Brendiranje

Najbolji hrvatski sommelieri i enolozi se složili: “Vrijeme je za žlahtinu!”

Edi Prodan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Uvjeren sam u etabliranje žlahtine kao vrlo zanimljive autohtone sorte, ali i ukupnog vinskog turizma na Kvarneru, ističe Klaudio Jurčić

Velik broj etiketa žlahtine, najpoznatijeg kvarnerskog vina, njih čak 34 kao i 26 enologa i sommeliera okupili su se u opatijskom hotelu Ambasador kako bi proveli proces njezinog brendiranja.


Foto galerija: Hrvatski sommelieri ocjenjuju žlahtinu Foto: Marko Gracin


Najpoznatije vino Primorsko-goranske županije, čija je popularnost odavno prešla njezine granice tim će se činom etablirati i pod nazivom Kraljica žlahtina, dok će marketinški proces koji se naslanja na ovaj proces biti poznat pod sloganom “Vrijeme je za žlahtinu!”.


Velik dan za kvarnersku vinsku scenu


Cjelokupni proces osmislio je Klaudio Jurčić, jedan od najpoznatijih hrvatskih sommeliera, četverostruki državni prvak u toj vinskoj disciplini, dok su organizacijski i financijsi suport svemu dali TZ Kvarnera kao i udruga Kvarner Wines.



– Veliki dan za kvarnersku vinsku scenu kao i za ostvarenje moje višegodišnje ideje. Uvjeren sam u etabliranje žlahtine kao vrlo zanimljive autohtone sorte, ali i ukupnog vinskog turizma na Kvarneru.


Kako su moji kolege, profesionalci iz vinske industrije konstatirali: Vrijeme je za žlahtinu! 26 kušača – iz Slovenije, Austrije, Mađarsk, Srbije i Hrvatske – 34 uzorka i nešto više od 850 opisa žlahtine kroz 4 kategorije – od pjenušaca, mlade, zatim odležane do desertnih žlahtina – zasigurno kreira podlogu za utvrđivanje identiteta žlahtine, istaknuo je Jurčić.


Promocija i brendiranje žlahtine


Ciljevi projekta su promocija i brendiranje žlahtine kao vina od autohtone vinske sorte Kvarnera, identitet i prepoznatljivost Kvarnera kao vinske destinacije, degustacijski (izgled, miris i okus) opis vina s ciljem definicije organoleptičkih karakteristika sorte, poveznica organoleptičkih karakteristika vina s terroirom, potencijal i definiranje različitih stilova žlahtine, bolji plasman te usklađivanje lokalnih namirnica s autohtonim sortama.



Osim komponente brediranja žlahtine, sorte koja od ukupno 190 hektara pod vinogradima unutar PGŽ, zauzima većinu, 150 ha, dvodnevno događanje, dan prije opatijskog brendiranja proveden je u posjeti vinarijama Kvarnera da bi dan zaključili večerom u kastavskom restoranu Kukuriku, imalo je i naglašene turističke zadatke o čemu je pak informirala dr.sc. Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ Kvarnera.



– Ponosna što smo učinili ovaj zajednički korak ka još boljem brendiranju i promociji žlahtine, posebice uz potporu poznatih i priznatih domaćih i svjetskih profesionalca u industriji vina i vinskom turizmu te naših ambasadorica i ambasadora Kvarner Wines.


Vinski turizam i gastronomija za turističku ponudu Kvarnera oduvijek imaju ogroman značaj, a zahvaljujući našim vrsnim stručnjacima, eno-gastronomska scena je definitivno jedan od zaštitnih znakova naše županije.



Dobili smo priliku ugostiti zaista “elitu” vinskih profesionalaca i pokazati im naša vina ali i našu gastro scenu, jer dobra vina ne idu bez dobre hrane, zaključila je Peršić Živadinov.


Žlahtina u svim svojim verzijama


Kako nam je pojasnio Tomislav Pavlešić, enolog i znanstvenik s Odjela za biotehnolgiju Sveučilišta u Rijeci žlahtina se opisivala u svim svojim verzijama – kao pjenušavo vino, mlado i odležano te kao slatko vino – kako bui se dobilo cjeloviti uvid u njezine potencijale.



Vinski stručnjaci su se dan prije Opatije okupili kako bi putem cjelodnevnog studijskog izleta naziva Kvarner Wines Route posjetili vinarije Kvarnera, što znači da su kvarnerski vinari imali priliku ovoj ekipi vinskih stručnjaka predstaviti i ostala vina koja nisu proizvedena od loze žlahtine.




Foto Marko Gracin