Miret

Veliki uspjeh braće Boljar iz Duge Rese: upravo su dobili certifikat za prve hrvatske radikalne ekološke tenisice

Siniša Pavić

Proizvode tenisice koje su dobrano zagazile u budućnost - Hrvoje i Domagoj Boljar, Foto: D. Kovačević

Proizvode tenisice koje su dobrano zagazile u budućnost - Hrvoje i Domagoj Boljar, Foto: D. Kovačević

Miret - koji se krajem prošle godine rebrendirao u Earthbound - prva je hrvatska tvrtka s B Corp certifikatom.

Nakon šest godina posvećenih stvaranju ekoloških tenisica, tik uoči treće godišnjicu od izlaska Miret tenisica na tržište, Hrvoje i Domagoj Boljar, braća iz Duge Rese i osnivači ovog hrvatskog brenda, imaju novog itekakvog razloga za zadovoljstvo.


Miret – koji se krajem prošle godine rebrendirao u Earthbound prva je hrvatska tvrtka s B Corp certifikatom.


Certifikacija je to koja označava pridruživanje globalnoj mreži tvrtki koje istražuju put kombiniranja poslovnog uspjeha s društvenim blagostanjem i rješavanjem okolišnih izazova putem moći tržišta.


Odnosno, B Corp tvrtke su sinonim za najviše standarde društvene i ekološke izvedbe, javne transparentnosti i pravne odgovornosti.


Trenutno ih je u svijetu malo više od 7.500 u 88 zemalja, a osnovna svrha B Corp certifikacije je poticanje tvrtki na postizanje visokih standarda u društvenoj, ekološkoj i transparentnoj izvedbi. Ili, kako to sažima Domagoj Boljar, certifikat je potvrda da su stvorili radikalan ekološki proizvod.


– Baš ovih dana je Europska komisija donijela direktivu da se proizvode ne smiju označavati ekološkima, ili prirodnim, ako to uistinu nije tako. Bilo nam je bitno da se kroz certifikaciju na svom razinama, i znanstveno i neovisno, potvrdi naša tvrdnja o radikalnoj ekologiji, ističe Domagoj.


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli EARTHBOUND (@earthbound.sneakers)



Održivost obuće


Put do certifikata bio je zahtjevan.


– Certifikacija je trajala više od dvije i pol godine. Proces je zahtjevan, bilo je zamorno i dugotrajno i nekoliko puta smo misli dignuti ruke od svega. Htjeli smo jako brzo dokazati da smo to što jesmo, međutim sam taj proces natjerao nas je da još bolje posložimo neke segmente poslovanje da bismo zadovoljili certifikat, kaže Domagoj.


Da bi dokazali da su ekološki radikalni trebalo je među ostalim provesti i puno znanstvenih analiza, poput primjerice analize životnog ciklusa proizvoda, ili pak kemijska analiza proizvoda, a tu je onda i odnos prema dobavljačima, pa odnos prema zaposlenicima, baš kao što je promatran bio i lanac dobave koji je u potpunosti europski.


– Imamo 16 dobavljača iz devet EU zemalja što je jako velik plus u takvim certifikacijama zbog smanjenja transporta, zbog zapošljavanja ljudi i aktivnosti na, zapravo, regionalnoj razini, jer EU je realno mali, kaže Domagoj.


Sve je tim vrjednije ako se zna da je održivost u modi, održivost obuće, pojma koji se tek razvija.


– Od početka idemo pravcem radikalne ekologije što znači da svaka odluka vezana za proizvod, razvoj proizvoda, čak i distribuciju mora zadovoljavati visoke ekološke kriterije. Obuća, dakako, mora trajnost, udobnost, estetiku, ali ni jednu odluku nećemo donijeti na uštrb ekologije. I baš zato smo mogli ostvariti ovako rigoroznu certifikaciju. Ona potvrđuje da je naše poslovanje u svakom segmentu orijentirano na društvenu dobit i očuvanje okoliša.


Ovo je međunarodna potvrda zahvaljujući kojoj ulazimo u pomno birano društvo kompanija. To će nam donijeti veliku prepoznatljivost na našim glavnim tržištima, baš kao i potencijalne investicije, ne dvoji Domagoj Boljar.


U ovom trenutku to glavno tržište Miret tenisica jest SAD, a ono hrvatsko je odmah iza. Tenisice su to koje same sebe prodaju svojom jedinstvenošću.


– Od 2022. godine naše tenisice nose oznaku Standard 100 by OEKO-TEX. Ta oznaka znači da je svaka komponenta proizvoda prošla testiranje na više od 350 kemikalija štetnih za ljudsko zdravlje, te da je proizvod u potpunosti netoksičan, neškodljiv za ljudsko zdravlje i prirodu, naglašava Boljar.


Predstavljen rebranding

Krajem prošle godine tvrtka tenisica Miret predstavila je svoj rebranding – Earthbound. Kako su pojasnili, ovaj korak je rezultat strateške inicijative za usklađivanje identiteta i komunikacije s vrijednostima vrtke i radikalnoj predanosti ekološkoj odgovornosti.


– Promjena imena iz Mireta u Earthbound utjelovljuje temeljne vrijednosti brenda. Ova promjena ne znači samo prelazak na novo ime, već i obećanje da će Earthbound nastaviti stvarati obuću koja ne samo da izgleda sjajno, već i pozitivno pridonosi planetu, poručili su tom prigodom Hrvoje i Domagoj Boljar i njihov tim.

Globalni potencijal


Reklo bi se, imamo tenisice koji su dobrano zagazile u budućnost, došle među kompanije koje su istinski ekološke i zaslužile oznaku koja jasno govori da je tome tako i da nisu od onih kompanija koje se s tim samo neopravdano kite. Hrvatski kupci, kaže Boljar, to prepoznaju.


– U Hrvatskoj nas izuzetno podržavaju od samih naših početaka, od naših crowdfunding kampanja, pa drugih investicijskih kampanja. Više od 200 naših građana su mali dioničari tvrtke. Svi su oni prepoznali globalni potencijal. Mislim da naši ljudi imaju iznadprosječno razvijenu eko svijest. Problem je u tome što imamo prosječnu kupovnu moć, detektira Domagoj.


Podsjetiti tu treba i na to da je sve počelo kickstarter kampanjom, u ožujku 2020. ili samo tjedan dana prije nego što je buknula pandemija. Prikupljeno je tad 70.000 USD od onih koji su kupili proizvod prije nego li ga je i bilo, onako na slijepo vjerujući u ideju. Na tržište Miret izlazi početkom 2021. Prvu godinu izbacili su 600 pari tenisica. Sada ih izbace godišnje 7.000. Od prvotne ideje do gotovog proizvoda trebalo im je šest godina.


Sada je tu šest zaposlenih i više vanjskih suradnika i prvi put odobrena sredstva EU natječaja za inovacije. Onomad im je trebalo puno vremena uložiti u uvjeravanje dobavljača, partnera, tržišta da misle ozbiljno kad govore o temama o kojima se tada i nije govorilo, o ekologiji, održivoj modi, mikroplastici.


– To je bio dug proces, a sada smo sposobni u godinu dana razviti radikalan proizvod za globalno tržište, veli Domagoj.


Do sada se do Miretica moglo samo putem online kupovine. Radi se na tome da tenisice uđu u jedan ozbiljan lanac trgovina, pa da se, kako kaže Boljar, ovaj kamen još brže zakotrlja, ekološki dakako.


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli EARTHBOUND (@earthbound.sneakers)