Zdrave prehrana

Sijeda kosa može malo pričekati uz konzumiranje ove 3 namirnice

Dijana Ljubanović

FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash

Pušenje i stres doprinosi preranom izbijanju sijedih, a prehrana također igra važnu ulogu



Dobivanje sijedih je neizbježan dio starenja. Iako je najvažnije s ponosom nositi svoje godine pa i u skladu s tim i sve promjene koje se događaju u nama i na nama, mnoge od njih možemo i malo usporiti. 


Mnogi će prve sijede vlasi bojiti, a neki će pustiti da siva kosa prošara njihovu prirodnu boju i tako istaknu mudrost i šarm.


Pušenje i stres doprinosi preranom izbijanju sijedih, a prehrana također igra važnu ulogu. Ispada da određeni nedostaci u hrani imaju visoku povezanost sa sivom bojom, pa dopunjavanje prehrane hranom s visokim sadržajem specifičnih vitamina može pomoći dulje zadržati prirodnu boju kose.




Ove tri namirnice jako su ukusne i zdrave i što češće ih ubacite u jelovnik i odgodite nepotrebno bojanje kemikalijama.


Losos


Ponekad je dobro posegnuti za ribljim uljima za sjajniju, jaču kosu, ali mogu i pomoći u održavanju naše prirodne boje kose. Promjene razine hormona mogu potaknuti rano sive boje, a losos sadrži selen, esencijalni mineral koji pomaže u regulaciji proizvodnje hormona.


Manjak vitamina D povezan je s preuranjenim izbijanjem sijedih, a losos i druga masna riba daju zdravu spomenutog vitamina te omega 3 i proteina.


Losos

FOTO/Unsplash


Leća


Manjak vitamina B9 koji se također naziva folna kiselina ili folat može dovesti do toga da kosa posijedi prije nego što bi trebala. B9 je važan za proizvodnju metionina, aminokiseline koja je neophodna za boju kose, a pomaže i u proizvodnji DNK i RNA.


Leća je sjajan izvor vitamina B9, a slanutak sadrži i neke od najviših koncentracija B9.


Leća

FOTO/Unsplash


Jetra


Jetra je u vrhu popisa namirnica koje pomažu u sprečavanju izbijanja sijede kose. Jetra je bogata hranjivim sastojcima koji pomažu u očuvanju zdrave i pigmentirane kose, uključujući vitamin B12, bakar, željezo i vitamin B9.


B12 pomaže u proizvodima DNA i RNA te djeluje s folnom kiselinom na stvaranju crvenih krvnih zrnaca, a sve je to bitno za održavanje zdrave kose. Kako starimo, naša sposobnost apsorpcije vitamina B12 iz hrane opada, a nedostatak B12 glavni je krivac koji doprinosi sijedim vlasima.


Niska razina željeza i bakra također je povezana s preuranjenim ibijanjem sijede kose, a niska razina folne kiseline povezana je s nedostatkom melanina, zbog čega kosa gubi boju.