Foto Walter Salković
Na DC100 rekonstruira se dionica Predošćica, dok se na DC101, pristupnoj cesti trajektnom pristaništu Merag, postavljaju barijere protiv odrona
povezane vijesti
Na najvećem hrvatskom otoku trenutačno se radi na dvije dionice državnih cesta: na DC100 rekonstruira se dionica Predošćica, dok se na DC101, pristupnoj cesti trajektnom pristaništu Merag, postavljaju barijere protiv odrona.
Ugovor za radove na Mergu potpisali su još u travnju 2024. godine predstavnici Hrvatskih cesta kao investitora i građevinskog poduzeća Krk, koje je izvođač 4 milijuna eura vrijednog projekta, u prisutnosti ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića te gradonačelnika Cresa Marina Gregorovića.
Tom je prilikom najavljeno da će se, zbog zahtjevnosti 1600 metara duge dionice i činjenice da je riječ o jedinom pristupu vrlo frekventnom trajektnom pristaništu, s radovima započeti nakon turističke sezone te da će trajati oko 10 mjeseci.

Kao što je bilo planirano, radovi su započeli prvih dana listopada 2024. godine, no 10 mjeseci kasnije rok dovršetka neprestano se pomicao.
Budući da je gradilište još bilo aktivno 1. srpnja ove godine, nije mogao započeti ni pilot-projekt kojim je otočnom stanovništvu osigurana prednost prilikom ukrcaja na trajekt, pa je njegova provedba odgođena do 7. srpnja.
Do tada su, prema izvješću investitora, izvedeni radovi širokog iskopa, oborinske odvodnje, kolničke konstrukcije s nosivim slojem asfalta, zaštite pokosa i postavljanja opreme ceste u vidu odbojnih ograda i ograda za pješake te prometnih znakova, uz obećanje da će se s radovima nastaviti odmah nakon sezone.

Prema posljednjim informacijama iz Hrvatskih cesta, preostaje izvesti zaštitu ceste ugradnjom barijera protiv odrona u dužini od oko 100 metara zajedno s nosivim mrežama iznad barijere. Nakon toga dovršit će se završni sloj asfalta i horizontalna prometna signalizacija, a radovi bi trebali biti završeni do kraja ožujka sljedeće godine.
Drugi veliki projekt je rekonstrukcija državne ceste DC100 na dionici Predošćica, duljine 2,2 kilometra, te izvanredno održavanje dionice Beli – Predošćica, duljine 2,1 kilometar.
U tijeku su zemljani radovi širokog iskopa na dionici Predošćica, a tijekom idućeg mjeseca očekuje se početak izrade nasipa, usporedno s nastavkom radova na širokom iskopu.

Glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Đurijanček ističe da je trenutačna dinamika u okviru dinamičkog plana, da se radovi nesmetano odvijaju uz privremenu regulaciju prometa te da se naizmjenični promet regulira postavljenim semaforom.
Radove vrijedne 3,6 milijuna eura dobila je zajednica gospodarskih subjekata koju čine Colas Hrvatska d.d. i Asfalti Ptuj d.o.o., a nadzor provodi zajednica subjekata Institut IGH d.d. i Rijekaprojekt d.o.o. Kao što je bilo planirano, radovi su započeli sredinom listopada, a ugovoreni rok dovršetka iznosi 360 radnih dana.
Na otoku Cresu još treba urediti najzahtjevniju dionicu od Dragozetića do Belog, duljine pet i pol kilometara, za koju je izrađen glavni projekt, ovjeren parcelacijski elaborat, i u tijeku je rješavanje imovinsko-pravnih odnosa.
Predan je zahtjev za izdavanje građevinske dozvole i očekuje se njegovo rješavanje do kraja ove godine. Hrvatske ceste, kao investitor radova procijenjenih na 6,1 milijun eura, planiraju njihov početak po završetku radova na dionici Beli – Predošćica.