Vječno pitanje

Konzumirati voće na kraju obroka ili ne? Odgovor daju stručnjaci

Šarlota Brnčić

Foto Pexels

Foto Pexels

Donosimo odgovor da li ga treba jesti nakon obroka ili kao međuobrok



Kada je najbolje jesti voće, da li nakon obroka ili kao međuobrok tijekom dana? Neka stručna mišljenja pomažu nam da se orijentiramo u najboljem izboru.


Voće na kraju obroka: Razotkriven mit?


Čini se da neki znanstvenici i nutricionisti razbijaju ovaj mit i preporučuju ga samo kao međuobrok, daleko od glavnih jela.


Jedan od razloga leži u jetri, istinskom protagonistu energetskog i biokemijskog metabolizma našeg tijela.




Kada pojedemo obrok baziran na ugljikohidratima, poput kruha, tjestenine, pizze ili drugih pekarskih proizvoda, naše tijelo bilježi skok šećera u krvi: glukoza i inzulin se uglavnom pretvaraju u energiju za mišiće, ali kada ih ima u višku, završavaju gore u jetri. Ovdje stvaraju osobni depozit šećera koji se zove glikogen.


Kada i potonji dosegne razinu zasićenja, ovdje će hraniti masne naslage našeg tijela. U osnovi, naša jetra će proizvoditi mast. Stoga, ako ručku bogatom ugljikohidratima dodate voće, ono će se izravno pretvoriti u mast, jer će naša jetra već biti preopterećena glikogenom i masnoćama prisutnim u upravo unesenom obroku.


Još jedan razlog zašto se smatra lošom navikom konzumiranje voća na kraju obroka objašnjava se činjenicom da bi ono bilo odmah spremno za probavu, ali se zadržava u želucu zbog prisutnosti prethodnog obroka: to uzrokuje fermentaciju i sporu probavu.


Postoje, međutim, i druge teze koje tvrde da voće treba jesti na kraju obroka i da bi prednosti takve konzumacije bile brojne.


Zašto je voće na kraju obroka odlična ideja?


Razlozi koji podupiru ovu tezu mogu se sažeti na slijedeći način:


  • Prije svega, zahvaljujući prirodnoj opskrbljenosti vitaminom C, poboljšala bi se apsorpcija željeza prisutnog u drugim biljkama
  • Drugo, to bi nam omogućilo da očistimo usta od ostataka hrane
  • Konačno, može biti odlična zamjena za desert i pomoći da se brže osjećamo siti.

Kriterij koji uvijek vrijedi


Ukratko, da ponovimo: voće je izvrsno na prazan želudac i na kraju obroka kada su jela niskog glikemijskog sadržaja. S druge strane, više je štetno nego korisno, ako smo upravo pojeli obilan obrok bogat ugljikohidratima i šećerima.