HILTON COSTABELLA BEACH & SPA RESORT u fokusu nam je briga o okolišu i održivost, ali i otvaranje novih tržišta

Bruna Matičić

Želja nam je otvoriti se prema skandinavskim i bliskoistočnim tržištima. Uz brigu o ekološkoj održivosti i društvenoj odgovornosti, jedan od ciljeva jest da ostanemo najbolji poslodavac i hotel u kojem ljudi žele raditi. Naravno, prioritet nam je i daljnji razvoj ponude, kaže generalni direktor Ryan Gauci

Prošle godine Rijeka je otvaranjem Hilton Costabella Beach & Spa resorta dobila prvi veliki petozvjezdani hotelski kompleks s vrhunskom wellness i gastroponudom. Riječ je ujedno i o dosad najvećoj investiciji u hrvatskom turizmu, vrijednoj 800 milijuna kuna, koja u samo godinu dana od otvaranja, pod vodstvom generalnog direktora Ryana Gaucija, bilježi vrhunske rezultate te razvija svoju turističku ponudu. Direktor riječkog Hiltona u razgovoru se osvrnuo na proteklu ljetnu turističku sezonu i rezultate koje je ovaj luksuzni kompleks ostvario. Istaknuo je i osobitosti objekta i ponudu koja se ističe ne samo u Rijeci, već na razini cijele Europe, ali i ciljeve kojima se planiraju posvetiti u nadolazećem periodu te mišljenje u kojem smjeru bi se Rijeka i cijela regija trebala turistički razvijati.


Ryan Gauci
Foto: F. Gržinčić


Bolja potrošnja


Jeste li zadovoljni dosadašnjim rezultatima turističke sezone?


– Ljetna turistička sezona završila je na vrlo pozitivan način. Međutim, rekao bih da je bila kraća nego što smo očekivali, odnosno počela je kasnije od očekivanoga. Mislili smo da će prava sezona krenuti od sredine lipnja pa nadalje, ali to se je dogodilo tek početkom srpnja. Međutim, takvu situaciju zabilježili su i ostali kolege u regiji, ne samo mi. Na kraju, kada je stigla, definitivno je ispunila sva naša očekivanja. Ostvarili smo ciljeve koje smo zacrtali na početku sezone, a iznenadila nas je i kvaliteta gostiju koja je stigla te smo zabilježili veću potrošnju no lani.


Koliko je gostiju do sada posjetilo Hilton te što je po vama obilježilo dosadašnju turističku sezonu?


– Od otvorenja, koje je bilo 1. srpnja prošle godine, pa sve do danas dostigli smo gotovo 100 tisuća gostiju i taj nas podatak veseli. Ove sezone bili smo na 90 posto popunjenosti, a u vrhuncu sezone i više od toga. Dvadesetak dana u srpnju i kolovozu zabilježili smo i 100 posto popunjenosti, odnosno puni smještajni kapacitet. Naša glavna tržišta i ove sezone bila su njemačko i austrijsko, dok su Česi ostali među prvih pet najbrojnijih gostiju. Zanimljivo je da smo ove godine zabilježili i goste s mađarskog tržišta te iz Ukrajine što je, pretpostavljam, ohrabrujuće s obzirom na situaciju. Premda ih nije bilo u toliko velikom broju kao Austrijanaca i Nijemaca, radi se o tržištima koja su za nas nova, a ostvarili su bolju potrošnju po osobi i boravku od gostiju s tradicionalnih tržišta. To mi je ujedno i postavilo pitanje radi li se o tržištu s kojeg možemo tražiti više te bi li bilo korisno prema njima usmjeriti naše promotivne aktivnosti. Uz navedene, primijetili smo i dolazak gostiju iz Srbije, što je vrlo pozitivno i ohrabrujuće jer smo u travnju ove godine napravili mnoštvo aktivnosti u Srbiji kako bismo ovo tržište privukli u Rijeku.


Jeste li primijetili kakve promjene u usporedbi s prošlom godinom koja je, nažalost, većim dijelom bila obilježena koronaograničenjima, ali i slabom zračnom povezanošću?


– Ove turističke sezone primijetili smo goste koji u regiju dolaze zračnim putem, među kojima i turiste iz Velike Britanije. Povratak letova te pojava novih aviokompanija u Zračnoj luci Rijeka je pomogao, ali mišljenja sam da moramo još puno posla napraviti za napredak. Smatram da bi u razgovoru s regionalnom turističkom zajednicom o planovima i strategijama za sljedeću sezonu posebnu pažnju trebalo pridati letovima i zračnoj povezanosti i pritom se fokusirati se na dovođenje kvalitetnijih aviokompanija, čime bismo ujedno u destinaciju doveli goste s boljom platežnom moći. Što se tiče dolaska u destinaciju, rekao bih da još uvijek 85 posto turista na Kvarner dolazi automobilima.


