Za manje stresa

3 SOS trika kako da zadržite mentalni mir na poslu

Mija Dropuljić

FOTO: Unsplash

FOTO: Unsplash

Stres na poslu je često neminovan, no možete ga ublažiti.

Duga to-do lista, kratki rokovi, pritisci s vremenom, teški zadaci, a često i kolege znaju biti naporne – svakodnevni boravak na poslu zna biti itekako stresan. 


Sigurno ste primijetili kako manjak koncentracije i opterećene misli znaju voditi greškama, a posao koji inače radimo brzo, rastežemo na sate i sate. Veoma bitno je ostati smiren na poslu kako bi zadacima mogli pristupiti staloženo i dati se potpuno. 


Lako je reći da trebate zadržati smirenost, ali upravo to zna biti najveći izazov na poslu. Donosimo tri mentalna trika pomoću koja ćete ostati bistre glave i smirenih živaca. 


5 minuta pauze


Kada primijetite da je koncentracija opala, vrijeme je za petominutnu pauzu koju trebate provesti u socijalnom kontaktu. To može biti razgovor s najdražim kolegom ispred firme ili možete nazvati partnericu/partnera, prijatelja ili člana obitelji. Istraživanja su pokazala kako socijalni kontakt opušta mozak i podiže raspoloženje. 


Također, možete napraviti takozvanu glazbenu pauzu. To znači da poslušate jednu do dvije omiljene pjesme, a ako imate gdje, možete malo i zaplesati. Ova aktivnost također podiže raspoloženje, a pozitivno utječe i na samopouzdanje. 


Ako osjetite stres, vrijeme je za pokret


Bez obzira kojim poslom se bavite teško je pobjeći od stresa. Kada osjetite da je kap prelila čašu, podignite se sa svog stolca – vrijeme je za pokret. Ovisno gdje i u kojim okolnostima radite, u uredu ili kod kuće, odvojite desetak minuta vremena za neku fizičku aktivnost. Možete napraviti krug oko zgrade, prošetati se do obližnjeg parka, odraditi koju vježbu disanja ili joge – bitno je da malo aktivirate tijelo i opustite mozak. 


Definirajte zadatke i posao


Ako nemate dobru organizaciju rada, u jednom trenutku svega će biti previše, zadaci će se preklapati i vi ćete gubiti kormilo. Važno je uspostaviti dobru organizaciju, a to znači definirati zadatke i pojedine poslove. 


A druge pak strane tu je i slaganje vaših misli i emocija prema poslu kojeg obavljate. Postavite si pitanja pomoću kojih ćete doći do odgovara zbog čega osjećate prekomjerni stres. Je li to količina posla? Radno okruženje? Radno vrijeme? Kada definirate što je problem, možete ga lakše riješiti.