Smanjuju tjeskobu

DA za indijske oraščiće: Smatraju se pravim prirodnim antidepresivima

Šarlota Brnčić

Foto Pexels

Foto Pexels

Nisu samo izvrsni kao zdravi prijepodnevni ili poslijepodnevni međuobrok



Od sušenog voća svi poznajemo i manje-više konzumiramo orahe, lješnjake, bademe i pistacije. Manje poznati, ali jednako korisni su indijski oraščići, izvrsni ne samo kao zdravi prijepodnevni ili popodnevni međuobrok, već i kao pravi prirodni antidepresivi.


Svi orašasti plodovi i sjemenke često se mogu pohvaliti dugim popisom svojstava, ali postoje neki koji imaju nevjerojatne učinke više od drugih.


Među njima su i indijski oraščići koji, osim što sadrže korisne masnoće, vitamine B skupine, magnezij, esencijalne aminokiseline i druge tvari koje blagotvorno djeluju na mozak, također mogu smanjiti tjeskobu, stres, pa čak i liječiti slučajeve blage depresije.




1. Triptofan


Indijski oraščići izvrstan su izvor triptofana (100 grama sadrži oko 400 mg). To je esencijalna aminokiselina prisutna u većini biljnih namirnica koju naše tijelo nužno mora unijeti hranom jer je nije u stanju samostalno proizvesti.


Ova tvar je prekursor serotonina, poznatog kao hormona dobrog raspoloženja. Bez triptofana u našoj prehrani, ne samo da ne bismo mogli proizvoditi serotonin na najučinkovitiji način, već ga ne bismo mogli ni iskoristiti u potpunosti. Zapravo, ova aminokiselina također pomaže apsorbirati serotonin u mozgu.


Zbog svega toga postoje oni koji vjeruju da prava doza indijskih oraščića može dostojno zamijeniti Prozac ili druge antidepresive sličnog djelovanja, jer i ti lijekovi djeluju na razinu serotonina, ali to čine na kemijski način.


Ovo je mišljenje dr. Andrewa Saula, kliničkog nutricionista i stručnjaka za molekularnu medicinu, koji je u više navrata izrazio svoje mišljenje o korištenju sintetskih kemikalija kada bi, naprotiv, postojala mogućnost korištenja prirodnih proizvoda, jednako učinkovitih.


2. Magnezij


Indijski oraščići bogati su magnezijem, čak i više od badema. Kao što znamo, magnezij je neophodan za pravilno funkcioniranje živčanog sustava, a dobra razina ovog minerala u tijelu pomaže u izbjegavanju rizika od tjeskobe i depresije.


3.  Vitamin B6


Među tvarima koje sadrži indijski orah je i vitamin B6 koji pomaže apsorpciju serotonina u tijelu. Stoga je također koristan, pomalo poput triptofana, za poboljšanje zdravlja živčanog sustava i mozga, smanjujući depresiju.


4. Dobre masti


Indijski oraščići su bogati dobrim masnoćama, korisnim za mnoge tjelesne funkcije, ali i važnim za održavanje stabilnog raspoloženja i prevenciju depresije. Osnovne masti dakle ne samo za dobrobit srca nego i za duh.


Jasno je da je depresija ozbiljan zdravstveni problem koji ne treba shvaćati olako. Očito, u najvažnijim slučajevima, samostalna terapija samo indijskim oraščićima ne može biti dovoljna, već je potrebno osloniti se na mišljenje stručnjaka.