Dobar znak


Koje sadržaje u Hilton Costabella Resortu Rijeka gosti najviše traže, odnosno što ih najviše oduševljava te što biste izdvojili kao svoje prednosti u odnosu na druge smještajne kapacitete?


– Ono što zaista svakog iznenadi jest veličina resorta, i to ne samo objekta, već i hotelske ponude. Hilton Costabella Rijeka ima ukupno šest restorana i barova, što je za hotele prava inovacija, osim toga, sve naše sobe imaju pogled na more, a tu je i plaža duga 200 metara te bazeni s vodenim aktivnostima. Goste uvijek posebno oduševi naš wellness centar, Eforea Spa & Health Club koji se prostire na gotovo četiri tisuće četvornih metara s unutarnjim bazenom, parnim sobama, finskom i rimskom saunom, toplim i hladnim bazenom, kao i fitness centar, a ponudu uvelike upotpunjuje restoran Nebo & Lounge by Deni Srdoč koji je ove godine potvrdio zasluženu Michelinovu zvjezdicu. Cjelokupna kompleksnost odmarališta, položaj, pogled i sadržaji ono je što velik broj naših gostiju uvijek pozitivno prokomentira. Naravno, više od svega vesele povratne informacije koje govore o ljubaznosti i toplini naših djelatnika i članova našeg tima. Premda smo otvoreni tek godinu dana, ove sezone imali smo velik broj gostiju koji su nam se vratili. To pokazuje da u Hiltonu Rijeka postoji nešto što ljude vuče natrag, a to je uvijek dobar znak.


Deni Srdoč, Foto: F. Gržinčić


Kako u Hiltonu prolazi posezona? Jeste li zadovoljni rezervacijama do kraja godine?


– Rujan se polako oblikuje te je situacija zadovoljavajuća, naročito što se tiče konferencija i sastanaka. Drago nam je da se nakon godinu dana počeo buditi i ovaj turistički segment. Što se posezone tiče, u rujnu smo zabilježili odličnu posjećenost, slično očekujem i u listopadu, dok je o studenom i prosincu još prerano govoriti, ali vjerujem da povoda za zadovoljstvom neće izostati. Naime, »last minute« rezervacije još uvijek su aktualne, kako kod rezervacija boravka, tako i kod rezervacija konferencija. Na to uvelike utječe i činjenica da je Kvarner autodestinacija mnogim europskim zemljama te da ljudi rezerviraju u vrlo kratkom vremenskom okviru, što nam daje nadu da će i zimski mjeseci ostvariti naša očekivanja.


Restoran Nebo, Foto: F. Gržinčić


Koji će sadržaji biti u fokusu za ovu jesen i zimu, odnosno što će biti ključan dio ponude u razdoblju posezone i predsezone?


– Jedna sezona je gotova, a trenutno se pripremamo za drugu sezonu, onu blagdansku. Bojim se to i reći, ali Božić i Nova godina odmah su iza ugla, tako da smo u velikim pripremama za blagdansku sezonu, a naš Festive program uskoro će izaći. Pripremili smo brojne zanimljivosti, od svečanih nedjeljnih ručkova, tematskih zabava koje će biti u stilu cabarea s nastupima i glazbom uživo. Prošlogodišnje blagdansko razdoblje bilo je vrlo uspješno i nadamo se da ćemo i ove godine privući goste, kako lokalno stanovništvo, tako i inozemne turiste. Uz navedeno, planiramo biti i na božićnom sajmu u Rijeci. Mislim da je sjajno iskustvo biti dio blagdanskog raspoloženja u gradu i pozitivne energije koja vlada tijekom adventa.


Michelinova zvjezdica


Restoran Nebo ove je godine ponovo pokazao kvalitetu i potvrdio svoju Michelinovu zvjezdicu. Zaslužiti drugu potvrdu, oznaku najpoznatijeg gastronomskog vodiča, veliko je postignuće. Što to znači za Hilton Rijeka te kakvi su budući planovi za Nebo?


– Prošla je tek godina dana otkako smo otvorili svoja vrata, a svoju smo prvu Michelinovu zvjezdicu osvojili dva puta. Cijeli tim restorana Nebo na čelu s Denijem Srdočem pokazao je svoju predanost, profesionalnost i kvalitetu zbog čega se želimo boriti za drugu zvjezdicu. Vjerujem da imamo proizvod koji to može ostvariti te je druga Michelinova zvjezdica dio našega cilja i misije za 2023. godinu. Još jednom moram reći veliko hvala cijelom timu restorana Nebo. Njihov režim rada i profesionalnost nikada ne prestaju, a gastronomiji su posvećeni sedam dana u tjednu, čak i u svoje slobodno vrijeme, kada posjećuju različite restorane ne bi li dobili nove ideje i inspiraciju. Michelinova zvjezdica za Hilton Costabella predstavlja veliko postignuće. Samo tri Hiltonova hotela u Europi imaju ovu potvrdu, što nas strateški stavlja u sam vrh gastronomske karte i to je neprocjenjivo.


