TZ Opatija

U Opatiji, unatoč epidemiji, planiraju do kraja godine organizirati Advent i Ledenu čaroliju

Marina Kirigin

Foto Luigi Opatija

Foto Luigi Opatija

Do konca ove godine očekivani prihodi iznose 4,6 milijuna kuna, što je 29 posto više od planiranih prihoda s Izmjenama plana i 40 posto ostvarenih prihoda u 2019. godini – rekla je direktorica Turističke zajednice grada Opatije Suzi Petričić



OPATIJA – Opatijski turistički vijećnici prihvatili su programsko i financijsko izvješće Turističke zajednice grada Opatije za prvih osam mjeseci ove godine.


Uz već poznate turističke rezultate za taj period godine, direktorica TZ-a Opatije Suzi Petričić navela je da su na Skupštini u srpnju usvojene izmjene financijskog plana TZ-a s ukupno planiranim prihodima i rashodima u iznosu od 3,6 milijuna kuna. Plan prihoda iz osnova turističke pristojbe izrađen je na bazi očekivanog turističkog prometa na razini 20 posto ostvarenja 2019. godine.


– Sada mogu reći da su u razdoblju siječanj – kolovoz ostvareni ukupni prihodi u iznosu od 3,4 milijuna kuna, što je 94 posto ukupno planiranih prihoda s Izmjenama plana za 2020. godinu. Do konca ove godine očekivani prihodi iznose 4,6 milijuna kuna, što je 29 posto više od planiranih prihoda s Izmjenama plana i 40 posto ostvarenih prihoda u 2019. godini – rekla je Suzi Petričić, a članovi Vijeća, mahom hotelijeri, ustvrdili da s ovakvim rezultatima, s obzirom na epidemilošku situaciju i čitav niz promjena koje su se događale, moraju biti zadovoljni.


Novi razvoj




Turističku vijećnicu Sandru Martinčić iz Thalasso Wellness Centra zanimalo je i jesu li ovog ljeta opatijski hotelijeri spuštali cijene, na što su oni odgovorili da je bilo nekih korekcija, ali nikako ne drastičnih. Zaključak mnogih je bio da je napravljeno/ostvareno daleko više od onoga što se očekivalo prošlog proljeća u vrijeme prvog vala koronavirusa.


U raspravi o turističkim rezultatima i financijskom poslovanju gradonačelnik Opatije i predsjednik TZ-a Ivo Dujmić naveo je i da s promjenom u strukturi vlasništva Liburnia Riviera Hotela Opatiji predstoji novi razvoj. Dodao je da je Grad spreman »pružiti ruku« investitorima te da će s takvim iskorakom svi biti zadovoljni. Zaključio je da bi kroz nekoliko godina Opatija mogla biti jedna od najelitnijih destinacija u Europi.


Na sjednici Vijeća govorilo se i o smjernicama programa rada i financijskom planu turističkog ureda za 2021. godinu. Rečeno je da se turistička 2021. godina planira u još uvijek neizvjesnim uvjetima proglašene pandemije i gospodarske krize.


– U velikoj konkurenciji Opatija se mora suočiti s izazovom zaokreta prema novom razvojnom i marketinškom ciklusu, pri čemu treba posebno naglasiti sigurnost i zdravlje, uz stvaranje dodatne vrijednosti prilagođavajući se potrebama, očekivanjima i navikama turista. Kroz sve komunikacijske kanale valja isticati sve segmente turističke ponude, ali i komparativne prednosti Opatije – blizinu najvažnijim emitivnim tržištima, neprocjenjiv spoj mora i gorja, mogućnosti aktivnog odmora u prirodi, segment zdravstvenog turizma. Nastavit će se i raditi na brendiranju Opatije, snažnijem destinacijskom identitetu i ponudi potpunije palete turističkih proizvoda te višoj razini umreženosti javnog i privatnog sektora u upravljanju destinacijom.


Plan manifestacija


U 2021. godini planira se ostvarenje od oko 757.000 noćenja, što je 59 posto ostvarenja 2019. godine i 59 posto više u odnosu na očekivanje 2020. godine – polazne su to odrednice od kojih se planira graditi program rada i financijski plan za 2021. godinu koje je iznijela Suzi Petričić, pritom dodajući da se za sljedeću godinu planiraju i dalje uspješne manifestacije RetrOpatija, Festival čokolade i Advent te nova manifestacija vezana uz opatijski lungomare koji bi sljedeće godine trebao proslaviti jubilej, 110. rođendan. U tom sljedećem proračunu trebao bi biti osiguran i isti iznos sredstava namijenjen za potporu manifestacijama. Polazne odrednice za 2021. godinu vijećnici su primili na znanje, a Dujmić je pozvao turističke subjekte da se po tom pitanju dodatno očituju kako bi taj dokument bio što kompletniji.


Na sjednici Vijeća TZ-a moglo se čuti da se do kraja godine u Opatiji planira održavanje adventa, da će on biti nešto »raspršeniji« s obzirom na situaciju s COVID-19, da će i dalje ići projekt Ledene čarolije – klizališta na Ljetnoj pozornici, da će se Advent kod Šporera proširiti i na park Angiolina koji će ove godine zasjati na isti način kako je to zasjao lani i park Svetog Jakova. Dujmić je rekao da predstoji i Marunada u Dobreću koja će se održati na malo drugačiji način, s više »protočnosti«, odnosno da će se najviše bazirati na projektu Feel&Taste.


Rujan na 28 posto lanjskog


Samo 28 posto turističkog prometa u odnosu na prošlu godinu ostvareno je u razdoblju od 1. do 27. rujna na području Opatije. U gradu pod Učkom boravilo je 9.586 gostiju koji su ostvarili 38.008 noćenja. Udio stranih gostiju u turističkom prometu iznosio je 74 posto, dok je udio domaćih gostiju bio 26 posto. Najveći broj noćenja ostvarili su gosti iz Njemačke (11.000), što je ostvarenje od 36 posto turističkog prometa u odnosu na rujan protekle godine. Na drugome mjestu su domaći gosti koji su ostvarili 16 posto više noćenja u odnosu na lani, a treći na ljestvici su Austrijanci. Direktorica Suzi Petričić istakla je da su rujan i listopad u Opatiji kongresni mjeseci te da su izostali kongresni gosti zbog opće epidemiološke slike. U razdoblju prvih devet mjeseci ove godine u Opatiji je boravilo gotovo 118.000 gostiju koji su ostvarili 446.000 noćenja, što čini 42 posto ostvarenog turističkog prometa u odnosu na isto razdoblje lani.


Turistička pristojba 2022. godine bez promjene


Vijećnici su se složili te dali mišljenje o visini turističke pristojbe za 2022. godinu, a odluku o tome donijet će Županijska skupština. Prijedlog je da ta pristojba ostane ista u svim segmentima osim onom za nekomercijalne objekte. Točnije, prijedlog je da iznos koji se naplaćivao za članove nekomercijalnih objekata usklade s ostalim JLS-ima Opatijske rivijere, odnosno nešto povise u odnosu na dosad.