Turistički sektor

Pitali smo hotelijere koliko su spremni za uvođenje eura u novogodišnjoj noći

Alenka Juričić Bukarica

Foto arhiva NL

Foto arhiva NL

Dio hotela radit će i za doček, kada je na redu prelazak na novu valutu



Hotelijeri u Hrvatskoj spremni su za uvođenje eura, tim više što će dio hotela raditi i za doček, kada je na redu prelazak na novu valutu.


Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma (HUT), kazao nam je kako se sektor pripremio i ne očekuju se neki bitni poremećaji, pogotovo u hotelima gdje se sav trošak može jednostavno staviti na račun sobe.


– Mi ne očekujemo neke veće poteškoće. Kao što je najavljeno, tu eventualno može doći do zastoja koji će se mjeriti u minutama, odnosno satima, ali ja osobno ne očekujem neke probleme.




Što se tiče samih priprema kompanija, softveri su pripremljeni za stupanje na snagu nove valute 1. siječnja. Hotelski boravci u pravilu su vezani uz kartično poslovanje i tu nema puno gotovine, pa to također olakšava.


A znamo i da će biti dozvoljeno i plaćanje kunama još dva tjedna nakon Nove godine. Sve u svemu, svi su spremni za ulazak u eurozonu, kazao je Ostojić dodavši kako je ulazak Hrvatske u eurozonu veliki pozitivni pomak.


Nema više preračunavanja u kune, preko 80 posto naših gostiju dolazi upravo iz eurozone, ukazao je.


Doprinos konkurentnosti


– Nama su, barem što se tiče hotelskog poslovanja, cijene velikim dijelom i do sada bile istaknute i u eurima, međutim, sada će za goste i u izvanpansionu sve skupa biti puno razumljivije i jednostavnije.


Nema pretvaranja tečaja, provizija i ostalog, te je ulazak Hrvatske u eurozonu sigurno još jedan doprinos konkurentnosti hrvatskog turizma, kazao je direktor HUT-a i dodao kako je i predstojeći ulazak u Schengen također vrlo bitan iskorak za hrvatski turizam.


Prema anketi koju je Udruga poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) provela među domaćim turističkim kompanijama, za božićne i novogodišnje blagdane se u Hrvatskoj očekuje oko 200 tisuća turističkih dolazaka i oko 600 tisuća turističkih noćenja.


To je 23 posto više dolazaka i 32 posto više noćenja nego u blagdanskom razdoblju prošle godine, što znači da ćemo se turističkim brojkama ostvarenima na samom kraju godine još više približiti turističkom rezultatu iz 2019. godine.


Procjene UPUHH-a su na tragu procjena HTZ-a koji za božićne i novogodišnje blagdane, od 23. prosinca ove do 8. siječnja 2023. godine, očekuje oko 200 tisuća turista i više od 565 tisuća noćenja.


– Hrvatska je i ove godine što se tiče noćenja i dolazaka ostvarila jedan od najboljih turističkih rezultata na Mediteranu i na to možemo svi biti ponosni.


Kako bi i sljedeće godine turizam bio motor gospodarstva, potrebno je dobro pripremiti sezonu za koju prema sadašnjim pokazateljima postoji dobar interes.


Važno je ostvariti maksimalan mogući rezultat sljedeće sezone, koja će biti zahtjevna u kontekstu eksternih neizvjesnosti oko kretanja cijena energenata i očekivanog agresivnog povratka mediteranske konkurencije, ali i nedostatka radne snage i ostalih internih izazova s kojima se moramo aktivnije pozabaviti kako bismo popravili investicijsku klimu u turizmu.


Važno je stvoriti preduvjete da se objekti sljedeće godine što prije otvore i da sezona što duže traje, dodao je Ostojić.


Novi cjenici


Kako je konkretno išla priprema za uvođenje eura pojasnili su nam u crikveničkom Jadranu.


– Jadran je još početkom ove godine aktivno krenuo s pripremama za uvođenje eura, te smo sezonu već dočekali s dvojnim izražavanjem cijena.


Tijekom sezone pripremali su se i informatički sustavi kako bi sama tranzicija protekla bez zastoja i poteškoća. U novu godinu ulazimo s novim cjenicima gdje će euro biti prva valuta, rekla je Lucija Jukić, direkorica prodaje i marketinga te nadodala kako se i u crikveničkoj tvrtki također nadaju kako će ulazak u eurozonu i šengenski prostor imati pozitivan efekt na novu turističku sezonu.


I u manjim hotelskim tvrtkama ne očekuju neke bitne poremećaje s prelaskom kuna na euro. Mali hotelijeri su se pripremili, poručio je Šime Klarić, predsjednik Udruge malih obiteljskih hotela (OMH).


Kazao je kako su mali hoteli i dosad cijene iskazivali i u kunama i u eurima, a što se tiče priprema, sve se više-manje svelo na prilagodbu softvera koju malim hotelima u pravilu rade vanjske tvrtke u okviru redovnog održavanja sustava.


– Mi ne očekujemo neke probleme, iz tvrtki koje nam održavaju sustave najavili su kako će to s 31. prosinca odnosno 1. siječnja odraditi, tako da problema ne bi trebalo biti, eventualno kakvih manjih zastoja.


Činjenica je i da u periodu nakon Nove godine većina naših ljudi ide na skijanje, te da gostiju u ta prva dva tjedna siječnja neće biti puno, tako da ne bi trebalo biti problema niti oko plaćanja paralelno u kunama i eurima, kazao je Klarić zaključivši kako u hotelskom poslovanju više-manje sve i inače ide preko kartičnog plaćanja, a ne gotovine.