Turistički sajam

Dobre najave iz Münchena: Nijemci će opet obarati rekorde

Slavica Bakić

Foto Slavica Bakić

Foto Slavica Bakić

U prošloj godini s njemačkog tržišta ostvareno je rekordnih tri milijuna turističkih dolazaka i više od 21 milijun noćenja, a rast potražnje za hrvatskim destinacijama prognoziran je i za 2020. godinu, rekao je novinarima direktor HTZ-a Kristjan Staničić



Svaki će treći Nijemac ove godine rezervirati odmor u svojoj zemlji, pokazala je nedavna studija njemačkog Istraživačkog udruženja za odmor i putovanja (FUR), a među onima koji će se ipak odlučiti za putovanje u inozemstvo, veliki će broj kao odredište za odmor odabrati Hrvatsku. Uzmu li se u obzir i njemačke pokrajine, naša zemlja je, pokazuju podaci, u grupi deset vodećih destinacija u kojima Nijemci provode taj »najbolji dio godine«. Kada je riječ o omiljenim europskim destinacijama, Hrvatska je u Njemačkoj na trećem mjestu, odmah iza Španjolske i Italije.


Osobito Hrvatsku vole stanovnici južnih njemačkih pokrajina, pa tako i Bavarske, što je i ove godine potvrdila gužva koja vlada na štandovima na kojima se hrvatska turistička ponuda, od ove srijede pa do nedjelje, predstavlja posjetiteljima najvećeg bavarskog turističkog sajma – f.re.e u Münchenu.


Rast potražnje


U bavarsku prijestolnicu stiglo je iz naše zemlje 36 izlagača, od kojih se 24, kao suizlagači, predstavljaju u sklopu štanda Hrvatske turističke zajednice. Kvarnerska regija i ove godine ponudu predstavlja na štandu Turističke zajednice Kvarnera, gdje posjetitelji mogu pronaći promotivne materijale i dobiti informacije iz prve ruke o tome što im nude Opatijska i Crikveničko-vinodolska rivijera te otoci Krk, Cres i Rab. Sve su to odredišta, kažu nam na štandu TZ-a Kvarnera, koja Bavarci uglavnom dobro poznaju i mnogi od njih rado posjećuju već desetljećima.




Važnost predstavljanja na sajmu u Münchenu naglasio je i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić. On je jučer, u društvu državnog tajnika u Ministarstvu turizma Tončija Glavine i voditeljice Ispostave HTZ-a u Münchenu Nere Miličić te Vladimira Duvnjaka, generalnog konzula RH u Münchenu, na brifingu s novinarima kazao da je u prošloj godini s njemačkog tržišta ostvareno rekordnih tri milijuna turističkih dolazaka i više od 21 milijun noćenja što predstavlja rast od tri posto u dolascima u odnosu na 2018. godinu, a rast potražnje za hrvatskim destinacijama prognoziran je i za 2020. godinu. Očekuje se da će se i ove godine brojke podići za dodatnih tri posto.


– Još uvijek je rano govoriti o preciznim procjenama bukinga za predsezonu i glavnu turističku sezonu. U usporedbi sa stanjem od prije mjesec dana buking je, istina, malo usporio, što je bilo za očekivati, ali u usporedbi s prošlom godinom buking je puno bolji. Postoci su varijabilni od partnera do partnera s kojima smo se ovdje sastali, ali svi očekuju dobru turističku godinu s njemačkog tržišta. Tome u prilog ide i pedesetak novih avionskih veza prema Hrvatskoj s emitivnih tržišta, pa tako i s njemačkog, kazao je Staničić, dodajući da je u dosadašnjem dijelu 2020. godine s tržišta Njemačke ostvaren rast od 25 posto u dolascima i 18 posto u noćenjima u odnosu na isto razdoblje lani.


Sinjski alkari


Posebnu atmosferu jučer su na štandu HTZ-a, ali i u cijeloj dvorani A6 u kojoj se, uz Hrvatsku predstavljala i Italija, zemlja partner ovog jubilarnog, 50., turističkog sajma u bavarskoj prijestolnici, te ostala mediteranska odredišta, stvaralo 70-alkara, alkarskih momaka i članova sinjske gradske glazbe. Oni su u srijedu, prvoga dana sajma, prodefilirali središtem Münchena, a jučer je na hrvatskom štandu održan program Viteškog alkarskog društva i Gradske glazbe grada Sinja, kroz koji se posebno predstavila Splitsko-dalmatinska županija, s ciljem popularizacije UNESCO-vog zaštićenog viteškog nadmetanja, ali i srednje Dalmacije i cijele Hrvatske kao turističke destinacije. Njihove odore i glazba, kao i degustacija prigodnih koktela Alkar i Srce Jadrana, jučer su mnoge posjetitelje privukli na štand HTZ-a koji je osvježio i vizualni izgled te je, uoči nadolazećeg Europskog nogometnog prvenstva, obogaćen elementima crveno-bijelih kvadratića.