Svakodnevna konzumacija

Napitci bez kalorija: dva dnevno dovoljna su da povećaju rizik od moždanog udara

Šarlota Brnčić

Foto Pexels

Foto Pexels

Dok su gazirana pića, takozvana dijetalna, i dalje popularna, istraživači upozoravaju na potencijalne rizike



Novo istraživanje upozorava na potencijalne rizike za one koji svakodnevno konzumiraju gazirana, dijetalna pića. Zapravo, 2 dnevno bila bi dovoljna da povećaju rizik od moždanog udara i općenito kardiovaskularnih bolesti.


Sveobuhvatno istraživanje, provedeno na velikom uzorku žena starijih od 50 godina, još jednom pokazuje koliko pogrešna prehrana može negativno utjecati na naše zdravlje.


Iako mnogi ljudi samouvjereno koriste niskokalorične ili bezkalorične slatke napitke kako bi smršavili, to bi zapravo moglo ugroziti njihovo zdravlje. Prema znanstvenicima, ova su pića povezana s većim rizikom od moždanog udara i srčanih bolesti.




Istraživački tim, predvođen dr. Yasmin Mossavar-Rahmani s Albert Einstein College of Medicine u Bronxu u New Yorku, analizirao je podatke za 81.714 žena u postmenopauzi, čija je prosječna dob bila između 50 i 79 godina. Sudionici su praćeni u prosjeku 12 godina.


Utvrđeno je da su žene koje su konzumirale dva ili više umjetno zaslađenih dijetalnih napitaka imale 31% veću vjerojatnost za moždani udar i 29% veću vjerojatnost za srčane bolesti. Među sudionicima, Afroamerikanke su bile najranjivija skupina.


Istraživanje, objavljeno u časopisu Stroke, bilo je promatračko, što znači da istraživači nisu mogli izravno dokazati da slatka pića uzrokuju moždani udar i srčane probleme kroz uzročnu vezu. Nadalje, još ne znamo konkretno koji bi umjetni zaslađivači mogli biti štetni, a koji bezopasni.


Prethodno su druga istraživanja uspostavila vezu između dijetalnih pića i moždanog udara, demencije, dijabetesa tipa 2, pretilosti i metaboličkog sindroma, sugerirajući da bezkalorična pića mogu biti jednako štetna kao i slatka.


Stoga istraživanja ne pružaju dovoljno dokaza, a druga morati dodatno istražiti učinke niskokaloričnih slatkih pića na naše zdravlje. Međutim, dosad dobiveni dokazi upućuju na to da ih je najsigurnije izbjegavati.


Zato izaberimo piti više vode, niskokalorično i zdravo piće!