Test na snijegu

Besprijekorni imidž iznova potvrđen: Testirali smo Subaru Impreza 2.0E R- Boxser

Edi Prodan

Impreza ulijeva silnu dozu povjerenja, brine i o greškama koje vozač može počiniti tako da ju većina poželi - zauvijek



Zapravo – nije moglo bolje. Da smo i sami poželjeli »igrati« se nečeg što nismo i što nam ni u kom slučaju ne pripada, onih koji mogu prema svojim željama krojiti vremensku sliku u nekom od dana ili tjedana, ne bismo »složili« bolje vremenske kondicije.


Iako u priobalnim krajevima rijedak gost, snijeg je zalepršao sve do mora. I omogućio nam jako dobre uvjete za testiranje Subaru Impreze u najraskošnijem »premium« izdanju, i to u verziji s najjačim, dvolitrenim hibridnim motorom koji je ova karoserijska izvedba, inače predstavljena 2017. godine dobila netom prije proglašenja pandemije i općeg lockdowna, u siječnju ove godine.


Konačno na testu


Nakon što su komunikacijsko-transportne peripetije ipak smanjene, došli smo konačno do mogućnosti testiranja. Pa je tako pun razumijevanja za naše »želje« došao i snijeg. Ipak da bi sve bilo još i nešto hladnije, odnosno čvršće u podlozi, testirali smo Imprezu na sjeverozapadnom dijelu općine Matulji, na potezu od Permana do Muna.




Impreza ima permanentni pogon na sve kotače što ju, u kombinaciji s jednim od najboljih podvozja u kompaktnoj klasi, čini besprijekorno upravljivim automobilom. Imali smo dakle sreće da smo je mogli provjeriti na zasnježenoj, samim time i poprilično skliskoj, podlozi gdje je potvrdila baš sve »legende« što o njoj kruže. U jednoj simboličkoj mjeri – ignorirala je uvjete na kolniku i držala se smjera kao da je podloga savršeno suha, onakva kakva, ni topla ni hladna zna recimo biti u svibnju.


Hibridni dodatak dvolitrenom motoru donosi snagu optimalnih 150 KS. Riječ je o automobilu nešto težem od 1,5 tona, dakle omjeru 1 KS na 10 kg. S obzirom da je obogaćen električnom komponentom, točnije onim što bismo mogli nazvati »mild hibrid«, donosi, zahvaljujući skladištenju energije u bateriji, snagu elektromotora od 16,7 KS. Baterija je kapaciteta 13,5 kW tako da je korisna i kod potrebe za dodatnom snagom, primjerice kod pretjecanja, ali i kao komponenta štednje kad se »mili« gradom. Maksimalna brzina ove hibridne Impreze je 197 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h 10 sekundi. Ono što je jako važno, emisija CO2 je 174 g/km, manje samim time i povoljnije prigodom kupnje, nego kod klasične benzinske opcije.


Potrošnja na našem testu, koji se sastojao od sve tri komponente – autoceste od Zagreba do Rijeke, otvorene ceste kao i gradske, istina dosta fluidne s obzirom da se zbog zdravstvenih i vremenskih kondicija i u gradovima promet silno prorijedio, bila je u prosjeku 7,3 litre. Na nizu dionica padala je na samo 6,5 litara tako da smo, kao malo kada, bili u gabaritima koje ističu i tvornički podaci.


S obzirom da su Subaruovi inženjeri svojedobno, prije desetak godina, teška srca prihvatili obavezu konstrukcije i dizelskih motora, ali također tvrdoglavo boxer izvedbe, supstitucija tog energenta s uvođenjem benzinskih hibrida omogućila im je – značajno olakšanje.


Uglavnom – besprijekorno


Automobil je besprijekorno opremljen, mjenjač je variomatski, no ima i mogućnost prebacivanja u poluautomatski mod što u pravilu vole vozači naglašenije dinamike vožnje. Dizajn je umjeren, samim time ne pomodan i jako dugovječan, kako u vanjskim, tako i na unutarnjim komponentama. Pravi dakle Subaru u svakom atomu njegove pojavnosti.


Zaključak je naravno upravo onakav kakvim se u pravilu ocjenju svi modeli sa znakom šest zvijezda. Vrhunska kvaliteta, vrhunska upravljivost, na žalost i vrhunska cijena. Testni se model zbog »premium« paketa popeo do 288,5 tisuća kuna što je jako visoki iznos. Ili nije?


Kad bi se Imprezu kompariralo s ostalim kompaktima, skoro ih je nemoguće pronaći s integralnim pogonom. Kad se i tako nešto otkrije, cijena im je viša nego Imprezi. Sve dakako ovisi o potrebama, pa i podneblju gdje se dominantno živi i vozi. S obzirom na snježni tjedan, i ovdje je saznanje da imamo automobil s pogonom na sve kotače izazivala – zavist. Uostalom, s obzirom da bolji poznavatelji automobilskog svijeta itekako dobro znaju što znači Subaru i kakve komparativne prednosti donosi, lagana ljubomora se javlja kod svih koji vas vide u vozilu s tim prestižnim znakom na prednjoj maski.


Kako tko voli. Bolje rečeno kako tko može. Oni koji mogu, svakako neka se otpute do Subarua. Automobili ovog japanskog proizvođača osim sigurne i dinamične vožnje uvijek proizvode i jako veliko opće – zadovoljstvo.


DIMENZIJE


Impreza ide u red klasičnih kompaktnih automobila. Dužina joj je 4460 mm, širina
1775, visina 1480 mm dok je međuosovinski razmak 2670 mm. Volumen prtljažnika doseže sasvim uobičajenih 385 litara. Težina kreće s 1434 kilograma na više, ovisno o motorizaciji i paketima opreme.


CIJENE


Iako je testni model dosegnuo apsolutno maksimalističkih 288,5 tisuća kuna, bazna verzija Impreze ima cijenu 193,7 tisuća kuna. U tom je slučaju riječ o modelu s 1,6 litrenim boxer benzincem, također opremljenim s Lineartronic mjenjačem, dok o tome kako ima pogon na sve kotače ne treba ni dvojiti jer to je kod Subarua standard koji dobiva svaki kupac. Ide li se na nešto manje opremljeni hibridni model, 2.0i e-BOXER Lineartronic STYLE NAVI, iznos koji se mora izdvojiti je 268 tisuća kuna.