SAVRŠEN SPOJ

ACI-jeva sportska obitelj važan dio hrvatske olimpijske velesile

Alenka Juričić Bukarica

Foto Cropix/HVS, regate.com.hr, Palma Čargo

Foto Cropix/HVS, regate.com.hr, Palma Čargo

Najveći lanac marina na Mediteranu razvija vlastitu sportsku infrastrukturu, ali podupire i ostale vrhunske sportaše te tako pridonosi promociji Hrvatske



Vrhunski sportaši još od samog osamostaljenja hrvatske države spontano postavljaju neke od temelja prepoznatljivosti Hrvatske u svijetu. Osim sporta, prepoznatljivosti Hrvatske dakako doprinose i prirodne ljepote, a nastavno na to i turistička ponuda. Pritom se kao savršen spoj oba svijeta ističe upravo nautika, jedan od temeljnih stupova cjelokupnog domaćeg turizma i adut koji ima apsolutno sve preduvjete da postane jedan od najsnažnijih nacionalnih brendova. Za dobar dio navedenog, pobrinuo se i nastavlja brinuti najveći lanac marina na Mediteranu, ACI, koji sve čari Jadranskog mora i jedinstvene razvedene obale upotpunjuje s čak 22 vrhunski opremljene i organizirane marine diljem Jadrana, koje osim reprezentativne infrastrukture nude jednako reprezentativnu uslugu za nautičare iz cijelog svijeta.


Međutim, ACI prije svega krasi upravo bogata tradicija, ljubav i strast prema sportskom jedrenju, iz koje je naposljetku proizašao i jedinstveni projekt ACI Sail. Zahvaljujući ovom projektu kakav zapravo ne postoji gotovo nigdje drugdje u svijetu, Hrvatska je dobila priliku ispričati vlastitu priču o vrhunskom jedrenju, koja polako, ali sigurno dobiva sve veću globalnu pozornost i koja Lijepu Našu stavlja rame uz rame s najelitnijim svjetskim jedriličarskim zemljama. Svoju ljubav i predanost prema domaćem sportu i vrhunskim hrvatskim sportašima ACI pokazuje i kroz razne oblike suradnji i podrške, pri čemu se ponajviše ističu one sa šampionskom Hrvatskom vaterpolskom reprezentacijom, legendom hrvatskog sporta Ivicom Kostelićem i mladom nadom u usponu Palmom Čargo.


Palma Čargo / privatna arhiva


Nautor’s Swan


U ACI-ju, naime, razvijaju jedrenje najviše svjetske klase za profesionalce, ali i početnike. Tako ACI-jeva sportska priča prije svega započinje od vlastitog aktivnog bavljenja sportom, odnosno jedrenjem na najvišoj svjetskoj razini u okviru projekta ACI Sail. Ovaj projekt nautičke izvrsnosti namijenjen je svim zaljubljenicima u more i plovidbu, i to bez obzira na njihovo ranije iskustvo, a pruža jedinstvenu uslugu jedrenja na najvišem nivou. Posebnost ovog projekta ogleda se prvenstveno u partnerstvu s finskom tvrtkom Nautor’s Swan, proizvođačem najprogresivnijih svjetskih plovila za sportsko jedrenje. ACI Sail trenutno raspolaže najvećom svjetskom flotom od šest elitnih ClubSwan 36 jedrilica. U sklopu ovog ekskluzivnog partnerstva u ACI marini Split ujedno je osnovan i ACI Sail ClubSwan 36 trening centar, prva i jedina institucija za učenje i treniranje jedrenja na ovim vrhunskim jedrilicama na čitavom svijetu. Brigu o impresivnoj floti, ali i vrhunskom doživljaju za sve klijente ACI Saila, vode jedriličari koji svoja znanja te bogata iskustva prenose brojnim znatiželjnim entuzijastima i zaljubljenicima u ovaj sport. Svi zainteresirani, od početnika koji prvi put staju na brod, pa sve do prekaljenih jedriličarskih eksperata, u sklopu ACI Saila imaju priliku steći vještine potrebne za uspješno upravljanje ponajboljim svjetskim plovilima, kao što je ClubSwan 36.


