Obnova voznog parka

Autotrolej za 25 milijuna kuna kupuje deset autobusa na plin

Damir Cupać

Vodeći se sve većim interesom javnosti za ekološki prihvatljivijim projektima, dodao je Smojver, Autotrolej traži dugoročna rješenja uvođenja i korištenja autobusa koji u svakodnevnom gradskom prijevozu za pogonsko gorivo koriste ekološki prihvatljivije izvore



Gradonačelnik Vojko Obersnel dao je suglasnost direktoru Autotroleja Željku Smojveru za zaduženje kod Erste banke u iznosu od 25 milijuna kuna za nabavku deset solo autobusa koji će koristiti plin kao pogonsko gorivo. Prema očekivanju riječkog gradonačelnika plinski autobusi trebali bi se pojaviti na riječkim ulicama do kraja sljedeće godine.


– Radi se na izgradnji plinske stanice, specifične pumpe koja će omogućiti punjenje autobusa, a koristit će se i za druga vozila. Razmišljamo o prepravki novijih vozila u vlasništvu Autotroleja, ali i ostalih komunalnih društava kako bi koristili plin kao pogonsko gorivo. Naša odluka da se dio sredstava od cijene usluge koristi za razvoj pokazala se ispravnom jer bi u ovom trenutku iz poslovanja Autotroleja bilo teško osigurati sredstva, izjavio je Obersnel.


Vodeći se sve većim interesom javnosti za ekološki prihvatljivijim projektima, dodao je Smojver, Autotrolej traži dugoročna rješenja uvođenja i korištenja autobusa koji u svakodnevnom gradskom prijevozu za pogonsko gorivo koriste ekološki prihvatljivije izvore, među kojima je i SPP – stlačeni prirodni plin koji je na razini europskih zemalja definiran kao energent koji predstavlja srednje i dugoročno rješenje u okviru ekološki prihvatljivih izvora za pogonsko gorivo u prometnim sredstvima.




– Grad Rijeka je 2008. godine usvojio četverogodišnji plan aktivnosti energetskog razvoja čiji su ciljevi usklađeni sa europskih ciljevima, a i supotpisnik je europske incijative Sporazuma gradonačelnika iz 2009. godine koja okuplja europske gradove te kordinira i usmjerava napore na postizanju takozvanih „3×20» ciljeva do 2020. godine, kao odgovor na suvremene klimatske i energetske izazove.


To u postotcima znači smanjenje stakleničkih plinova za 20 posto, smanjenje potrošnje energije za 20 posto i povećanje potrošnje energije iz obnovljivih izvora u ukupnoj potrošnjido 20 posto, kazao je Smojver.

Sredstva za nabavku 10 solo autobusa pogonjenih stlačenim prirodnim plinom (SPP) osiguravaju se kreditnim zaduženjem u iznosu od 25.000.000 kuna, a rok otplate je devet godina s počekom od godinu dana.


– Nakon dobivanja suglasnosti za zaduženje, Autrolej će započeti postupak nabavke autobusa pogonjenih na stlačeni prirodni plin, a ukoliko bude dostatnih osiguranih financijskih sredstava, nabavit će se i dodatni broj autobusa. Isporuka autobusa očekuje se u roku od devet mjeseci po potpisu ugovora, odnosno krajem 2012. godine kada se očekuje i povlačenje kreditnih sredstava. S obzirom na godinu počeka, početak otplate kredita očekuje se u prvom tromjesečju 2014. godine, rekao je Smojver.


Autotrolej će na kredit od 25 milijuna kuna platiti četiri milijuna kamate, a kada se tome doda 162.500 kuna naknade i ostalih troškova banke, ukupna cijena kredita iznosit će 29,2 milijuna kuna. Nitko na kolegiju gradonačelnika nije pojasnio zbog čega se do sada nisu naručivali autobusi na plin, iako je ta gradska tvrtka još u vrijeme direktora Ćirila Jurišića počela obnavljati vozni park za što su izdvojeni deseci milijuna kuna.