Cijeli tim restorana Nebo na čelu s Denijem Srdočem pokazao je svoju predanost, profesionalnost i kvalitetu zbog čega se želimo boriti za drugu zvjezdicu. Vjerujem da imamo proizvod koji to može ostvariti te je druga Michelinova zvjezdica dio našega cilja i misije za 2023.


Ryan Gauci, generalni direktor


Zračna povezanost


Početkom ljetne turističke sezone gotovo svi hotelijeri i ugostitelji suočili su se s problemom pronalaženja radne snage. Kakva je bila situacija u Hiltonu, odnosno jeste li uspjeli popuniti timove?


– Poput svih, u glavnom dijelu turističke sezone, uz članove našeg tima, koristili smo vanjske radnike i u pripremama za turističku sezonu aktivno radili na novim zapošljavanjima. Situacija nije bila kritična, ali to ne znači da nije bila izazovna. Naš tim za ljudske resurse na čelu s direktoricom Natašom Kovačić Stilinović obavio je mnoštvo intervjua te vrlo naporno radio kako bismodobili osoblje koje nam je potrebno i na kraju smo uspješno popunili naše timove. Svakako nam u prilog ide činjenica da je riječ o međunarodnom brendu koji sam po sebi dovodi ljude, ali isto tako, izgradili smo jako dobar odnos sa sveučilištem i fakultetima iz okolice te nam u sezoni rado dolaze brojni studenti. Ugodno radno okruženje, sva oprema potrebna za obavljanje posla, mogućnost usavršavanja i napredovanja te dobivanja ugovora na neodređeno velik su poticaj ljudima. Dobra je stvar što izvan glavne sezone našim djelatnicima nudimo i program unakrsne izloženosti, odnosno mogućnost da u zimskim mjesecima otiđu raditi i usavršavati se u našim hotelima u inozemstvu, a ove godine imaju priliku otići raditi u Frankfurt, Beč i Dohu.


Već u prvoj godini rada Hilton Rijeka dobro se je pozicionirao na tržištu i ostvario turističke rezultate. Jesu li pripreme za sljedeću godinu već započele te što će biti u fokusu strategije za 2023. godinu?


– Možemo reći da smo se vrlo dobro etablirali na tržištu kao tražena i kvalitetna destinacija. Naravno, još uvijek imamo puno posla. Želja nam je otvoriti se prema skandinavskim i bliskoistočnim tržištima, a prošloga tjedna, na sastanku s našim direktorom prodaje, razgovarali smo o tome da istražimo nove prilike na tržištima Mađarske i Ukrajine, ako je zaista riječ o dugoročnim potencijalnim tržištima za nas na koja se možemo usredotočiti. Radimo i na otvaranju prema grupnim putovanjima, ali i događanjima te razvijamo program vjenčanja za 2023. godinu koji ćemo detaljno razraditi u nadolazećim mjesecima. Radi se o vrsti ponude čije su mogućnosti beskrajne, a koja nam nedostaje i definitivno bismo je htjeli razviti u budućnosti.


Prošle godine izrazili ste mišljenje da bi turistički sektor u regiji morao zajednički početi raditi na povezanosti s ključnim destinacijama. Je li se što promijenilo do danas?


– Moram istaknuti da se dosta toga promijenilo nabolje i drago mi je što mogu reći da sam bio dio te promjene prošle godine, kada smo zajedno s turističkom zajednicom, ravnateljstvom zračne luke i hotelijerima razgovarali o zračnoj povezanosti s lukama naših glavnih tržišta. Ovom prilikom zahvaljujemo im na podršci te bih zaista volio da nastavimo zajednički rad na pozicioniranju Rijeke i Kvarnera kao turističke destinacije. Turistički potencijal Rijeke i okolice je ogroman, međutim, mišljenja sam da bi trebalo poraditi na destinacijskom marketingu i stvaranju destinacije u koju ljudi žele doći. Kao primjer ću navesti Istru u koju turisti dolaze zbog gastronomije, da se okušaju u potrazi za tartufima ili isprobati tartufe, vino i zbog berbe grožđa ili maslina. Radi se o destinaciji u koju turist ima razloga otići. Zašto bi turist došao u Rijeku – to je pitanje na koje bismo trebali imati odgovor, a nemamo ga. Rijeci nedostaje turistička priča koju bismo mogli »prodati« posjetiteljima, a na njoj bismo trebali svi zajedno poraditi, od turističke zajednice do hotelijera i ugostitelja.


