Dječje bolesti

Citroën povlači na servis električne mikroaute Ami, ali njihovi vlasnici mogu biti spokojni

Tihomir Ivka

Svi prodani Amiji povlače se ne servis zbog uočenih problema. Vlasnici će dobiti poziv tvrtke za servis auta i sve što je na njemu nužno za napraviti neće ih ništa koštati. Dapače, dok im je automobil na servisu dobit će zamjenski auto ili neku drugu vrstu kompenzacije, kao što je besplatni javni prijevoz dok su bez auta ili financijsku kompenzaciju od 400 eura



Kao u slučaju s mnogim modelima Citroëna kroz povijest, pogled na Ami, električni mikro auto, lansiran prošle godine u limitiranoj količini, izazivao je podvojene osjećaje. Toliko je čudan i avangardan da načas izgleda neodoljivo, a načas kao ružno pače. U svakom slučaju, i da nije tako malih dimenzija (2,4 metra dugačak, 1,4 širok), nema šanse da u njemu na cesti ostanete neprimijećeni.


Ami ima vrlo skromne karakteristike što se tiče dometa i brzine. Naime s jednim punjenjem baterije koja se na običnu kućnu utičnicu puni 3 sata moguće je prijeći 70 kilometara uz najveću brzinu od 45 km/h. Auto nije ni zamišljen da se s  njim juri i putuje na more, već da uz najmanji trošak, bez zagađenja zraka i s najmanjim mogućom potrebom za prostor za parkiranje, bude istinsko prometno pomagalo ljudima u velikim gradovima. I to ne samo odraslima, spada u AM kategoriju vozila pa je dovoljno imati 14 godina i prometnu dozvolu za skuter do 50 ccm da bi ga se vozilo.


Ako imamo na umu da se u prosjeku svaki automobil vozi 30-ak kilometara i da prevozi prosječno 1,2 putnika, ovaj koncept itekako ima smisla. Uza sve to, najveća prednost Amija je njegova cijena. Čak i vrlo mali automobili na električni pogon kao što je Smart koštaju oko 20 tisuća eura. Ami košta tek 6 tisuća eura.

Foto galerija: Citroën Ami





No, postizanje što niže cijene očito je uzelo danka u kvaliteti.


Citroën je objavio da kreće u „kampanju kontrole i  modernizacije“ što između redaka francuski L’Automobile tumači kao PR kontrolu štete iza koje se krije klasično povlačenje već prodanih vozila kako bi se otklonile greške uočene tijekom korištenja.


A njih je podosta:


– provjera nepropusnosti vozila: ubrizgavanje mase u područje krova i preinaka podešavanja vrata radi boljeg prianjanja na brtvu


– kontrola sustava otvaranja i zatvaranja vrata i promjena brave za vozača i suvozača kako bi se osiguralo pravilno zatvaranje vrata


– provjera i promjena motora brisača kako bi se izbjegla potencijalna blokada


– provjera električnog sustava vozila s ažuriranjem softvera za kontrolu baterije kako bi se optimizirao njegov rad


– provjera robusnosti zavarenih mjesta na dnu radi veće trajnosti


– provjera kočionog sustava s promjenom razdjelnika ako je potrebno kako bi se zajamčila ispravna razina performansi


– provjera senzora ručne kočnice zamjenom dijela ako je potrebno kako bi izbjegli potencijalnu grešku u punjenju baterije


L’Automobil smatra da je to za Citroënove pogone još 3 do četiri radna tjedna posla kako bi se sve ove stvari provjerile i popravile i predviđaju da će zbog toga kasniti isporuka novih Ami automobila.


Kupci Amija mogu biti spokojni, dobit će poziv tvrtke za servis auta i sve što je na njemu nužno za napraviti neće ih ništa koštati. Dapače, dok im je automobil na servisu dobit će zamjenski auto (obično mali model C1) ili neku drugu vrstu kompenzacije, kao što je besplatni javni prijevoz dok su bez auta ili financijsku kompenzaciju od 400 eura.


Francuski auto magazin podsjeća da je i bez ovih problema, Citroën imao poteškoća u proizvodnji odnosno isporuci Amija kupcima u razumnom vremenu. Ipak, izražavaju nadu da će velika francuska auto kuća ove dječje bolesti oko svog električnog mikroauta riješiti na korektan i efektivan način. Bila bi prava šteta da bude drugačije jer se čini da Ami kao koncept – računajući tu ekološku komponentu, dizajn, cijenu i činjenicu da vam za njega ne treba vozačka dozvola B kategorije – ima svijetlu budućnost.