Štorija od mašte

Marija Lelas svoju je kreativnost pretočila u izradu kožnih omota za planere. Otkriva nam i kako efikasno planirati

Mija Dropuljić

FOTO: PR

FOTO: PR

Predstavljamo fantastičan brend Bujoplanner

Iako danas imamo mobitele koji su nam uvijek na dlanu i nude brojne mogućnosti, kada je planiranje u pitanju najčešće još uvijek biramo papirnati oblik organiziranja i praćenja svojih obaveza. A kako bi još više uživali u malim ritualima, na tržištu su se pojavili neodoljivi kožni omoti koji savršeno odgovaraju planerima i bilježnicama koje možemo pronaći u ponudi. Njih je osmislila Marija Lelas, a njezin brend  bujoplanner osvaja kupce iz dana u dan.


Upravo je to bio razlog da popričamo s Marijom koja nam je otkrila svoje omiljene tehnike planiranja, koje materijale koristi u izradi bujoplannera te koji su joj planovi za budućnost.


Ova dvadesetsedmogodišnja magistrica elektrotehnike iz Splita svoju je ljubav prema organizaciji, bilježnicama i planerima pretočila u izradu kožnih omota upravo za njih. Uvijek je imala kreativnu stranu, a kako je ovakav tip proizvoda naručivala iz inozemstva, nije uvijek bila zadovoljna onime što je dobila.



Omoti nisu uvijek odgovarali mojim željama i kriterijima i onda sam se pomalo sama počela igrati dizajniranjem i krojenjem kože i tako je nastao bujoplanner. Ime je nastalo još prije proizvoda, u trenutku kad sam otvorila drugi profil na instagramu kako bih ušla u svijet planera i stationery ovisnika (ne znam hrvatski prijevod za riječ). BuJo je žargonska skraćenica za Bullet Journal – metoda planiranja koju je osmislio Ryder Carroll. Ryder je osmislio jednostavnu metodu planiranja i organiziranja svojih dana, ciljeva i ideja. Napisao je knjigu koja je čak prevedena i na hrvatski Bullet Journal metoda. Spajanjem BuJo metode koju ja koristim i riječi planer nastao je moj Instagram account. Ime se možda jednog dana promijeni konkretno za proizvod, ali u zajednici u kojoj sam postala sam pod ovim imenom prepoznatljiva“, započinje svoju priču simpatična Marija.



U izradi koristi pravu kožu, najčešće kombinaciju goveđe, teleće i ovčje. Prilikom odabira dobavljača, bitno joj je da je koža nusproizvod prehrambene industrije, odnosno da životinje nisu uzgajanje samo u svrhu kože. Ne izrađuje gotove planere (još) jer smatra da ih ima dovoljno u svijetu da svatko sebi nađe nešto.


“Ono što ja kreiram su kožni omoti za njih. Ili radim takozvani Travelers notebook – kožni omot s elastikama u raznim veličina, u kojima korisnik onda sam sebi kreira unutarnji izgled pomoću stotina tisuća dizajna bilježnica koji su dostupni u fizičkim ili digitalnim oblicima za printanje na webu. Ljudi koriste različite veličine, žele određene konfiguracije džepova za njihove bilježnice ili planere, ili jednostavno žele neke nove boje i dizajne. Tu ja uskačem i kreiram upravo to“, pojašnjava Marija te naglašava kako hrvatski kupci misle da radim gotov proizvod – omot i unutrašnjost, ili kako oni kažu jednom riječju Planer.



“Onda se moj odgovor na upit prvo sastoji od pojašnjenja što ja radim. Hrvatsko tržište ne poznaje pojmove poput ‘travelers notebook’ i misle da je ‘bullet journal’ bilježnica. Ono što ja želim u Hrvatskoj je približiti taj čitav svijet planera, planiranja i različitih metoda organizacija. Ljudi koji već jesu u tom svijetu odmah znaju što konkretno radim i naručuju dizajn u određenoj veličini, za određeni sistem“, pojašnjava detaljnije i nastavlja kako se bujoplanner trenutno može nabaviti samo putem Instagrama, ali u planu je pokretanje punog posla koje uključuje webshop i blog te radionice za hrvatsko tržište.



Marijina omiljena metoda planiranja je Bullet Journal metoda koja je potpuno fluidna i svatko je može prilagoditi sebi. Može biti minimalistička ili pravo umjetničko djelo. Marija tako ima jedan osnovni planer koji koristi, to je Hobonichi Weeks. Već pet godina zaredom ga kupuje svake godine, a uz njega koristi još nekoliko planera i bilježnica. Neke u svrhu kreativnog ventila, a neke u svrhu posla. U razmjeru jednog tjedna, rekla bi da joj kroz ruke prođe 4-5 planera/bilježnica.



„Uz same planere koristim još i razne kemijske, naljepnice, Washi tape, termalni printer, različiti papiri od starih stranica do ukrasnih detalja. Većinu ovih stvari ne koristim na dnevnoj bazi, više sam minimalist kad pričamo o planiranju, što znači papir i kemijska“, kroz smijeh kaže te pojašnjava dodatno razliku između Travelers Notebooka i Bullet Journal metoda planiranja.


Travelers notebook je omot s npr. 4 elastike unutra. U njemu istovremeno možete imati 3 bilježnice ako želite, a možete i recimo 6. Svaka bilježnica je za sebe i u svakom trenutku se može ukloniti ili zamijeniti. Znači praktički sami sebi kreirate unutrašnjost i nosite sa sobom ono što vam treba. Postoje ljudi koji dizajniraju i prodaju fizičke bilježnice, a postoje ljudi koji prodaju digitalne dokumente kako bi sami sebi isprintali i napravili bilježnicu za unutrašnjost. Bullet journal je metoda planiranja. Znači to nije gotova bilježnica ili planer. To je ono što korisnik zapisuje i način na koji organizira svoje bilješke i vrijeme. Najčešće se koristi u praznoj bilježnici, ali naravno da ju je moguće koristiti i u gotovom planeru. Ryderova knjiga puna je korisnih savjeta i konkretnih vještina kako bi bolje organizirali svoje vrijeme i misli“, detaljno nam objašnjava. 


Kao majstoricu planiranja, zamolili smo je da nam za kraj otkrije pokoji trik koji bi pomogao svima nama boljoj organizaciji.



Zapisujte stvari. Ne biste vjerovali koliko zapisivanje stvari na papir smanjuje stres. Prilikom samog čina zapisivanja stvari na papir naše se misli tako rečeno prazne i rasterećuju. A onda je bitno taj popis napisanih stvari revidirati i procijeniti što je bitno,a što možda uopće nije bitno. Postoji nešto što se naziva ‘brain dump’, a to je kada na listu papira napišete sve što vam je na mislima. Od velikih projekata, do malih ideja i natuknica za svakodnevni život. Svaki veliki plan se može razložit na male i jednostavnije korake, kao što se i svaka ideja može nakon nekog vremena činiti nepotrebnom pa se prekriži s liste. Ponekad je korisno i pratiti na što ‘trošimo’ vrijeme kako bismo ga mogli bolje organizirati ubuduće“, zaključila je Marija.


Uz sve ove argumente, vrijeme je za pisanje i još bolju i konkretniju organizaciju!