Eurozastupnik

Flego protiv stava Parlamenta: Van pameti je dozvoliti mladim vozačima automobile od 300 konja

Portal Novi list

Valter Flego

Valter Flego

Direktivom se predlaže i dozvoljena razina alkohola u krvi mladih vozača od 0,2 promila



“Umjesto zdravog razuma i slušanja struke usvojili smo prijedlog koji je poražavajući korak unatrag za europsku sigurnost na cestama”, smatra europarlamentarac Valter Flego (IDS/Renew) nakon današnjeg usvajanja stava Parlamenta o Direktivi o vozačkim dozvolama.


Naime, Flego je bio protiv kontroverznog stava Parlamenta, koji je usvojen s 339 glasova ZA, 240 PROTIV i 37 suzdržanih.


Direktivom se predlaže definiranje vožnje u pratnji već sa 17 godina, smanjenje dobne granice za vozače B, C i C1 kategorije na 17 godina, a za D kategoriju već s 21 godinom.




Predlaže se i dozvoljena razina alkohola u krvi mladih vozača od 0,2 promila.


Cilj Direktive je da Unija do 2050. bude bez i jedne stradale osobe na europskim cestama kao prvi kontinent na svijetu, no Flego smatra da prijedlog od samog starta ide u sasvim drugom smjeru.


– U Europskom parlamentu često pronalazimo kompromise oko različitih tema. Kad govorimo o sigurnosti na cestama, mislim da kompromisa ne smije biti.


U ovoj Direktivi imamo jasan prioritet i zadaću – veća sigurnost u prometu i očuvanje mladih života.


Zato ne smije biti kompromisa kad pričamo o tome smiju li ili ne smiju mladi sa 17 godina voziti grdosije od kamiona ili aute od 300 konjskih snaga. Naravno da ne smiju, naglasio je Flego te dodao:


– Ne smije biti kompromisa ni kad govorimo o promilima. Naravno da mladi vozači ne smiju imati alkohola u krvi. U slučaju bijega s mjesta nesreće, naravno da je potrebno trajno oduzeti vozačku dozvolu.


Na taj način možemo sačuvati puno života. Na mnoge važne stvari zatvorili smo oči. Vožnjom s 0,2 promila šaljemo krivu poruku – „Kad piješ, vozi!“.


Flegov se stav od samog početka nije mijenjao i bio je kontra većine u Parlamentu.


– Ne želim sudjelovati u ovom političkom cirkusu ni dodvoravati se različitim lobijima. Ljudski životi moraju biti na prvom mjestu, a ova Direktiva ne ide u tom smjeru.


Ipak, s obzirom da se bliži kraj ovog saziva Parlamenta, na konačnom će prijedlogu zakona dalje raditi novoizabrani zastupnici i ja vjerujem da kad se politička dodvoravanja nakon izbora završe, novi će zastupnici slušati struku i imati zajednički i jedini ispravan cilj – spašavanje ljudskih života i smanjenje smrtnosti na cestama.