TESTIRALI SMO

Citroen C4: Kad Cactus naraste u zanimljivu ikebana

Edi Prodan

Foto EP

Foto EP

Zanimljivo strukturiran u dizajnerskom smislu, C4 se ističe kako razumnom potrošnjom tako i ugodnom vožnjom.



Nastalo na jasnoj genetici modela Cactus, najnovije izdanje Citroenovog poznatog kompakta C4 ide u red jednog od zanimljivijih modela unutar navedenog razreda. Ističemo to ponajprije zbog dizajna automobila koji se nije prepustio kompjutorskim simulacijama i prijedlozima koji se kod takvih strojnih promišljanja izgleda najčešće odnose prvenstveno na aerodinamiku. Naprosto ne izgleda kao još jedan od sličnih, već ima apsolutno samosvojni izgled. Istina, prepoznaje se jasan rukopis općenitog dizajna koji se, kao razigran, pronalazi i na cjelokupnoj gami ovog francuskog proizvođača, što dakako još jasnije podcrtava odluku Citroena u vraćanju svojim korijenima.


Ono što C4 čini dodatno modernim i zanimljivim automobilom je činjenica da je dizajnerski efekt na kraju blago crossoverovski što je danas i više nego poželjna referenca. Automobil smo k tome testirali na nešto dužim relacijama tako da su konačni rezultati bliski onom što se može doživjeti u klasičnoj, višegodišnjoj osobnoj eksploataciji ovakvog vozila.


Uređenje unutrašnjosti bilo je na najvišoj razini što je dodatno isticala metropolitan grey – umjetna crna koža s advanced comfort sjedalima koja se kao uputna investicija nameću svim onima koji će ovakav automobil koristiti i za duža putovanja. Kad smo već kod te stavke kao jedna od rijetkih pojedinosti s manjkavom ocjenom je voluminoznost prtljažnika koja je mogla biti i za nekoliko desetak litara veća. No kako se s automobilima u Hrvatskoj baš i ne putuje previše, manjkavost je to koja se rijetko vidi.
Središnja konzola i cjelokupna armatura su također vrlo moderni, maksimalno digitalizirani s nizom jako korisnih elemenata. Za svaku je pohvalu i navigacijski sustav koji vrlo precizno i brzo pronalazi i najzamršenije lokacije. Sveukupno, ozračje sasvim prostrane unutrašnjosti je jako ugodno što značajno olakšava putovanje i onda kada se više sati ne staje. Tu je dakako i poslovična citroenovska udobnost tako da je svakako riječ o – automobilu s prijateljskim stavom i na dužim putovanjima.


BOGATA OPREMA



Sustavi: nadzora mrtvih kutova, pomoć pri parkiranju sprijeda, automatsko prebacivanje duga/kratka svjetla, adaptivni regulator/limitator brzine s funkcijom Stop & GO, automatsko kočenje u slučaju opasnosti pomoću kamere i radara (Active Safety Brake 2.0 – prepoznavanje biciklista), prošireno prepoznavanje prometnih znakova i preporuka za brzinu, pristup i pokretanje vozila bez ključa iz blizine Citroen Connect Nav na 10-inčnom tabletu (navigacija 3D) Head-up display, Funkcija Mirror Screen (Apple CarPlay) Advanced Comfort sjedala, kamera za vožnju unatrag, držač za tablet – Smart Pad Support Citroën, LED Vision svjetla u obliku slova V te automatsko uključivanje svjetala i automatski elektrokromni unutarnji retrovizor.

Benzinski motor snage 130 KS je istinski optimalan za jedan ovakav automobil. I tu se pronalazi omjer od jednog KS na desetak kilograma vozila što jamči i više nego zadovoljavajuću dinamiku. Ona se k tome kod ovog izdanja C4 može dodatno podešavati kroz tri moda: standardni, ekološki ili sportski. I dok je u eko modu jasna jedina želja da se štedi gorivo, ali je zato dinamika u tom slučaju apsolutno u drugom planu. Automobil je k tome bio opremljen uglađenim 8-stupanjskim automatskim mjenječem, koji se može ručno definirati pomoći poluga smještenim ispod kola upravljača, tako da je prilagođavanje opće dinamike znatno pojednostavljeno s obzirom na to da sustav sam sve prepoznaje te u skladu s time i djeluje. Kad se pak prebaci u sportski mod, do kraja se može iskoristiti potencijale motora i njegove snage te se postaje sasvim konkurentnim sudionikom prometa i u bržim dionicama. S obzirom na neke od težih dionica strmih cesta koje su se penjale i do tisuću metara nadmorske visine, kao i značajnijoj opterećenosti putnicima i prtljagom, ukupna je dinamika bila – jako dobra.


Iako smo se pribojavali kako bi se kao pratitelj ovako složenog automobila mogla pojaviti veća potrošnja, na kraju i više nego dobar prosjek – 6,2 litre su i više nego zadovoljavajući rezultat. Tim više što je u ukupnom testiranju autocesta uzela više od pedeset posto kilometraže. Bilo je istina u svemu manje gradske vožnje, pa je 40-ak posto otvorene ceste znatnije utjecalo na smanjenje prosjeka, ali ni u najtežim situacijama prosjek se nije penjao iznad 7,2 litre. Ono što je također dobro, u eko modu se može i s prosjekom od 5,6 litara, no ni kad se prebacuje u sportski način vožnje, potrošnja ne »divlja«.
Početna cijena Citroena C4 je 134 tisuće kuna.


No naš je testni model bio jedan od najbolje opremljenih, a u doplatnu su sferu ušli i posebna, smeđa caramel, bežično punjenje mobitela, paket Park Assist Vision što je ukupnu cijenu podiglo do 202.745 kuna. S obzirom na funkcionalnost i moderni izgled koji naglašava polivalentnost, jedna sasvim zanimljiva kompaktna priča koja itekako ima smisla želite li se bezbrižno voziti. Može i na dugim relacijama gdje se kao posebne prednosti ističu udobnost kao i kvaliteta automatskog mjenjača. Izostave li se neki elementi koji koketiraju s luksuzom, može i znatno povoljnije tako da je sve stvar – odabira. Rekli smo jedna od rijetkih mana mu je voluminoznost prtljažnika, no ona, kako nam je poznato, nije često uočljiva.