Posljedica elektrifikacije vozila

Japanci se boje da će izgubiti milijune radnih mjesta kad autoindustrija prestane proizvoditi automobile na benzin

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Izvršni direktor Toyote Akio Toyoda naglasio je da bi potpuni prelazak na električna vozila mogao Japan koštati 5,5 milijuna radnih mjesta i 8 milijuna automobila izgubljene proizvodnje vozila do 2030. godine



Akio Toyoda, izvršni direktor Toyote je na redovnom sastanku Japanskog udruženja proizvođača automobila (JAMA), kojem su prisustvovali i rukovoditelji Honde, Yamahe i Isuzua, izrazio zabrinutost da će radikalni prijelaz na električna vozila milijune japanskih radnika u automobilskoj industriji koštati posla.


Kao i dobar dio zemalja, posebice u Europi, Japan također želi drastično smanjiti emisiju CO2 do 2030. godine i postići potpunu neutralnost CO2 do 2050. Sve počinje, naravno, zabranom prodaje automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, odnosno prebacivanjem na potpuno električna vozila, no Toyoda, koji je ujedno i predsjednik Udruženja proizvođača automobila, vjeruje da bi radikalni prelazak na električna vozila mogao unakaziti japansku proizvodnju.


Naime, izvršni direktor Toyote naglasio je da bi potpuni prelazak na električna vozila mogao Japan koštati 5,5 milijuna radnih mjesta i 8 milijuna automobila izgubljene proizvodnje vozila do 2030. godine. Toyoda, smatra kako bi plan puta prema ugljičnoj neutralnosti trebao uzeti u obzir ekonomska snaga Japana proizlazi iz proizvodnje i ujedno predlaže nešto širi pristup smanjenju ugljika.




“Japan je zemlja ovisna o izvozu. Dakle, neutralnost ugljika jednaka je problemu zapošljavanja za Japan. Neki političari kažu da sve automobile moramo pretvoriti u električna vozila i da je proizvodna  industrija zastarjela. No, ne mislim da je to slučaj. Da bismo zaštitili poslove i živote Japanaca, mislim da je potrebno uskladiti našu budućnost s dosadašnjim naporima. ”


Toyoda je istaknuo da japanski proizvođači automobila proizvode oko 10 milijuna vozila godišnje u Japanu, od čega se polovica izvozi. Također, citirao je prognoze prema kojima će do 2030. domaće tvornice i dalje proizvoditi 8 milijuna vozila godišnje opremljenih motorima s unutarnjim izgaranjem, uključujući hibride i plug-in hibride, a nakon što ta vozila budu zabranjena, proizvođači automobila doživjeti će težak udarac i naći se pred donošenjem teških odluka: ili poslati proizvodnju takvih vozila u inozemstvo ili je potpuno prekinuti.


“To znači da bi se izgubilo više od 8 milijuna jedinica, a automobilska bi industrija mogla riskirati gubitak većine od 5,5 milijuna radnih mjesta. Ako kažu da su motori s unutarnjim izgaranjem neprijatelji, ne bismo mogli proizvesti gotovo nijedno vozilo. ” – rekao je Toyoda.


Rješenje mogućeg problema, prema Toyodi, je da bi put do ugljične neutralnosti trebao biti prilagođen uvjetima svake zemlje. Točnije, trebalo bi biti više slobode u pogledu tehnologija koje se tamo koriste, sve dok je rezultat isti: sveukupno smanjenje emisije ugljika.


“U postizanju ugljične neutralnosti neprijatelj je ugljični dioksid, a ne unutarnje izgaranje. Za smanjenje emisije ugljičnog dioksida potrebno je imati praktične i održive inicijative koje su u skladu s različitim situacijama u različitim zemljama i regijama.” – kaže Toyoda.


Toyoda smatra da hibridna vozila imaju značajan doprinos u postizanju neutralnosti ugljika, iako su opremljena motorima s unutarnjim izgaranjem. Razlog je što su hibridi pristupačniji od električnih automobila i mogu prodrijeti na tržišta na kojima ne postoji infrastruktura za punjenje, a osim toga, konstantna tehnička poboljšanja čine ih sve više ekološki prihvatljivijima. Istodobno, hibridi se mogu koristiti kao most za povezivanje električnih vozila i nulte emisije, pomažući u smanjenju udara na poslove koji proizvode dijelove za motore i prijenose automobila.