Kad se usporedi ono što je IGH u tehničkoj dokumentaciji napravio sa sadržajem IPA natječaja, očito je da je riječ o gotovo identičnom poslu
ZAGREB Institut građevinarstva Hrvatske, kao i sve tvrtke koje su sudjelovale u izradi idejnog projekta i idejnog rješenja, kao i studija opravdanosti i utjecaja na okoliš nove nizinske pruge, neće moći sudjelovati na EU natječajima za tu istu prugu. Ako se IGH ili bilo koji njegov podizvođač i javio na natječaje za financiranje dvije dionice nizinske pruge iz IPA fonda, koji su zatvoreni u kolovozu, njihove ponude neće biti razmatrane, doznajemo iz izvora bliskih europskoj administraciji koja se bavi fondovima. A to zapravo znači i da se u strogom postupku provođenja EU natječaja za financiranje infrastrukturnog projekta izgradnje nizinske pruge neće razmatrati niti ponude nekog konzorcija u čijem je sastavu IGH, Željezničko projektno društvo ili neka druga firma koju je IGH koristio kao podizvođača u izradi tehničke dokumentacije za cijelu trasu nizinske pruge, prema ugovoru potpisanom 2007. godine.
Praktično diskvalifikacija IGH i ostalih tvrtki posljedica je toga što su već sudjelovale u dijelu projekta nizinske pruge. U HŽ Infrastrukturi o tome ne žele govoriti, pravdajući se strogom procedurom provođenja EU natječaja. No, ističu kako ništa loše nije učinjeno te da je IGH radio idejna rješenja za cijelu trasu riječke pruge, dok se sada otvaraju natječaji za glavne projekte po dionicama. Iz IGH, pak, tijekom jučerašnjeg dana nismo uspjeli dobiti komentar cijele situacije.
Kad se prouči ono što je IGH u tehničkoj dokumentaciji napravio ili trebao napraviti sa sadržajem IPA natječaja za financiranje izgradnje pojedinih dionica nizinske pruge, evidentno je da je riječ o gotovo identičnom poslu. U Infrastrukturi ističu kako je IGH odradio samo jedan u nizu koraka za realizaciju projekta. Činjenica jest da u poslu za koji je angažiran kasni, no krivnja za to je i na »situaciji na terenu«. Primjerice, Karlovačka županija mijenjala je prostorni plan jer unutar predviđenih koridora nije bilo moguće provesti željezničku trasu traženih svojstava, ili je prethodno predviđeni prostor za izgradnju željezničke pruge bio zauzet ili smanjen izgradnjom drugih sadržaja. Primorsko-goranska županija, pak, do danas nije promijenila prostorni plan, tako da niti dokumentacija za nizinsku prugu kroz njezino područje nije dovršena. No, uskoro se očekuje donošenje prometne studije čime će se problem projekata za nizinsku prugu razrješiti.