Brodogradnja

Konačno objavljen poziv za kupnju “3. maja”. U škveru porinuta jahta, pregovara se o gradnji još jedne

Orjana Antešić

Foto: S. DRECHSLER

Foto: S. DRECHSLER

Objavljen javni poziv potencijalnim ulagačima za nastavak brodograđevne djelatnosti u Rijeci bez financijskog tereta



Objavljen je javni poziv za iskazivanje interesa za kupnju 100-postotnog udjela u trećemajskoj tvrtki kćeri »3. maj Rijeka 1905«, kojom je zamišljeno da se nastavi brodograđevna djelatnost u Rijeci, ali bez financijskih tereta koje na svojim leđima nosi stari »3. maj«.


Nakon dva domaća glasila, javni poziv danas bi trebao biti objavljen i u Financial Timesu, a rok za iskazivanje interesa je 15. travnja.


Javnim pozivom definirano je i da bi se potom, u razdoblju od sredine do kraja travnja zainteresiranim investitorima omogućio uvid u poslovne knjige, odnosno postupak due diligencea.


Kakvi su uvjeti?




Uvjeti koji su zadani u ovom incijalnom pozivu za iskaz interesa vrlo su slični onima s kojima se pokušavalo prodati većinski poslovni udjel u Uljaniku 1856.


Drugim riječima, iskaz interesa mogu dostaviti sve pravne osobe koje posluju najmanje tri godine, a također moraju potvrditi i da u posljednje dvije godine nije pokrenut, otvoren ili okočan predstečajni odnosno stečajni postupak, odnosno bilo koji drugi postupak likvidacijske uprave.


Također, moraju uredno ispunjavati plaćanja s osnova poreznih i drugih javnih davanja te dostaviti izjavu kojom potvrđuju da se na području »3. maja« namjeravaju baviti brodograđevnom djelatnošću.


Polaganje jahte u more


U riječkom brodogradilištu jučer je pak održana manja svečanost prigodom polaganja u more jahte koju riječko brodogradilište kao podizvođač radi za talijansku Itaquau, čija je hrvatska podružnica u najmu trećemajske hale u kojoj je nekad stolovala tvornica Motori i dizalice.


Poslovna suradnja i odnosi između »3. maja« i Itaquae, podsjetimo, bili su predmetom propitivanja na nedavnim sjednicama Nadzornog odbora »3. maja«.


Jahta koja je jučer spuštena u more dugačka je 49,9 metara, široka 9,2 metra, bruto težine 499 tona i treća je iz serije na kojoj trećemajci odrađuju posao na gradnji čeličnog trupa i njegovog djelomičnog opremanja, dok posao na aluminijskom nadgrađu odrađuje Itaqua, preko svoje hrvatske podužnice. Onaj najskuplji dio, odnosno završno opremanje jahte, odradit će se u Italiji.


Direktor »3. maja« Edi Kučan jučer je najavio da se pregovara i o gradnji četvrte.


Opremanje “Algoma Endeavoura”


Novinare je jučer zanimalo i kako teku radovi na završnom opremanju »Algoma Endeavoura« koji je sredinom veljače porinut u more, a ugovorni je rok za isporuku, bez rizika penalizacije, 15. lipnja.


Kučan je kazao da se na ovom samoiskrcavajućem brodu za prijevoz rasutog tereta intenzivno radi, no da nedostaje specijaliziranih električara. Dodao je i da će na konačni datum primopredaje broda utjecati isporuka booma, odnosno iskrcajne grane na brodu, koja bi u Rijeku trebala stići 9. svibnja.


Prema Kučanu, trebat će oko mjesec i pol, a moguće i dva da se ta oprema ugradi na brod.


Kučan je objasnio da je ovaj ključni dio opreme za brod trebao u »3. maj« stići još prošle godine, no brod kojim je trebala stići u Rijeku zaustavljen je krajem rujna prošle godine u Hong Kongu.


Svi napori koji su uloženi da se ova 80-metarska grana nekako dopremi u »3. maj«, dodao je Kučan, pokazali su se neuspješnima, pa je isporučitelj opreme, kanadska tvrtka Ems-tech Inc., na kraju naručila novu iskrcajnu granu u Estoniji.


Kučan je jučer potvrdio da bi prvi ponton za »Viktor Lenac« trebao biti isporučen u svibnju, dok završetak drugog, prema Kučanovim navodima, planiraju za srpanj ove godine.