Premijera u Münchenu

Daimler Mercedes napokon objavio kako će izgledati dugo najavljivani Smart mini SUV

T.I.

Foto: Daimler AG

Foto: Daimler AG

Dizajn je Mercedesov, a platforma je razvijena u kineskom Geelyju. Ne treba sumnjati da će Kinezi vrhunski odraditi posao, dovoljno je sjetiti se slučaja Volva koji je doživio novi procvat nakon što je došao pod okrilje ove kineske tvrtke



Nakon dugih godina najava i odgađanja, Smart SUV pod nazivom Concept #1 je postao realnost. premijeru doživljava na IAA Mobility sajmu automobila u Münchenu koji službeno otvara vrata sutra. Iako se i dalje govori da je riječ o konceptu, iz Smarta poručuju da je spreman za proizvodnju.


Smart, kao najčešći mikro auto na europskim cestama, iza sebe ima prilično turbulentne godine. Iako bi se kod mikro automobila to očekivalo najprije zbog jednostavnijih tehničkih rješenja, Smart je slabo reagirao na nadolazeću eru elekrifikacije i držao se (pre)dugo motora s unutarnjim izgaranjem. No kad su se jednom odlučili za struju, prelomili su preko noći. Od 2019. njihova jedina dva modela u ponudi Fortwo i Forfour prodaju se isključivo u električnoj varijanti. Logično je da i novi SUV dolazi isključivo s električnim pogonom.


I dok je u Europi bio opće prihvaćen u urbanim sredinama zbog lakoće kretanja kroz gradsku vrevu i pronalaženje mjesta za parkiranje, u Americi je nakon početnih uspjeha nije saživio, i to u tolikoj mjeri da je 2019. povučen s tog velikog tržišta.




Smart iza sebe ima infrastrukturu i kadrove Daimler Mercedesa čije grupacije je dio  još od 1994. godine, a 2019. godine ušao je u suvlasništvo s kineskim auto gigantom Geeleyem i to jako zaleđe na novom automobilu osjeti. Osim sjajnog dizajna, u njega je ugrađena sva sila moderne tehnologije. Uloge su podijeljene: automobile će tehnički opremati Geely u Kini, ali dizajn je Mercedesov, u kojem su smislili  avangardni izgled Concepta # 1.

Foto galerija: Smart Concept # 1



Futuristički izgled (iako je danas teško reći za bilo što novo), naglašen je  inovativnim detaljima poput LED svjetlosnih traka sprijeda i straga s “ritmičnim” svjetlosnim prikazom, ambijentalnom rasvjetom uključujući prostor za noge te novorazvijenim UI (user interface design) / UX (user experience design) konceptom s umjetnom inteligencijom. Na istinski pametan način, unutrašnjost električnog SUV -a vrlo je prostrana u odnosu na njegove kompaktne vanjske dimenzije.


Sa dužinom od 4,29 m, širinom 1,91 m i visinom 1,7 m, mali SUV je malo kraći, širi i viši od Mercedesovog vlastitog električnog crossovera EQA. Ali, tu sličnosti s Mercedesom prestaju, novi Smartovi bit će izgrađeni oko platforme razvijene u Geelyju. Ne treba sumnjati da će Kinezi vrhunski odraditi posao, dovoljno je sjetiti se slučaja Volva koji je doživio novi procvat nakon što je došao pod okrilje ove kineske tvrtke.


Od atraktivne vanjštine koju između ostalog obilježava sve ćešće korišteno panoramsko vjetrobransko staklo koje se proteže preko cijelog krova i kombinacija prednjih i zadnjih vrata koja se otvaraju u različitim pravcima, još je atraktivnija prostrana unutrašnjost sa središnjim info-zabavnim zaslonom od 12,8 inča koji nudi nadogradnje bežičnim putem za gotovo cijelo vozilo. Sustavom upravlja “trodimenzionalni globus” i ima napredni AI sustav koji s vremenom uči o željama vozača.


U Daimleru, odnosno Smartu dugo su skrivali kako će ovaj automobil izgledati, do jučer bio je objavljen samo jedan obris iz ptičje perspektive po kojem se tek moglo naslutiti što su zamislili. Sad su fotografije tu, na IAA Mobility sajmu ćemo vjerojatno saznati nešto i o snazi motora, kapacitetu baterije, maksimalnoj udaljenosti koju Concept #1 može prevaliti s jednim punjenjem. O cijeni također još nema riječi.


Pouzdano je samo da Daimler neće dugo čekati s proizvodnjom, iz napomene da je auto spreman za proizvodnju, može se zaključiti da bi se to moglo dogoditi već početkom 2022. godine.