Recesija "dala" više vremena za čitanje

Novine izlaze iz krize

Denis Romac

Istraživanja u Hrvatskoj pokazuju da se  prodana naklada dnevnih novina kreće oko 450 do 500 tisuća prodanih  primjeraka dnevno



U Hrvatskoj nema preciznih podataka o nakladama dnevnih novina, jer su podaci što ih izdavači dostavljaju Gospodarskoj komori proizvoljni i ne podliježu nikakvoj provjeri



Ugledni novinar i bivši predsjednik Udruge novinskih izdavača Ante  Gavranović tvrdi da je čitanost novina u porastu i u Hrvatskoj, iako se  to još »ne vidi i na nakladama novina«. »Iako je novinsko tržište osiromašeno, ljudi i dalje žele čitati novine«, tvrdi Gavranović.


Prema njegovim riječima, istraživanja u Hrvatskoj pokazuju da se  prodana naklada dnevnih novina kreće oko 450 do 500 tisuća prodanih  primjeraka dnevno, a računa se da svaki primjerak novina pročitaju  najmanje tri osobe.


U Hrvatskoj nema preciznih podataka o nakladama dnevnih novina, jer su podaci što ih izdavači dostavljaju Gospodarskoj komori proizvoljni i ne podliježu nikakvoj provjeri. 


Međutim, Gavranović tvrdi da je stabilizacija novinskog tržišta svjetski trend. To potvrđuju i podaci o rastu oglašavanja. Nakon velikog pada 2009. godine, 2010. bilježi se rast od 4,6 posto, a predviđa se da će  već 2012. fond koji će biti namijenjen oglašavanju biti ravan onome iz  2008. godine, kada je bio rekordan. 



 Nakon velikog pada 2009. godine, 2010. bilježi se rast od 4,6 posto, a predviđa se da će  već 2012. fond koji će biti namijenjen oglašavanju biti ravan onome iz  2008. godine, kada je bio rekordan





U Hrvatskoj je 2009. zabilježen snažan pad naklada, ali i pad  oglašavanja, pa je tako u sve medije za oglašavanje investirano 17 posto  manje nego 2008. godine. Najveći pad oglašavanja zabilježili su upravo  tiskani mediji, u koje je u 2009. uloženo 22 posto manje nego u 2008.  godini.


»Nakon šoka i velikog pada, i novinske se naklade stabiliziraju«, kaže  Gavranović potvrđujući kako se može govoriti da je novinsko izdavaštvo na putu izlaska iz krize. »Novinski sektor ponovno se vraća u  igru kao veliki igrač«, optimističan je Gavranović. 


Unatoč padu naklada, čitanost novina je u porastu. Dakle, daleko od  toga da je tisak mrtav. U Sloveniji porast čitanosti novina također objašnjavaju krizom. Gospodarska i socijalna situacija nagnala je ljude da  više vremena provode kod kuće, a više je i nezaposlenosti, što znači da  ljudi imaju više vremena i za čitanje novina.