TURISTIČKI REZULTATI

Koga privlači hrvatski luksuzni turizam? U ovim hotelima odsjedaju svjetske zvijezde

Alenka Juričić Bukarica

Luksuzni hoteli poput Navisa nude visoku gastronomiju baziranu na lokalnim namirnicama / Foto press

Luksuzni hoteli poput Navisa nude visoku gastronomiju baziranu na lokalnim namirnicama / Foto press

Činjenica je da američko tržište raste, i to u kontinuitetu. A ove godine je promet na nacionalnom nivou s ovog tržišta porastao čak 35 posto



Usmjerenje hrvatskog turizma prema kvaliteti, ali i iskustvu same destinacije, možda najbolje predstavlja segment malih luksuznih hotela okupljenih pod brendom Stories.


Udruga jedinstvenih hrvatskih hotela Stories oformljena je pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) i okuplja manje, luksuzne hotele u Hrvatskoj koji uz visoku gastronomiju baziranu na lokalnim namirnicama pružaju jedinstvena, visoko personalizirana iskustva.


Grupacija okuplja trenutno 17 hotela, redom vrhunskih manjih hotelskih objekata, Meneghetti Wine Hotel & Winery, Hotel San Rocco, Isabella Valamar Collection Island Resort i Hotel Adriatic u Istri, Canopy by Hilton Zagreb City Centre u Zagrebu, Bevanda Hotel & Restaurant i Design Hotel Navis u Opatiji, Boutique Hotel Alhambra na otoku Lošinju, Heritage Hotel Bastion u Zadru, Heritage Hotel Life Palace u Šibeniku, Vestibul Palace i Briig boutique hotel u Splitu, Martinis Marchi Heritage Hotel na otoku Šolta, Adriana Hvar Spa Hotel na otoku Hvaru, Lešić Dimitri Palace na otoku Korčula te Kazbek Boutique Hotel i The Pucić Palace u Dubrovniku.


Vrhunska kvaliteta




Svi oni na tržištu su se nametnuli vrhunskom kvalitetom, ali i entuzijazmom, pa nije čudno da u njima incognito odsjedaju svjetske zvijezde, vlasnici NBA klubova, poslovnjaci… Reklo bi se, gosti kojima cijena ne igra ulogu pri odabiru smještaja i destinacije.


Komentirajući ovogodišnju turističku sezonu u ovim jedinstvenim objektima, Nenad Nizić, predsjednik Udruge jedinstvenih hrvatskih hotela Stories i vlasnik hotela Vestibul Palace u Splitu, ukazao je kako su godinu obilježili izvrsni rezultati izvan glavne sezone.



– Kad govorimo o segmentu koji pokriva Stories – grupacija jedinstvenih luksuznih hotela, možemo istaknuti pred i posezonu. Dakle, govorimo o svibnju i lipnju te rujnu i listopadu, a koji su nam ove godine iznimno dobro popunjeni.


Svibanj je pogotovo bio dobar, bolji i od 2019. što govori da smo na tragu onoga o čemu svi govorimo, dakle, produljenja sezone i održivog turizma, kazao je Nizić, dodajući kako je konkretno u Vestibulu struktura gostiju takva da većinu gostiju čine Amerikanci, a oni nisu toliko zainteresirani za prevelike vrućine i dolaske u srcu ljetne sezone tako da smo u srpnju imali nešto nepredviđenih rupa, dok je kolovoz išao prema planu.


– No i u srpnju nam je popunjenost bila jako dobra, iznad 80 posto, iako smo naučeni na popunjenost u tim mjesecima od 92 do 95 posto.


Činjenica je da američko tržište raste, i to u kontinuitetu. A ove godine je promet na nacionalnom nivou s ovog tržišta porastao čak 35 posto što je izvrsno.


Pogotovo jer su to gosti koji biraju upravo ovaj segment luksuznog turizma, rekao je ovaj hotelijer, navodeći kako su među najjačim tržištima luksuznog turizma i Velika Britanija te zemlje njemačkog govornog područja.


Ukazao je kako je pandemija COVID-19 mnoge od tih gostiju visoke platežne moći »preusmjerila« na bliže destinacije, umjesto egzotičnih, te su u Hrvatskoj otkrili ponudu kakvu nisu očekivali, uz prekrasnu prirodu, gastronomiju i događanja.


Ove godine ponovo se vraćaju i gosti iz Australije, Španjolska ima svoj kontinuitet, Francuza je nešto manje, no osjeti se i povećan dolazak gostiju iz Južne Amerike.


