Test

Gospodar klase magnetske privlačnosti: Testirali smo Peugeot 2008 GT Line Blue HDI 130 Eats

Edi Prodan

Zapažen i u prvom izdanju, Peugeot 2008 je u drugoj generaciji postao dominantan



Koliko god nam djelovalo nemogućim, spojiti elegenciju i crossover razred jer riječ je o automobilima što naglašenije streme prema »nabildanim« izdanjima svijeta na četiri kotača, kad je Peugeot u pitanju mnogo je toga ipak – moguće. Svjedočili smo dobroj prihvaćenosti modela 2008 i u njegovom prvom izdanju, no ipak je tu bilo i podosta kompromisa. Tek se bilo izašlo se u crossover priču i u B segmentu tako da se nije ipak htjelo prenaglašavati neke detalje dizajna kako bi se publiku, i dakako kupce, na jedna sporiji, evolutivni način uvodilo u svijet što miješa klase i uspinje se na području gdje je i inače jako veliki fokus kupaca.


S modelom 3008, kad se izašlo iz monovolumneskog svijeta i ušlo u crossover područje, imalo se već određena iskustva koja i jesu naglašavala da je kod 2008 sve u najboljem redu ali da je mogao biti i – izražajniji. Kod 3008 se pak u cijelosti dopustilo prava dizajnerima da – dizajniraju. Učinili su to na najbolji mogući način tako da je kompaktna klasa uistinu dobila jedan od svojih najizraženijih primjeraka.


Provjereni recept


A kad se već imalo tako dobar recept – što se baviti nepotrebnim razmišljanjima. Druga generacija 2008 je preslikala neke od elemenata 3008, dodala još malo »mišića« tako da je sve zajedno stvorilo model koji se odmah vinuo na sam vrh klase. I to klase u kojoj vlada nevjerojatna gužva. Tu su kod uspješnih brojke jako visoke, ali je jako žestoka i konkurencija. Nema se preveliko pravo na grešku. Jer dođe li do nje, povratka nema. Kad je 2008 u pitanju dogodila se, srećom po Peugeot ne i po konkurentske mu tvrtke, sasvim suprotna situacija. Odmah je postao veliki hit tako da se traži primjerak više.




Osim samog dizajna vanjštine i unutrašnjosti, nova generacija 2008 plijeni i s ponudom prostora. Riječ je naprosto o automobilu koji – ima mjesta. I na stražnjim sjedalima, baš kao i u prtljažnom prostoru volumena 405 litara koji kod ovakvih automobila često zna biti žrtvovan u korist nekih drugih elemenata. Dužina Peugeota 2008 je 4,3 metra, širina doseže 1,77, dok je visina 1,55 metara. I međuosovinski razmak je solidan, 2,61 metar što je i znano s obzirom da ovaj crossover koristi novu platformu PSA grupacije, pa tako i model 208.


Testni primjerak je bio dodatno inspirativan jer riječ je o GT line verziji koja estetski doživljaj dovodi do vrhunca. Iako bi većina kod ovakvog automobila očekivala hibridni pogon, u našem je slučaju opcija bila povezana s dizelskim agregatom i to poprilične snage od 130 »konja«. I više nego dovoljno za automobil težine 1230 kilograma. Kad se dakle evidentira da na desetak kilograma dolazi po jedan »konj«, jasno je da se dobiva i jako dobru dinamiku. Do brzine od 100 km/h potrebno je 10,3 sekundi, maksimalna je brzina 195 km/h što je zapravo baš po mjeri mlađe dinamičnije publike koja u pravilu najviše i preferira ovakve automobile. Osim dakle deklariranih parametara, a oni ukazuju da je riječ o brzom vozilu, sve se to jako dobro referira i u stvarnom životu. Ovako složeni Peugeot 2008 je naprosto vrlo brz i okretan automobil koji omogućava skoro pa sportske užitke u vožnji. Posebno kad se krene u brdske uspone gdje njegov ritam dolazi do velikog izražaja. A do izražaja u tom trenutku dolazi i EAT8, mjenjač što svojom brzinom i automatikom jako doprinosi zadovoljstvu vožnje. Na neki način i očekuje se da jedan ovakav automobil u svom sustavu i ima upravo automatski mjenjač.


Sve što vrijedi…


U zoni potrošnje, prosjek je 3,8 litara, kao i emisije CO2 koja iznosi točno 100 g/km, 2008 je jako korektan prema okolini i novčaniku vlasnika. Naš je prosjek potrošnje bio 5,4 litara što je u jednom dijelu bio danak bržoj vožnji, no bilo je tu i mirnih situacija kad se prosjek bez problema stavlja u zonu ispod pet litara. A to je, posebno prizovemo li opet njegovu težinu, jako dobar rezultat.


U konačnom dijelu ocjene ovog zanimljivog testiranja dolazi cijena. A to je trenutak gdje na vidjelo dolazi i stara istina koja kaže kako sve što vrijedi ima i svoju cijenu. Ona u startnom GT line paketu dolazi do čak 210 tisuća kuna, u našem testnom, s doplatama iznimno visokih 230 tisuća kuna što je već u rangu mnogih ovakvih automobila iz kompaktne klase, pa čak i limuzina iz D segmenta.


Lijep, dinamičan pa i funkcionalan, istina prenaglašene cijene, Peugeot 2008 će sasvim sigurno zabilježiti veliku prihvaćenost, baš kao što je već sada evidentno kako je i konkurenciji ljestvicu postavio jako visoko. Bit će stoga zanimljivo i na tom planu pratiti kako će se natjecanje u crossoverovskom B segmentu nastaviti odvijati.