ACI u svom bogatom portfelju broji preko 20 ACI Match Race regata / regate.com.hr




Također, ACI Sail svojim klijentima omogućuje i sudjelovanje na regatama u najelitnijem svjetskom društvu, rezerviranom isključivo za vlasnike ClubSwan plovila, a sve prema principu »ključ u ruke«. Tako je jedina obveza nautičara doći na regatu i uživati u jedrenju na najvišoj svjetskoj razini, a ACI Sail će se pobrinuti za sve ostalo, od pripreme i transporta broda, registracije i organizacije papirologije pa sve do okupljanja vrhunske posade ako klijent izrazi želju za time.


Osim što je kroz projekt ACI Sail postao standardno ime u najelitnijim svjetskim regatama, ACI u svom portfelju broji preko 20 ACI Match Race regata, među kojima su bila i dva svjetska prvenstva. Pritom su kroz ova natjecanja prošla i brojna velika imena svjetskog jedrenja, a neka od njih su Russell Coutts, Dean Barker, Dennis Conner, Paolo Cian, Peter Holmberg i mnogi drugi. Veliki planovi za budućnost, temeljeni na bogatom dosadašnjem iskustvu, mogli su se iščitati i iz pozivnog ClubSwan 36 ACI Cupa koji je uspješno održan u Rovinju u listopadu prošle godine, nakon čega je prvi konkretan iskorak u najelitnijem svjetskom krugu postignut u Splitu početkom listopada ove godine.


Vjetar u jedra


Kada je riječ o ACI-jevom doprinosu domaćem sportu, svakako treba istaknuti i tradiciju uspješne suradnje s vrhunskim domaćim sportašima, klubovima i imenima koji već ulaze u legendu, ali i onima koji će to tek postati. Tako je jedan od istaknutih članova ACI-jeve jedriličarske i sportske obitelji i Ivica Kostelić, najtrofejniji hrvatski skijaš svih vremena i jedno od najvećih imena u povijesti hrvatskog sporta. Nakon što je u svojoj zavidnoj skijaškoj karijeri osvojio apsolutno sve što se osvojiti moglo, Kostelić je skije zamijenio jedrom i krenuo u osvajanje svjetskih mora i oceana. Danas, kao vrstan moreplovac i jedriličar, skupio je cijelo »more« znanja i iskustava, a jedno od njih je to da i najvrsnijim nautičarima uvijek itekako dobro dođe dodatan vjetar u jedra. Svoj vjetar u jedrima Kostelić je pronašao u jedriličarskoj obitelji ACI-ja, koji također vrlo dobro zna što znači biti najbolji u nečemu i vjerno ga prati i podupire u svim njegovim pothvatima. Među kojima su i oni na Atlantiku.


Skije zamijenio jedrom i krenuo u osvajanje mora i oceana – Ivica Kostelić / regate.com.hr


Kostelić je, kako je poznato, pokazao kako su za preplovljavanje Atlantskog oceana samo na jedra potrebna znanja i vještine svjetske klase, nadljudska psihofizička spremnost, najkvalitetnija logistička podrška i naravno, iznimna hrabrost. Sve je to Kostelić pokazao i dokazao sudjelovanjem na transatlantskoj jedriličarskoj utrci Transat Jacques Vabre, kada je postao prvi Hrvat koji je uspješno preplovio Atlantski ocean kao sudionik ove regate. Štoviše, pritom je ponovo napravio i veliki iskorak, s obzirom na to da je utrku završio na impresivnom 17. mjestu od ukupno 45 vrlo jakih i iskusnih posada. Njegov suputnik i drugi član posade u ovoj utrci u popularnoj Klasi 40 bio je Francuz Calliste Antoine, a dvojac se u više navrata nalazio čak i među prvih 10 posada.


