Prema istraživanju Skyscannera, predstavljenog na Danima hrvatskog turizma, bilježi se izniman porast zanimanja za Rijeku koja se našla uz bok Bilbau, Salernu,...
povezane vijesti
Nekad konkurenti, danas zahvaljujući hrvatskoj inicijativi zajedno u implementaciji održivog turizma na Mediteranu: Hrvatska, Italija i Grčka! Istaknuto je to na Danima hrvatskog turizma, najvećeg – očekuje se više od tisuću gostiju – godišnjeg skupa ljudi koji oblikuju jednu od najznačajnijih domaćih gospodarskih grana, što su započeli su u Dubrovniku.
S obzirom da su odabrani kao mjesto objave jedne od najvažnijih odluka koja će oblikovati budućnost turizma Mediterana, dobili su i na dodanoj, posebno međunarodnoj, vrijednosti.
Nova inicijativa za održiv razvoj turizma
Domaćin tog značajnog događanja bio je hrvatski ministar turizma i sporta Tonči Glavina dok su njegove gošće bile ministrice turizma Italije i Grčke, Daniela Santanche i Olga Kefalogianni te nova glavna tajnica Svjetske turističke organizacije Shaikha Nasser Al Nowais.

Koja je također, s obzirom da na tu dužnost stupa 1. siječnja 2026. godine, upravo dubrovački DHT odabrala kao mjesto s kojeg najavljuje svoj dolazak na čelo jedne od najznačajnijih svjetskih asocijacija, a čija će misija također u velikoj mjeri biti – održivost.
– Veliko mi je zadovoljstvo što smo po prvi puta na Danima hrvatskog turizma okupili toliki broj turističkih lidera na svjetskoj razini te što smo ih otvorili ovim vrlo važnim panelom na kojem smo još jednom potvrdili kako je Hrvatska predvodnik u razvoju turizma temeljenom na održivim praksama.
Posebno nas veseli što smo ovaj najveći turistički događaj i ove godine opet dočekali ostvarujući rekordne rezultate, i u turističkom prometu i u financijskim pokazateljima, ali po prvi puta s konkretnom potvrdom kako su svi ti rezultati postignuti poštujući upravo održive prakse i štiteći naše prirodne resurse te razvijajući turizam koji je na zadovoljstvo turista, ali posebice lokalnog stanovništva, izjavio je ministar Glavina.

Posebnu težinu znanstvenom dijelu hrvatskog turizma daje činjenica kako je upravo Hrvatska pokrenula novu inicijativu za održiv razvoj turizma na Mediteranu, što je predvodnik implementacije jedine moguće opcije koja zajednici i samom turizmu jamči uspješnu budućnost.
Ministrice Santanche i Kefalogianni su pak inicijativu ministra Glavine sa zadovoljstvom prihvatile.
– Pokrenuli smo inicijativu o tome da se naše zemlje međusobno udruže te se zajednički marketinški predstavljaju na tržištima trećih zemalja, ali upravo kako bismo nudili još neistražene i turistički manje razvijene destinacije u svakoj od naših zemalja. Tako bismo priču o održivom razvoju turizma podignuli snažno na razinu cijelog Mediterana, zaključio je ministar Glavina.
Promjena trendova u industriji putovanja
Kako se putnici mijenjaju, koliko ljudi istražuju Hrvatsku i što promjena trendova u industriji putovanja znači za poziciju naše zemlje u turističkom okruženju, glavna su pitanja na koja je odgovor dalo predavanje menadžerica Skyscannera Chelsea Tessendorf i Lise Brown, održano, također prvog dana DHT-a.
Analiza Skyscannera pokazuje da Hrvatska i dalje postiže odlične rezultate na ključnim europskim tržištima. Izgrađen je brend koji je lako prepoznatljiv – autentičan i pouzdan, naglasile su predstavnice Skyscannera.

Po ukupnom broju pretraga na platformi Skyscannera tijekom posljednjih 12 mjeseci, Ujedinjena Kraljevina prednjači s 13,4 milijuna pretraga, slijedi Njemačka s 12,4 milijuna, potom su tu Poljska, Italija i Španjolska, dok su najpretraživaniji gradovi Split, Dubrovnik, Zagreb, Zadar i Pula. Rast je posebno snažan u Rijeci i Puli, što ukazuje na sve veće zanimanje za odredišta izvan glavnih turističkih središta.
Komentirajući ključne karakteristike naše zemlje i okolnosti u kojima se Hrvatska nalazi, uspoređujući ju istovremeno s glavnim konkurentima poput Turske, Portugala, Grčke, Španjolske i Italije, Tessendorf i Brown složile su se da Hrvatska ima priliku pozicionirati se kao premium mediteranska destinacija s jedinstvenim lokalnim iskustvima, što će biti ključno za privlačenje putnika u budućnosti.
Dodatno, prisutan je rastući trend putnika koji traže nešto izvan uobičajenih atrakcija – biraju manje poznate destinacije koje nerijetko prolaze ispod radara. Traže mjesta koja djeluju autentično, nude jedinstvena iskustva i pružaju pravu vrijednost, a upravo se u toj kategoriji nalaze gradovi kao što su Rijeka, Bilbao, Kochi, Salerno, zaključila je Tessendorf.
DHT se održava u organizaciji Ministarstva turizma i sporta, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske radiotelevizije.
Dvodnevni program ove manifestacije donosi niz prezentacija, panela, sastanaka te svečanu dodjelu nagrada najuspješnijima i najzaslužnijima u turizmu u ovoj godini na kojoj se očekuje i dolazak premijera Andreja Plenkovića.
Svečano je bilo i nakon tog iznimnog panela jer je na njegovom kraju uručena i nagrada UN Turizma općini Kaštelir-Labinci, koja je ove godine izabrana u 52 sela između više od 270 prijavljenih iz 65 država članica UN Turizma, koja su primila njihovo priznanje za Best tourism villages.