NESIGURNO PODRUČJE

Kako letjeti iznad Ukrajine? Skupina europskih avioprijevoznika obustavila letove

Hina

Foto: iStock

Foto: iStock

Zračni prijevoznik Norwegian priopćio je u ponedjeljak da će do daljnjeg izbjegavati ukrajinski zračni prostor zbog eskalacije napetosti u regiji.



KIJEV – Skupina europskih avioprijevoznika obustavila je letove kroz zračni prostor Ukrajine, a i drugi će vjerojatno slijediti njihov primjer nakon upozorenja SAD-a na mogući skori ruski napad, procjenjuje savjetodavna tvrtka OPSGROUP.


Nizozemski zračni prijevoznik KLM priopćio je da će obustaviti letove prema Ukrajini i kroz ukrajinski zračni prostor, a i njemačka Lufthansa razmatra tu mogućnost.


Čini se da je i British Airways u ponedjeljak počeo izbjegavati ukrajinski zračni prostor na letovima između Londona i Azije, napominje Reuters, pozivajući se na uslugu za praćenje letova FlightRadar24.




Pilot British Airwaysa napisao je u nedjelju na Twitteru da prijevoz tereta od Londona do Bangkoka traje dulje zbog „aktualne geopolitike”. BA nije odmah odgovorio na zahtjev da komentira objavu.


Zračni prijevoznik Norwegian priopćio je u ponedjeljak da će do daljnjeg izbjegavati ukrajinski zračni prostor zbog eskalacije napetosti u regiji.


Norwegian ne leti izravno za Ukrajinu, ali povremeno leti kroz zapadne dijelove ukrajinskog zračnog prostora na rutama za Tursku, rekao je glasnogovornik.


Norwegian je izbjegavao istočne dijelove zemlje nakon obaranja zrakoplova Malaysia Airlinesa na letu MH17 2014. godine.


“Pretpostavljam da će Ukrajina uskoro postati nedostupna ako se ono što smo vidjeli tijekom vikenda iskristalizira u povlačenje još nekoliko prijevoznika”, rekao je osnivač savjetodavne tvrtke za letove OPSGROUP Mark Zee.


“Mislim da ih na to neće toliko potaknuti savjeti vlade koliko nedostupnost povezana s osiguranjem ili ponašanje drugih prijevoznika. Dakle, ako KLM, Lufthansa i British Airways, primjerice, odluče da neće letjeti preko Ukrajine, gotovo smo se vratili na scenarij MH17”, rekao je Zee.


Avion Malaysia Airlinesa srušen je iznad istočne Ukrajine 2014. i tom je prilikom stradalo 298 ljudi, od kojih su dvije trećine bili nizozemski državljani.


Zee je rekao da bi izbjegavanje ukrajinskog zračnog prostora najviše utjecalo na rute zračnih prijevoznika susjednih zemalja, dodavši da to, kako se procjenjuje, ne bi trebalo povećati cijenu dugih letova.


Wizz Air sa sjedištem u Mađarskoj objavio je u ponedjeljak da nastavlja s letovima prema Ukrajini, savjetujući ipak putnike da redovno prate njihove obavijesti budući da pozorno prate situaciju.


“Zasada nismo izmijenili red letenja i svi naši letovi u Ukrajinu i iz nje funkcioniraju normalno”, poručili su.


Prema analitičkoj kompaniji Cirium, Wizz Air je, uz Ryanair, europski prijvoznik s najviše letova između Europe i Ukrajine.


Ukrajinski prijevoznik SkyUp priopćio je da je u subotu bio prisiljen preusmjeriti let iz Portugala za Ukrajinu nakon što mu je vlasnik zrakoplova zabranio ulazak u ukrajinski zračni prostor.


Novinska agencija Interfax Ukraine izvijestila je da su ukrajinski osiguravatelji primili obavijest od reosiguravatelja da avioprijevoznici nisu osigurani od ratnog rizika.


Ukrajinski premijer Denys Shmygalu nedjelju je rekao da je vlada pripremila 16,6 milijardi grivnji (591,98 milijuna dolara) za osiguravatelje i tvrtke za leasing kako bi omogućila nastavak letova kroz ukrajinski zračni prostor.