Svjetsku banku brine što nije provedena reorganizacija niti jedne tvrtke koja upravlja autocestama. U Vladi ne žele govoriti o tome da o projektu postoji nesuglasje između ministarstava prometa i financija
ZAGREB U projektu privatizacije HAC-ONC-a kroz javnu ponudu koji bi trebao biti alternativa monetizaciji autocesta, Vlada će uz protivljenje sindikata i oporbe, po svemu sudeći imati i snažan otpor unutar vlastite administracije. Isti dan kada je na Vladi donesena odluka da se pokreće postupak privatizacije u medijima su izašle informacije da su u Ministarstvu financija zabrinuti jer je i Svjetska banka rezervirana, što je izrazila u službenom pismu, prema tom postupku te da se strahuje od toga da bi kreditori mogli odmah naplatiti cijeli dug ARZ-a koji se pripaja HAC-u, što bi značilo podizanje puno skupljih kredita i povećanje troškova kamata za 300 milijuna eura. U Svjetskoj banci nisu odgovorili na naš upit protive li se privatizaciji kroz javnu ponudu, postoji li mogućnost da kreditori naplate cijeli dug i da projekt koji je trebao značiti smanjenje pritiska na proračun kad je u pitanju otplata kredita zapravo proizvede veći trošaka.
Inicijalne ocjene
U ime Vlade odgovor smo dobili iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i u njemu se tvrdi da su u projekt razduživanja autocesta, na njihovu inicijativu uz suglasnost Ministarstva financija, uključene razvojne banke, Svjetska banka i Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD), koje podržavaju cjelokupni projekt te sudjeluju u istom.
U tijeku su inicijalne ocjene stanja od strane razvojnih banaka te u sklopu istog su na adrese nadležnih ministarstva upućeni komentari na cjelokupni proces. Komentari se odnose na preporuke vezane za cjelokupni projekt, a nikako se odnose na zabrinutost ili skepsu vezanu uz projekt, što potvrđuje njihovo daljnje sudjelovanje u projektu, poručuju iz Ministarstva prometa. Poručuju i to da će Vlada u suradnji s partnerima na ovom projektu iznaći najbolje rješenje i zaštiti interese svih građana Hrvatske. Dodaju i kako navodi da će se ukidanjem ARZ-a, automatski zatvarati cjelokupni dug ARZ-a nisu točni.
– EBRD je također uključen u projekt i nema namjeru tražiti prijevremenu otplatu svojih kreditnih plasmana, već osigurati dodatna sredstva da cjelokupni projekt bude uspješan. Također, naglašavamo da se ništa neće poduzimati bez dogovora s vjerovnicima odnosno bankama u ovom slučaju, zaključuju iz Ministarstva prometa.
Nekoliko adresa
Nesuglasje
U Vladi pak nitko ne želi govoriti o tome da najblaže rečeno postoji nesuglasje između dva ključna ministarstva, prometa i financija, kad je u pitanju provođenje privatizacije u HAC-ONC-u a u što se krenulo kako bi se HAC i ARZ razdužili i kako bi se preostali dug refinancirao.
– Ne radi se tu o tome da se ministri Lalovac i Hajdaš Dončić oko nečega ne slažu, nego mi u našoj administraciji očito imamo otpor ovom projektu, možda ne na najvišim razinama, ali sigurno on postoji, sugerira naš izvor iz Vlade. Na pitanje kako se u takvoj situaciji, bez pripreme svih uključenih, moglo krenuti u tako važnu reformu upravljanja cestama i autocestama, naš sugovornik ističe da je već dugo svima jasno da je to Vladin projekt, a ne pojedinog ministarstva, te da se u njega ide kako bi se olakšao pritisak javnog duga što bi svima trebalo biti u interesu.