Pogotovo Argentine i Perua. Na pitanje prate li hrvatske destinacije svojom ponudom dolazak gostiju visoke platežne moći, naš je sugovornik kazao kako ne prate, odnosno ovisno o destinaciji, ne u dovoljnoj mjeri, ilustrirajući to primjerom Splita.


Naime, dok Rim ima poznatu šoping ulicu Via Condotti, Cannes la Croisette, koje su pune high fashion trgovina poznatih luksuznih brendova, Marmontova ulica u Splitu, koja bi trebala biti mjesto visoke mode i brendova, većinom ima fast foodove.


Svjetski brendovi


– Ako želimo cjelogodišnji turizam moramo poraditi i na tome. Što se tiče svjetskih brendova, pozdravljamo dolazak hotelskih brendova poput Marriotta, Hiltona i ostalih, a pod čijim menadžmentom radi sve više objekata i u našoj zemlji.


To je ono što nam dodatno daje na prepoznatljivosti na svjetskom tržištu. Na dovođenju jakih svjetskih brendova počelo se raditi još prije desetak godina, u mandatu tadašnjeg ministra turizma Veljka Ostojića, kada je resorno Ministarstvo prepoznalo važnost toga te su sufinancirali članstvo u asocijacijama kao što su Small luxury hotels, Relaix Chateaux i Leading hotels of the world, kada je upravo i Vestibul Palace postao član SLH.



Upravo po uzoru na iskustvo koje sam imao sa SLH smo 2017. pokrenuli Stories sa željom da zajedničkim aktivnostima i u sinergiji s ostalim hotelima članovima i kroz jedinstvena iskustva koja ovi mali, posebni hoteli nude promoviramo Hrvatsku kao destinaciju luksuznog turizma.


Drago nam je da je to prepoznalo i Ministarstvo turizma i sporta s aktualnom ministricom Nikolinom Brnjac te smo zajedno s njima te Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ) u prošloj godini bili na prezentacijama u Pragu, Beču, Bratislavi i New Yorku.


Tu smo prezentirali Hrvatsku kao destinaciju luksuznog turizma te mogu reći da su partneri, pogotovo u Pragu, bili jako iznenađeni. Nisu znali da Hrvatska ima i taj segment ponude.


Njihova klijentela visoke platežne moći uglavnom je orijentirana na te egzotične destinacije tako da nam je to bilo interesantno te smo nakon predstavljanja imali zanimljivih upita od agenata koji zastupaju filmsku industriju za snimanja u destinacijama u kojima se nalaze Stories hoteli, ukazao je predsjednik ovog udruženja.


Osvrnuo se i na novi Zakon o turizmu i priču o održivosti turističkog razvoja, navodeći kako su ovakvi hoteli upravo primjer održivosti.


Naime, zapošljava pretežno domaću radnu snagu, većina ovih hotela radi cijelu godinu i rade s domaćim dobavljačima hrane. Ono što nam je svima nužno potrebno za pravi cjelogodišnji turizam je dobra aviopovezanost tijekom cijele godine.


– Posebno želim istaknuti da treba dizati kvalitetu kako bi ti gosti, kada dođu, dobili vrijednost za novac. Nama je u Hrvatskoj neadekvatna struktura smještaja s najvećim udjelom privatnog smještaja.


Poznato je da se destinacija gradi na hotelskim kapacitetima, a mi imamo taj veliki nesrazmjer koji je zadnjih 7 ili 8 godina još znatno povećan, naveo je ovaj hotelijer.


Na pitanje imaju li članice ove grupacije problema s pronalaženjem kadrova na domaćem tržištu, Nizić je kazao kako ovi objekti imaju dobru strukturu djelatnika, i to iz razloga što imaju kontinuitet u poslovanju, ali svejedno imaju teškoća u pronalaženju adekvatne radne snage.


Naime, većina njih radi cijelu godinu, iako bi, ako se gleda financijsku opravdanost, i oni hotele zimi zatvarali. Međutim, jedan od razloga da rade cijele godine je i zadržavanje radne snage, u djelatnike treba ulagati, a poslodavci se moraju odreći dijela dobiti i s djelatnicima podijeliti dio dobiti vezane uz poslovne rezultate.


Odgoj novih kadrova


Vrlo važno je »odgajati« i nove kadrove pa je tako grupacija Stories pokrenula projekt Upoznajte naše priče kroz koji se, uz sufinanciranje Ministarstva turizma i sporta te podršku drugih partnera na projektu, učenici i studenti educiraju u samim hotelima. S projektom se planira nastaviti i iduće godine.