GT Sophy

Umjetna inteligencija pobijedila najbolje vozače video igre Gran Turismo Sport

T.I.

"Trebalo je oko 20 PlayStationa koji su radili istovremeno oko 10 do 12 dana da se GT Sophy utrenira od nule do nadljudske razine" - rekao je Peter Wurman, direktor Sony AI America i vođa tima koji je dizajnirao AI



Tijekom posljednje dvije godine, Sony AI, odjel umjetne inteligencije, razvijao je računalni sustav za igranje Gran Turismo Sport, popularne i realistične videoigre utrka automobila Polyphony Digitala, koji je uspio pobijediti neke od najboljih svjetskih „vozača“, objavila je tvrtka u srijedu.


Video igra utrka automobila, poput Gran Turisma, predstavlja otvorene taktičke izbore, kao i simulirana pravila fizike, a GT Sophy, kako je nazvana dotična umjetna inteligencija, odabrao je nove načine da im pristupi.


GT Sophy se prvi puta utrkivao protiv četiri najbolja vozača Gran Turisma u srpnju, ali samo u vožnji na kronometar iz koje je izvukao „pouke“ i nadmašio vozače u drugoj utrci u listopadu.




“Trebalo je oko 20 PlayStationa koji su radili istovremeno oko 10 do 12 dana da se GT Sophy utrenira od nule do nadljudske razine” – rekao je Peter Wurman, direktor Sony AI America i vođa tima koji je dizajnirao AI.


AI se danas općenito odnosi na proces za programiranje računala pomoću tehnologije poznate kao neuronske mreže, koje oponašaju način na koji ljudski mozak radi. Nadalje, mnogi sustavi umjetne inteligencije obučeni su s podacima iz stvarnog svijeta kroz sustav koji se zove duboko učenje koji im daje određene mogućnosti poput prepoznavanja lica, no GT Sophy je koristio drugačiju tehniku koja počinje s potpuno neobučenim sustavom koji nema pojma što učiniti. Iz tog je razloga „bezbroj“ puta prolazio trkaću stazu, slijedeći poseban sustav nagrađivanja koji je poticao sve bolje rezultate i u konačnici ovladavanje igricom.


Najveća poteškoća za GT Sophy bila je shvatiti nepisana pravila automobilskih utrka, kao što su izbjegavanje sudara i ulazak u trkaću putanju drugi vozača. Sony sada želi primijeniti stečeno znanje na druge PlayStation igre.


“Postoji mnogo igara koje predstavljaju različite izazove za AI i veselimo se što ćemo početi raditi na tim problemima” – otkrio je Wurman.


Gran Turismo je debitirao 1997. godine i prodan je u više od 80 milijuna primjeraka, a „sedmica“ izlazi 4. ožujka.