JAN PAHOR

Sjećanje na kraj prošlog ljeta. Panulom na strijelke živom iglicom

Strijelka je kod grizeva postala jako precizna i dosta puta udari samo jednom i to ni blizu udice tako da samo raspolovi iglicu i uništi mamac. Prije sam lovio s olovom no sad sam promijenio svoj sistem i lovim isključivo na površini bez olova nekih 50 metara iza broda…

Ponovo nam se javio Jan Pahor, ovoga puta da nas podsjeti kako more može biti lijepo, toplo i puno ribe. Jan je s nama podijelio jednu svoju uspomenu na kraj ljeta, na rujan prošle godine i panulu na strijelke u društvu svog šestogodišnjeg sina Patrika .

Evo što nam je Jan rekao o tome:

– Kao i svake godine, tako sam i ove, prošle, u devetom mjesecu uzeo sebi deset dana za ribolov.

I dok mnogi ribolovci pokušavanju takvo vrijeme ispuniti brojnim tehnikama i ribama, meni su ciljne ribe bile strijelke i to na panulu!

Pošto ih lovim već dugo godina na području srednje Istre, sad već slobodno mogu reći da sam im dobro skontao rad.

Ipak, mnoga pravila više ne vrijede jer su u posljednjih 10 godina promjenile svoje ponašanje za 100 posto – priča nam Jan.

– Dugo godina sam u osmom mjesecu jako uspješno lovio velike, a u devetom ih više ne bi bilo ni za vidjeti ni za uloviti!

Srećom, prošle se godine to okrenulo tako je moj dopust počeo jako uspješno.

Za tih mojih deset dana sam ulovio više od 20 strijelki koje su bile teške od jedne do četiri kile.

I premda je sve bilo jako dobro, rekord od 5230 grama ostvaren prije par godina nisam uspio oboriti – nastavlja Jan svoju priču!

– A moj ribolov inače uvijek počinje oko 5 popodne kada sa sinom sjednem u brod i prvo plovimo na poziciju gdje su iglice.

Patrik na žutu skeinfish vunicu za sat vremena izvuče pet iglica dovoljno velikih za ješkanje.

Naime, strijelka je kod grizeva postala jako precizna i dosta puta udari samo jednom i to ni blizu udice tako da samo raspolovi iglicu i uništi mamac.

Prije sam lovio s olovom no sad sam promijenio svoj sistem i lovim isključivo na površini bez olova nekih 50 metara iza broda.

Tako smo naješkali dva štapa pustili ih za barkom.

Puštamo muziku, grickamo neke slatkiše i pijuckamo, svaki svoje piće.

I nije prošla ni jedna minuta, kad se štap savija!

Ja ga nisam ni primijetio, a Patrik ga već vadi sa holdera i udara kontru. samo što mi nije štap slomio.

Naravno premali je je da bi ribu zamorio i privukao do barke pa ja preuzimam, a on odmah špurtil sprema.

I eto je! Prva je u brodu, a barka cijelo vrijeme ide svojim putem.

Zato, čim smo je ubacili u barku, pravimo krug unazad, pravo na poziciju od udarca.

I nismo još pravo ni zaokružili kad eto druge.

Ovoga puta ja kontriram i izdrilam ribu do broda za par minuta tako da je i druga u barci!

Ja sretan, Patrik još sretniji…

Nije ni dva sata kako smo krenuli, a nama dosta, ajmo doma!

I tako smo i on i ja guštali svako popodne na moru.

A za one koje zanima, od opreme sam koristio štap Hearty rise 20 – 100 grama, rolu Daiwa Sea Paradise, upredenicu od 0,18 milimetara a za predvez karbonsku sajlicu promjera 0,25 milimetara dužine 50 centimetara s tri Mustadove udice broj 4/0 – ispričao nam je Jan Pahor.