtke da se „elektrizira“ što brže i što opširnije. Njihov je plan da do 2026. prodaju milijun električnih vozila godišnje i da doguraju do 1,6 milijuna do 2030. godine.

Foto galerija: KIA EV



I dok se za SUV EV5 očekuje cijena od 40 do 45 tisuća eura tisuća eura, što je i dalje puno niže od velikog SUV-a EV9 koji bi se u salonima širom svijeta trebao pojaviti krajem godine po cijeni od visokih 75 tisuća eura, novi koncepti ciljaju šire mase. Naime, EV3 će biti manji SUV koji bi mogao koštati prihvatljivijih 35 tisuća eura, dok ostaje nejasno kolika bi mogla biti cijena prve KIA električne limuzine. U svakom slučaju ne veća od 50 tisuća eura.




“KIA je snažno usredotočena na pružanje rješenja za nedoumice koje i dalje izazivaju oklijevanje kada je u pitanju kupnja električnog automobila. Ispunit ćemo očekivanja kupaca tako što ćemo ponuditi potpunu liniju električnih vozila po različitim cijenama i poboljšati dostupnost infrastrukture za punjenje. Kao pružatelj rješenja za održivu mobilnost, prijelaz KIA-e na električna vozila je imperativ, a ne neobavezna opcija. Ubrzanje prema elektrifikaciji počinje sada”  – rekao je na jučerašnjem predstavljanju Ho-sung Song, predsjednik i izvršni direktor KIA-e.


Pa ipak, zasad je za KIA-u fokus prodaje EV5 modela na Kini i Koreji, a kasnije će s ovim i budućim modelima pokušati osvojiti i ostatak svijeta, baš kao što je to Hyundai već uspio sa svojim inovativnim modelima Ioniq 5 i 6.


Inače, standardni EV5 model bit će opremljen baterijom od 64 kWh i motorom od 160 kw. Ova kombinacija garantira prevaljivanje razdaljine od 530 kilometara s jednim punjenjem po CLTC standardu.


U model velikog dometa ugrađena je baterija od 88 kWh pa će i njen domet biti duži, čak 720 kilometara po CLTC standardu, koji je malo „napuhan“ u odnosu na WLTP standard koji se koristi u Europi pa ove brojke treba gledati s oprezom.