
Foto: Darryl Kelly
Talentirana je Riječanka u San Franciscu pohađala seminare te sudjelovala u plesnom performansu sa skupinom Bal Anat koja izvodi najdugovječniji šou trbušnog plesa na svijetu
povezane vijesti
Riječka trbušna plesačica Sara Saršon vratila se iz San Francisca gdje je sudjelovala u Festivalu trbušnog plesa. Saršon je na zapadnoj obali SAD-a provela desetak dana tijekom kojih je pohađala seminare te sudjelovala u plesnom performansu sa skupinom Bal Anat.
Drugo izdanje Yallah Arts Festivala okupio je vješte trbušne plesačice među kojima i Saru, jedinu trbušnu plesačicu u Hrvatskoj te jednu od petnaest u svijetu koja je postigla najvišu razinu obrazovanja u trbušnom plesu prema međunarodnom Salimpour Formatu – Teaching 1. Sara je svoju vještinu unaprijedila na američkom kontinentu na događaju koji je ove godine slavio regiju Jugozapadne Azije i Sjeverne Afrike.
Slavljenje regije SWANA
– Tjedan je započeo petodnevnim seminarom nazvanim Dance Week u sklopu kojega sam radila na usavršavanju svoje tehnike i proširenju vokabulara trbušnoga plesa. Seminar je vodila instruktorica Suhaila Salimpour koja je kurdsko-američkog podrijetla te je druga generacija trbušne plesačice.
Treninzi su svakog dana trajali po 4 sata, a imali smo i teorijska predavanja. Jako mi je bitno konstantno se usavršavati jer uvijek ima novih stvari koje treba naučiti.
Festival Yallah Arts je održan tijekom vikenda te smo mogli izabrati između mnogo seminara, a imala sam i priliku nastupati. Sada, u svojoj drugoj godini, ovaj festival ponosno slavi regiju SWANA (prevedeno s engleskog Jugozapadna Azija i Sjeverna Afrika) i saveznike koji su solidarni s njezinim praksama i tradicijama kako bi proširili njezin doseg.
Ukorijenjen u dubokom poštovanju prema baštini i pogledu prema budućnosti, festival okuplja umjetnike, članove zajednice i podupiratelje svih porijekla kako bi odali počast i doprinijeli bogatstvu SWANA kulture u suvremenom kreativnom izražavanju. Oduvijek smo težili razumijevanju tradicionalnih tehnika kroz suvremenu metodologiju.
Ovaj festival uključuje hranu, glazbu, ples i obrt, a zamišljen je kao inkluzivan prostor gdje SWANA kultura nije samo usredotočena i slavljena, već je i uzdižu i podržavaju oni koji su predani učenju, povezivanju i zajednici, opisuje Saršon.
Peti nastup
U sklopu festivala održan je i Bal Anat, najdugovječniji šou trbušnog plesa na svijetu. Bal Anat je dinamična kazališna produkcija koja slavi folklorni ples, glazbu i rituale Bliskog istoka i Sjeverne Afrike. Bal Anat je kreirala Jamila Salimpour 1968. godine, a sada ga režira njezina kći Suhaila Salimpour. Bal je francuska riječ za plesno okupljanje, dok je Anat drevna mezopotamska božica majka. Saršon ovo nije prvi nastup s Bal Anatom. Njeno iskustvo nastupanja u europskim zemljama datira i otprije deset godina, a ovim povodom otplesala je tri plesa.
– Ova predstava odaje počast drevnim tradicijama, a istovremeno se razvija s novim koreografijama, gostujućim umjetnicima i smjelom, suvremenom vizijom. Bila mi je iznimna čast peti put nastupiti s Bal Anatom. Već sam nastupala 2016 godine u Briselu, dok smo dvije godine kasnije pošli na mini europsku turneju – London, Stockholm, Bruxelles. Ove godine u Bal Anatu sam imala čast nastupati s 3 plesa, u plesu s dvije sablje, u Khaleeji stilizaciji (ples koji potječe iz regije Arapskog zaljeva) te u plesu s pladnjem.
Najdraži mi je bio ples s pladnjem, što zbog vrhunske koreografije, što zbog glazbe. Ples sa sabljama je uvijek uzbudljiv te je ujedno i vrlo riskantan. Potrebna je velika razina koncentracije dok izgledamo samopouzdano i snažno. Khaleeji ples je vrlo ženstven te je zamahivanje kosom jedna od prepoznatljivih elemenata ovoga plesa, zaključila je Saršon.