BORBENI AVIONI

Banožić: Rafalei nisu poskupjeli, ukupna je cijena s PDV-om 8,6 milijardi kuna

Hina

Reuters

Reuters

Cijena u kunama, naveo je, iznosi nešto više od 7,5 milijardi kuna, na Vladi je komunicirano 8,6 milijardi, najvećim dijelom je riječ o stavci PDV-a i to je stavka koja će biti zabilježena na Glavi MORH-a, a razdužit se na Glavi Ministarstva financija.



ZAGREB – Ministar obrane Mario Banožić u četvrtak je, nakon sjednice saborskog Odbora za obranu na kojoj se raspravljalo o nabavi aviona Rafalea, poručio kako je odbačena teza puštena u javnost o njihovu poskupljenju, što je svima bilo jasno kada je objavljen proračun i projekcije za iduće godine.


“Odbačena je tema nametnuta u javnosti o povećanju cijene nabave jer su pojašnjeni sklopljeni ugovori, kao i pojedinosti ugovora koje se odnose na vrstu naoružanja te procesi koje ćemo prolaziti u iduće četiri godine po pitanju uvođenja Rafalea u sustav”, izjavio je Banožić novinarima, naglasivši da je iz proračuna sve jasno.


Pojasnio je kako se uz iznos iznesen u javnosti, u visini 999 milijuna eura i dodatnih 63 tisuće eura, to odnosi na cijenu koja je potpisana u okviru tehničkog sporazuma i tri tehnička ugovora koja se odnose na tri francuske tvrtke, bez kojih je nemoguće u sustav HV-a uvesti Rafale F3R3.




Cijena u kunama, naveo je, iznosi nešto više od 7,5 milijardi kuna, na Vladi je komunicirano 8,6 milijardi, najvećim dijelom je riječ o stavci PDV-a i to je stavka koja će biti zabilježena na Glavi MORH-a, a razdužit se na Glavi Ministarstva financija.


“Dakle, taj novac nigdje ne odlazi iz Hrvatske, ali zbog zakonskih propisa mora biti plaćen i PDV se plaća na onu robu i usluge koji su novi, a avioni su rabljeni i na njih se ne plaća PDV. Imamo i indeksaciju cijena, što je normalna klauzula u svakom ugovoru koji se radi na više godina, a u kojem uvijek morate imati određeno predviđanje što se može dogoditi s indeksacijom cijena”, kazao je ministar.


Dodao je kako je drugi dio iznosa koji se spominjao, oko 17,5 milijuna kuna, za 2022., u projekciji za 2023. iznos od 71 milijun kuna i 126 milijuna za 2024. godinu.


Tih 215 milijuna kuna tako je, rekao je Banožić, razdvojio kako bi se dobila jasna slika za što su namijenjeni, a to je obuka zrakoplovnih tehničara i pilota.


Riječ je, naveo je, o više od 80 ljudi koji će provesti više od 19 tisuća sati na obuci u francuskim tvrtkama i to je trošak Hrvatske za pilote, smještaj, obnovu postojeće infrastrukture koja se nije obnavljala više od 20 godina, za izgradnju hangara u kojima će ti avioni biti smješteni i objekata u kojima će biti smješteni simulatori, naveo je.


Dodao je kako je riječ o trošku Hrvatske koji će biti u funkciji realizacije ovog projekta, “jer ne možemo očekivati od Francuza da plaćaju za naše pilote”.


Ministar je naglasio kako je riječ o najmodernijem tipu višenamjenskih borbenih aviona koji se trenutno koriste u francuskoj vojsci i koristit će se sigurno idućih 40 godina.