Jedanaesto izdanje

Civicovih 11 za povratak klasici. Stiže nova generacija Hondinog kompakta

Edi Prodan

Honda donosi 11. generaciju svog kompakta čija prodaja kreće krajem 2022. godine, a pogon koji je za njega predviđen, kako se čini, isključuje dizel, ali i samu struju



Jedan od najpoznatijih kompakata na tržištu, Hondin model Civic će za po prilici godinu dana i u konkretnom, ne samo digitalnom obliku, na tržištu predstaviti svoju novu generaciju. Iako, istina, to kod Honde nešto brže ide, aktualni je Civic u prodaji od 2017. godine, doživjeti čak jedanaesto izdanje jednog modela istinsko je postignuće i razlog za slavlje.


Ono što je nakon tri vrlo sportske generacije Civica zamjetno kod njegovog najnovijeg izdanja, svojevrsni je zaokret prema nešto mirnijim formama. Koliko se, istina, to kod Civica može govoriti. Na neki je način napuštena intrigantna forma petvratnog modela da bi se mjesta napravilo za dizajnerska iskustva koja donosi aktualni sedan. Naravno, sve je zajedno dodatno stegnuto i podvrgnuto najmodernijim principima oblikovanja automobila, ali ipak s više limuzinskih aspekata. Straga se, istina, slijedilo donekle poznatu formu, no i ona je primirena.


Podaci o izgledu unutrašnjosti još nisu poznati. Ni tu , istina, ne treba dvojiti jer odavno je Honda jedan od lidera snažnog korištenja digitalnih elemenata na središnjoj konzoli, bolje rečeno sve većem i većem središnjem ekranu, kao i na instrumentnoj ploči.




Dimenzije se ne bi trebale drastičnije mijenjati, da donekle u dužinu, baš kao što bi i volumen prtljažnika mogao biti oko 400 litara.


Ni podaci o motorima nisu javno publicirani. Sramežljivo se, istina, da razabrati kako će Civic ostat vjeran benzinskom motoru koji će imati i svoje hibridne opcije. Dizel se po svemu sudeći neće koristiti, baš kao što će se, najvjerojatnije, električni pogon prepustiti nekom sasvim novom, posebno za tu namjenu oblikovanom Hondinom modelu. Civic bi ipak trebao ostat vjeran tradiciji s hibridnim pojačanjima.


A kad smo već u toj sferi, najvjerojatnije je da će se koristiti hibridna iskustva s Jazza koji ima 1,5-litreni benzinac i elektromotor ukupne snage 109 KS, kao i onaj s CR-V-a što dolazi u znatno snažnijoj opciji, s ukupnih 184 »konja«.


Predstavljanje modela je zakazano za jesen 2022. godine dok bi sama prodaja mogla krenuti s kraja te ili početkom 2023. godine.