Vježbanje i menstruacija

Ne dopustite da vas PMS i menstrualna nelagoda spriječe u treniranju

Dijana Ljubanović

FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash

Ako je bol jaka, isprobajte joga poze za ublažavanje menstrualnih grčeva



Prištići, nadutost, grčevi, suze, PMS i ostali simptomi menstruacije ne samo da vam mogu pokvariti dan, mogu vas i spriječiti da vježbate. Budući da tjelovježba zapravo ublažava mnoge od ovih neugodnih osjećaja, evo nekoliko najboljih načina za rješavanje uobičajenih simptoma PMS-a tijekom vježbanja.


Nadutost: Oticanje u donjem dijelu trbuha ne inspirira vas uvijek da se bavite tjelovježbom i otrčite u najbližu teretanu u svojim novim tajicama. Ne mislite na to kako ćete nekoga impresionirati i potražite udobnost noseći široke hlače koje imaju široke pojaseve. Ispijanje čokoladnog smoothieja od indijskih oraščića i banane također može pomoći u ublažavanju nadutosti, grčeva i zatvora.


Grčevi: Kad vam se maternica stegne, možete osjetiti blage do iscrpljujuće grčeve. Ako niste vezani za krevet u položaju fetusa, krenite. Izvođenjem kardio vježbi koje vam ubrzavaju rad srca, poput trčanja, brzog hodanja, vožnje bicikla ili plivanja, oslobađaju se beta-endorfini koji ublažavaju bol i ublažavaju vašu nelagodu, a također pomažu u smanjenju kontrakcija mišića koji izazivaju grčeve. Ako je bol jaka, isprobajte joga poze za ublažavanje menstrualnih grčeva.




Osjetljive grudi: Ako vas bole grudi, tijekom vježbanja obavezno obucite sportski grudnjak. Za to vrijeme razmislite o preskakanju pokreta za vježbe snage koji pritiskaju vaša prsa i pronađite druge načine za rad na tim mišićima. Također izbjegavajte slanu hranu jer nadutost zbog zadržavanja tekućine može dovesti do bolnih grudi, piše Popsugar.


Umor: Ne osjećate se energično i ne odgovara vam previše ustajanja i kretanja? Radite lakše vježbe tako što ćete usporiti tempo ili odabrati manje fizički zahtjevne poput joge ili hodanja. Učinite sve što možete i nemojte se osjećati loše ako radite manje intenzivne ili kraće vježbe kada se osjećate umorno.


Raspoloženje: Bilo da se osjećate ljutito, tužno ili ste jednostavno iritabilni, nemojte preskočiti odlazak u teretanu jer istraživanja pokazuju da to može poboljšati vaše raspoloženje.


Odaberite uzbudljiv trening poput Zumbe ili ako se ne osjećate motivirano za odlazak na trening, vježbajte sami uz omiljene pjesme.