Saveznik u kuhinji

Mini-vodič za začine koji sagorijevaju masnoće

Šarlota Brnčić

Foto: iStock

Foto: iStock

Djelovanje je posljedica "termogenih" tvari koje su sposobne ubrzati metabolizam.



Naučimo zajedno koji su to začini koji sagorevaju masnoće uz naš mini vodič koji vam preporučujemo da pročitate. Ovi začini obogaćuju naša jela okusom i bojom, ali su često i lijek za naše zdravlje zahvaljujući svojim izvanrednim nutritivnim svojstvima, a u nekim slučajevima mogu se pokazati i kao izvrstan saveznik u borbi protiv suvišnih kilograma.


Kako biste smršavili, savjetuje se da prehranu i tjelovježbu kombinirate s upotrebom nekih začina koji sagorijevaju masnoće. Između ostalog, ovi će začini gotovo u potpunosti zamijeniti sol, koja, kao što znamo, potiče visok krvni tlak.


Znamo da nam masti daju energiju, dok ih stanice našeg tijela koriste za različite funkcije (regulacija staničnog metabolizma, transport vitamina topivih u mastima, toplinska izolacija i sinteza hormona). Uzimanje suplemenata neće dovesti do smanjenja masti, ali može ubrzati potrošnju masti.




Djelovanje je posljedica “termogenih” tvari koje su sposobne ubrzati metabolizam, jer povećavaju potrošnju energije našeg tijela, a time i sagorijevanje viška masnoća.


Začini za sagorijevanje masti


  1. Curry – zahvaljujući kombiniranom djelovanju sastojaka od kojih je sastavljen (uključujući crni papar, kurkumu, korijander, kumin, đumbir, cimet, piment ), omogućuje postizanje snažnog antioksidativnog djelovanja, regulator je razine glukoze, i doista termogen.
  2. Kurkuma – osim što posjeduje izvanredna terapeutska svojstva (čak i protiv neuro-degenerativnih bolesti kao što su Parkinsonova i Alzheimerova bolest) omogućuje smanjenje razine masnoće nakupljene u stanicama jetre.
  3. Čili papričica – često upotrebljavana u mediteranskoj kuhinji, zahvaljujući prisutnosti aktivnog sastojka kapsaicina, poznata je po svojoj sposobnosti da stimulira metabolizam pomažući u “sagorijevanju” suvišnih masnih stanica.
  4. Kardamom – sličan mehanizam se također aktivira zahvaljujući unosu kardamoma. Još uvijek nije vrlo čest u našoj kuhinji, dok se naširoko koristi u svim azijskim kuhinjama.
  5. Cimet – konačno, cimet je poznat po svojoj sposobnosti da značajno ubrza metabolizam glukoze.