O građevini dugoj 3,7 km raspravlja se, kao o načinu koji će potaknuti razvoj siromašnoga talijanskog juga, još od kasnih šezdesetih prošlog stoljeća.


Most između Sicilije i kopna Italije / foto trettodimessina.it




Desničarska vlada aktualne premijerke Giorgie Meloni dala je projektu prioritet i izdvojila 13,5 milijarda eura u idućih 10 godina za izgradnju mosta i okolnih objekata. Kopneni dio Italije od Sicilije razdvaja Mesinski tjesnac.


Prema tvrtki Messina Strait Company most će biti dovršen 2032. godine.


Projektu se oštro protive stručnjaci koji dovode u pitanje njegovu izgradnju s obzirom na to da bi se trebao podići u zoni potresa. Mnogi se boje i prekoračenja troškova, moguće štete za okoliš, kao i za infiltraciju lokalne mafije u građevinske ugovore.


Most između Sicilije i kopna Italije / foto trettodimessina.it


Neke građanske skupine koje se protive izgradnji mosta jasno kažu da je nepotreban, a ekološke udruge ovaj su tjedan podnijele pritužbu Europskoj uniji ukazujući na ozbiljne rizike za lokalni okoliš.


Unatoč svemu projekt ima snažnu potporu svih onih koji vjeruju da će brza željeznička i cestovna veza, kao alternativa trenutačnom trajektnom prijelazu, Siciliji i ostalim siromašnim južnim talijanskim regijama omogućiti prijeko potreban poticaj i razvoj.


Nakon raspisanog međunarodnog natječaja projekt je dodijeljen konzorciju Eurolink, koji predvodi najveća talijanska građevinska tvrtka Webuild. Konzorcij čine i španjolska grupacija Sacyr te japanska IHI.


Most između Sicilije i kopna Italije / foto trettodimessina.it


Članovi uprave tvrtke Messina Strait Company, koja nadzire projekt, kažu da bi odobrenje u srijedu trebalo omogućiti početak preliminarnih radova, što uključuje arheološka i geološka istraživanja, a bit će odobrena i eksproprijacija zemljišta.


Webuild je procijenio da bi se zahvaljujući izgradnji mosta moglo otvoriti više od 100.000 radnih mjesta.