Doručkujete li?

Jeste li jutros preskočili doručak? Imamo nekoliko prednosti i mana koje bi to moglo imati

Dijana Ljubanović

FOTO/Pexels

FOTO/Pexels

Doručak se obično naziva "najvažnijim obrokom u danu".



Ali to nameće pitanje je li ta izjava istinita ili samo mit. Otprilike 25 % ljudi svaki dan preskoči ovaj obrok, a čak je to postao trend. Preskakanje doručka povezano je s poremećajima raspoloženja kod odraslih. Ljudi koji ne jedu ujutro imaju tendenciju češće imati depresiju. Također, preskakanje prvog obroka u danu 4 ili 5 puta tjedno može dovesti do povećanog rizika od razvoja dijabetesa tipa 2 za 55%. Također se može povezati s niskom razinom šećera u krvi.


Kad se razina glukoze u krvi smanji, to rezultira brzim promjenama raspoloženja, poput općeg raspoloženja i razdražljivosti. Zato ne bi trebao biti niži od 70 miligrama po decilitru (mg / dL).


Ukoliko preskačete doručak, vjerojatno su vam sljedeće pojave poznate.


Možete se udebljati




Unatoč ideji da preskakanje doručka svaki dan može dovesti do gubitka kilograma, to nije u potpunosti tako. Neka su istraživanja pokazala da ukoliko ujutro ne jedete, to može biti povezano s pretilošću, ne samo kod djece i mlađe populacije već i kod starijih osoba. To se može dogoditi jer preskakanje doručka može kasnije natjerati ljude da još više jedu.


Jelo prije spavanja dovodi do debljanja. No, jedno je istraživanje također pokazalo da preskakanje doručka može uzrokovati debljanje čak i ako se ne prejedete ostatak dana jer se unutarnji sat tijela poremeti, odnosno metabolizam uspori.


Raspoloženje vam se pogoršava


Preskakanje doručka povezano je s poremećajima raspoloženja kod odraslih. Ljudi koji ne jedu ujutro imaju tendenciju češće imati depresiju. Također, preskakanje prvog obroka u danu 4 ili 5 puta tjedno može dovesti do povećanog rizika od razvoja dijabetesa tipa 2 za 55%. Također se može povezati s niskom razinom šećera u krvi.


Kad se razina glukoze u krvi smanji, to rezultira brzim promjenama raspoloženja, poput opće raspoloženja i razdražljivosti. Zato ne bi trebao biti niži od 70 miligrama po decilitru (mg / dL), prenosi Bright Side.


FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash


Osjećate se umorno između 12 i 16 sati


Ujutro, nakon duže pauze bez hrane, zalihe glikogena su vam malene i trebate više energije za produktivan rad. Kad doručkujete, vaše tijelo počinje razgrađivati masne kiseline kako bi proizvelo potrebnu energiju. Ako nemate doručak, čak i ako se dobro osjećate ujutro, za nekoliko sati možete se osjećati vrlo iscrpljeno. Također se možete truditi usredotočiti se na stvari i osjećati se umorno popodne.


Oštroumnost


Istraživači su otkrili da isprekidan post ima nekoliko blagotvornih učinaka. Ova vrsta prehrane znači da svakodnevno prolazite kroz razdoblja posta (obično se sastoji od 8 sati jela i 16 sati posta).


Dakle, ako preskočite doručak da biste završili ovih 16 sati, to bi zapravo moglo biti dobro za vaš mozak, a vaše pamćenje se može poboljšati.


Vaš bi proces starenja mogao biti obrnut


Možda je teško povjerovati, ali preskakanje doručka može odgoditi starenje. Ograničenje kalorija i isprekidan post mogu pomoći u povećanju hormona rasta i smanjenju razine inzulina. Međutim, neki ljudi umjesto toga mogu preskočiti večeru.