Transatlantska regata


Uz to, Kostelić je ove godine u suradnji s ACI-jem završio i Drheam cup 2022, još jednu off-shore sailing pustolovinu i ujedno njegovu prvu samostalnu regatu na Atlantiku, gdje se susreo sa zahtjevnom, tisuću milja dugom rutom, gotovo svim mogućim vremenskim uvjetima i jakom konkurencijom u klasi 40. Sve to bila je uvertira za legendarnu transatlantsku regatu Route du Ruhm, na kojoj je Kostelić na brodu pod imenom ACI ponovno ispisao povijest kao prvi Hrvat koji je ikad sudjelovao na ovoj regati koja se smatra najvećim nautičkim izazovom na svijetu. Nažalost, Ivica je tijekom regate procijenio kako je zbog ekstremnih vremenskih uvjeta, kvarova uređaja na jarbolu i prodora vode u brod preopasno nastaviti natjecanje, no unatoč nezavršenoj utrci sama hrabrost, spremnost i volja za suočavanje sa svom silom Atlantskog oceana i još k tome znanje i vještine koji su uopće potrebni za sudjelovanje na ovoj utrci, itekako predstavljaju dovoljan razlog za iskazati ponos i poštovanje proslavljenom hrvatskom sportašu.


Cropix/HVS


Među legendarnim imenima hrvatskog sporta koje ACI podupire svakako spada i ono Hrvatske vaterpolske reprezentacije, uvelike zaslužne da se Lijepa Naša može nazvati olimpijskom velesilom. Međutim, Hrvatska se velesilom može nazvati i u kontekstu nautike, zbog čega ne čudi da ACI kao najzaslužnija institucija za taj status lako pronalazi zajednički jezik s proslavljenim Barakudama. Tako je i Hrvatska vaterpolska reprezentacija važan član ACI-jeve sportske obitelji i jednu od domaćih organizacija koje uvijek mogu računati na bezuvjetnu podršku najvećeg lanca marina na Mediteranu.


Stipendija nadarenoj jedriličarki

Iskustvo u suradnji s legendama domaćeg sporta najbolji je oslonac za podršku u razvoju onim budućima, a takvu filozofiju ACI primjenjuje sa svojom stipendisticom Palmom Čargo. Ova 22-godišnja Splićanka hrvatska je mlada olimpijska nada, a kao jedriličarka na dasci već je poznato ime u europskom i svjetskom vrhu. Štoviše, Čargo zauzima impresivno drugo mjesto na svjetskoj ranking ljestvici u svojoj disciplini, a posljednje u bogatom nizu odličja osvojila je na Mediteranskim igrama u Alžiru, s kojih se kući vratila s brončanom medaljom. Disciplina IQFOIL, u kojoj je osvojila ovo odličje i u kojoj se zahvaljujući lebdenju nad morem postižu do tri puta veće brzine od onih klasičnih, nova je disciplina na Olimpijskim igrama u Parizu 2024. za koje se Čargo intenzivno priprema. Prve kvalifikacije za OI 2024. čekaju je u kolovozu iduće godine u nizozemskom Haagu, gdje će njezin zadatak biti plasman u prvih 11 nacija. U tom podvigu imat će uvijek prisutnu podršku ACI-ja, koji već četiri godine prepoznaje potencijal ove perspektivne mlade sportašice i, kako ističu u ACI-ju, s njom dijeli ciljeve i ambicije.

U društvu Porto Cerva, St. Tropeza i Monte Carla

ACI je od 4. do 8. listopada u Splitu ugostio prvo ClubSwan 36 europsko prvenstvo, sastavni dio regatnog kalendara ClubSwan Racing regatne lige Nautor’s Swana, koji je kao partner sudjelovao i u organizaciji ovog događaja. Štoviše, prva je to ClubSwan regata u hrvatskoj povijesti koja je za cilj imala okupljanje vlasnika Nautor’s Swanovih jedrilica i koja je Hrvatsku pozicionirala u najekskluzivniji jedriličarski krug, koji čine destinacije kao što su Palma de Mallorca, St. Tropez, Monte Carlo, Porto Cervo i Sardinija. Punopravno članstvo u krugu ovako kultnih jedriličarskih destinacija nedvojbeno će uvelike osnažiti status Hrvatske kao jedne od najznačajnijih nautičkih zemalja na Mediteranu te posljedično ponuditi jedan od najkonkretnijih kanala za nacionalno brendiranje u kontekstu nautičke velesile i zemlje prepoznatljive po snažnoj jedriličarskoj kulturi i organizaciji najkonkurentnijih svjetskih natjecanja. Uz to, cilj je privući još veći broj nautičara, što će prvenstveno značajno povećati prosjek luksuzne klijentele više platežne moći, a zatim i značajno produljiti turističku sezonu s obzirom na to da nautički kalendari sežu sve do zimskih mjeseci.