Taktika “halt”

Ovaj brzi mentalni trik sprječava napadaje gladi

Mija Dropuljić

FOTO: Unsplash

FOTO: Unsplash

Uz pomoć ove taktike naučit ćete razlikovati pravu od lažne gladi



Možemo se cijeli dan pridržavati zdravog načina prehrane i paziti na to što unosimo, no kada doživimo onaj pravi napad gladi sve to pada u vodu. U tom trenutku smo sposobni pobrstiti sve iz hladnjaka, a one zalihe slatkiša za cijeli tjedan nestaju u samo par minuta. 


Problem ne bi bio da te napadaje možemo utažiti jabukom ili voćnim jogurtom. Naše tijelo uvijek traži čips, smoki, čokoladu, hamburger ili pržene krumpiriće. Sretni smo u trenutku dok konzumiramo hranu, no već par minuta nakon osjećamo se loše, i to zbog dva razloga – imamo grižnju savjesti, a teška i masna hrana loše pada na želudac. 


No, postoji jedan mentalni trik koji vam može pomoći kada nekontrolirana glad zavlada. Taktika se zove “halt”, a H stoji za “hungry” (gladan), A za “angry” (ljut), L za “lonely” (usamljen) i T za “tired” (umoran). 




Što zapravo radi ovaj trik? U trenutku kada osjetite napad gladi, izgovorite “halt” i upitajte se koji je razlog zbog kojeg osjećate to što osjećate. Ova taktika zapravo ima cilj da osvijesti razliku između prave gladi i drugih razloga za konzumiranje hrane. 


Budite iskreni sami prema sebi. Osjećate li trenutni napad gladi jer ste uistinu gladni ili je uzrok ipak nešto drugo. Možda ste ljuti, usamljeni ili umorni? Ako glad nije stvarni uzročnik, poradite na onim drugim. Ako ste umorni, napravite pauzu ili napravite takozvani “power nap”. Ako ste usamljeni, nazovite najbolju prijateljicu. A ako ste pak ljuti, pokušajte naći uzrok. 


Uz pomoć ove tehnike ćete u konačnici moći razlučiti razliku između osjećaja gladi zbog same gladi, ali ćete naučiti kada jedete zbog psiholoških/emotivnih razloga.