Ekološki održivi


Koji su budući planovi za riječki Hilton Costabella što se tiče usluge i razvoja?


– Ono na što je Hilton trenutno usredotočen, a što će definitivno rasti i razvijati se u budućnosti, jest naš ESG, odnosno »Environmental, social and governance« program koji se bavi pametnim ekološkim i društvenim upravljanjem stavljajući u fokus brigu o okolišu i održivost. Naravno da se i mi trudimo držati korak te biti ekološki održivi. Uz brigu o ekološkoj održivosti i društvenu odgovornost, ciljevi na koje ćemo se fokusirati u Hiltonu Rijeka u nadolazećim godinama jesu da ostanemo najbolji poslodavac i hotel u kojem ljudi žele raditi. Naši članovi tima ujedno su i naša najveća vrijednost te sam zaista ponosan i zahvalan na svemu što rade iz dana u dan, a posebno u vrlo prometnoj sezoni. Drugi prioritet za budućnost jesu daljnji razvoj ponude, a to uključuje dobivanje druge Michelinove zvjezdice, nove proizvode, zimske pakete i ponude naših restorana, wellnessa i fitness centra.


I za kraj, s obzirom na luksuz i vrhunsku uslugu riječkog Hiltona, mislite li da Rijeka kao destinacija prati kvalitetu? Što vaši gosti traže u destinaciji te što bi se, prema vašem mišljenju, trebalo poboljšati ili bolje razviti?


– Postoje dijelovi koji prate ponudu, kao i oni koji ne prate. Isto je i u životu, ne slaže se sve uvijek kao slagalica, i to je u redu. Rijeka je u procesu razvoja grada kao turističke destinacije za odmor. Potencijala definitivno ima, ali za realizaciju toga potrebno je još puno posla i razvoja te postoje stvari koje bi ste mogle poboljšati, poput razvoja prometne infrastrukture i bolje povezanosti, bolja taksi služba, gastroponuda i ostale usluge. Na primjer, cesta koja vodi do hotela prava je avantura, a veliku frustraciju našim gostima predstavlja povezanost i taksi služba. Također, postoji i prilika za razvoj ponude restorana i barova. Tužno je reći da u cijeloj okolici Rijeka možda ima najsiromašniju gastronomsku ponudu, u usporedbi s Kastvom, Opatijom ili Lovranom. U Rijeci zaista postoji velik potencijal, ali, kao što sam već spomenuo, potrebna nam je pomno osmišljena i zaokružena turistička priča koju ćemo moći ponuditi posjetiteljima.


Eforea Spa & Health Club prostire se na gotovo četiri tisuće četvornih metara


Kvalitetno osoblje

Kako bismo imali zadovoljne i uključene zaposlenike, moramo razumjeti što im je važno, što ih motivira i kako mi, kao poslodavac i partner, možemo pozitivno utjecati na njihov život – riječi su to direktorice Ljudskih resursa Hilton Rijeka Costabella Nataše Kovačić Stilinović koja je zajedno sa svojim timom uspješno okupila kvalitetno potrebno osoblje hotela.

Gastronomski paketi


Hilton Rijeka Costabella ove jeseni pripremio je razne gastronomske pakete namijenjene prvenstveno lokalnom stanovništvu i posjetiteljima te svojim gostima. Početkom listopada u restoranu The Kitchen započinje Obiteljski nedjelji ručak chefa Miljenka Kosanovića koji će se održavati svake nedjelje od 13 do 16 sati, sve do početka sljedeće turističke sezone. Prilika je to da se isproba autohtona domaća hrana i proizvodi lokalnih malih proizvođača i OPG-ova. Cijena nedjeljnog ručka iznosi 290 kuna po osobi, a za djecu mlađu od 10 godina roditelji neće morati platiti ručak. Parking je isto tako besplatan, a rezervacije se obavljaju se na broj 051 600-100.


Također, uskoro bi trebao početi Business & Ladies Lunch koji će se organizirati svakoga dana od ponedjeljka do petka od 12 do 14 sati. Za ručak od tri slijeda, piće po izboru i bocu vode te kavu i deset po izboru cijena iznosi 199 kuna po osobi. Parking je također besplatan, a u blizini restorana The Kitchen nalazi se i Bella’s Kids Club u kojem djeca mogu uživati u dječjim aktivnostima. Uz gastronomske užitke, riječki Hilton započeo je i s mjesečnim članarinama u Eforea Spa & Health Club.