Strateške odluke

Je li Pelješki most posljednji veliki kineski posao u EU?

Marinko Glavan

Jean-Baptiste Chastand istražuje kineske investicije u Europi / Foto: S. DRECHSLER

Jean-Baptiste Chastand istražuje kineske investicije u Europi / Foto: S. DRECHSLER

Prilično je vjerojatno da će Europska komisija nastojati da ovakve poslove koji se financiraju europskim novcem dobiju europske tvrtke, smatra francuski novinar



Na obilasku Pelješkog mosta u petak bila je i ekipa francuskog lista Le Monde, koja radi na priči o velikim infrastrukturnim zahvatima u Europi koje izvode kineske tvrtke.


Nakon Srbije i Crne Gore, gdje su Kinezi izgradili željezničku prugu, odnosno grade autocestu, priča ih je dovela i do Pelješkog mosta.


Novinar Jean-Baptiste Chastand kaže kako vjeruje da će Pelješki most, s obzirom na trenutne političke okolnosti u svijetu, biti zadnji veliki infrastrukturni projekt u kojemu će u većoj mjeri sudjelovati kineske tvrtke, na području Europske unije.




– Nitko nam ne želi konkretno odgovoriti na to pitanje, hoće li kineske tvrtke i ubuduće moći dobivati ovakve poslove, posebno na teriteriju zemalja EU-a, pa tako ni ministar Butković.


Ali prilično je vjerojatno da će Europska komisija nastojati da ovakve poslove koji se financiraju europskim novcem dobiju europske tvrtke, smatra francuski novinar.