Oglašavanje na autobusima Autotroleja zamišljeno je kao dodatni izvor prihoda javnom prijevozniku / Foto Nikola BLAGOJEVIĆ
Info Media Group opet je ispala najpovoljnija, iako je ponudila za trećinu manji iznos nego na poništenom natječaju. Razlika iznosi 110 tisuća eura
povezane vijesti
Nakon što je sada već bivši direktor Autotroleja, Robert Mrvčić, prije šest mjeseci poništio natječaj za odabir oglašivača na gradskim autobusima, sadašnja v. d. direktorice Dijana Trošelj je, nakon ponovljenog natječaja, donijela odluku o odabiru ponude tvrtke Info Media Group kao najpovoljnije, iako je ova tvrtka ponudila za trećinu manji iznos nego na poništenom natječaju, i to za oglašavanje na šezdeset posto većem broju autobusa.
Tvrtka Info Media Group je posao oglašavanja na gradskim autobusima izlicitirala za iznos od sto tisuća eura godišnje, na razdoblje od dvije godine, i to za postavljanje reklama na 59 dostupnih autobusa Autotroleja, a na poništenom natječaju ista je tvrtka izlicitirala cijenu od 155 tisuća eura godišnje za dvogodišnji zakup oglasnih površina na 37 gradskih autobusa.
Licitacija je, nakon raspisanog natječaja, održana 31. listopada ove godine, a dva od tri ponuđača, Urbano oglašavanje d.o.o. iz Rijeke i Media bus d.o.o. iz Domžala su, prema odluci koju potpisuje Trošelj, prije licitacije povukla svoje prijave pa je Info Media Group d.o.o. prihvatila početnu cijenu od sto tisuća eura godišnje za zakup oglasnog prostora na, kako je u natječajnoj dokumantaciji navedeno, 59 raspoloživih autobusa Autotroleja.
Puno nejasnoća
Prošli je natječaj bio poništen nakon odabira najpovoljnijeg ponuđača, zajednice na čelu s tvrtkom Info Media Group iz Banje Luke, s kojom je Autotrolej 2022. godine bio sklopio ugovor o oglašavanju na 50 gradskih autobusa tijekom dvije godine, tijekom kojih je riječki javni prijevoznik, umjesto ugovorenih gotovo 200 tisuća eura, ostvario prihode tek nešto veće od 25 tisuća eura.
Direktorica i direktor bez odgovoraZašto je Autotrolej pristao na trideset posto nižu cijenu za oglašavanje na znatno većem broju autobusa, pokušali smo saznati od direktorice Trošelj, ali ona jučer nije bila dostupna za izjave. Čim dobijemo odgovor, o tome ćemo obavijestiti javnost. O značajno nižoj ponudi pokušali smo telefonski upitati i Gordana Saua, direktora Info Media Group, tvrtke koja je dio istoimene grupacije sa sjedištem u Banjoj Luci u BiH, ali nakon što je rekao da će se povratno javiti na poziv, na daljnje pozive jučer nije odgovarao. |
U ugovoru iz 2022. godine koji je potpisao tadašnji direktor Autotroleja Alberto Kontuš, stajalo je da “Ugovorne strane suglasno utvrđuju da je Zakupoprimac obvezan plaćati cijenu zakupa oglasnih površina u iznosu od 750.000,00 kuna (bez PDV-a) godišnje u jednakim mjesečnim ratama”, za prvu godinu zakupa, uz mogućnost produženja ugovora za još jednu godinu.
U dvije godine, koliko je ugovor trajao, trebala je, dakle, biti riječ o iznosu od gotovo 200 tisuća eura. Autotrolej je, međutim, od početka ugovora s tvrtkom Info Media Group, od lipnja 2022. do rujna 2024. godine ostvario ukupne prihode od svega 25.424,01 euro.
O tom smo slučaju pisali, no ostalo je nerazjašnjeno zašto su ostvareni prihodi bili toliko niži od ugovorenih, unatoč klauzulama ugovora po kojima se zakupnina umanjuje u slučaju da su autobusi na kojima su postavljene reklame u kvaru, kao i objašnjenjima bivšega gradonačelnika Filipovića kako dio ugovorenih autobusa nije bio dostupan za oglašavanje, zbog prethodno ugovorenih reklama, prema gruboj računici, ispada da gotovo osamdeset posto ugovorenih oglasnih površina na autobusima nije bilo dostupno novom zakupcu.
Svi nezadovoljni
Autotrolej je, unatoč svemu navedenom, ponudu zajednice ponuditelja na čelu s Info Media Group, od 155 tisuća eura godišnje, odabrao kao najpovoljniju, a na takvu odluku žalila se tvrtka Media Bus, da bi bivši direktor Autotroleja Robert Mrvčić, umjesto da ili odbaci žalbu kao neosnovanu i potpiše ugovor s odabranim ponuđačem, ili je prihvati i potpiše ugovor s drugim najpovoljnijim ponuđačem, natječaj poništio.
I to, praktički, proglasivši vlastitu natječajnu dokumentaciju manjkavom i limitirajućom za potencijalne ponuditelje. Takvom su odlukom bili nezadovoljni i odabrani ponuđač i žalitelj, ali Mrvčić je inzistirao na pravu Autotroleja da natječaj poništi.
– Autotrolej nije proglasio natječaj »nevaljanim«, nego ga je poništio, a tu mogućnost je pridržao u natječajnoj dokumentaciji u kojoj je izričito bilo navedeno da: »u bilo kojem trenutku trajanja natječaja Autotrolej može odustati od prikupljanja ponuda, pravo poništiti cijeli ili dio objavljenog natječaja u svakoj fazi postupka te pravo da ne prihvati niti jednu od pristiglih ponuda bez posebnog obrazloženja«.
Kako je Natječaj rezultirao žalbom, ocijenjeno je oportunije donijeti odluku o njegovom poništenju te je navedeno u konačnici i učinjeno, a kako bi se što većem broju ponuditelja omogućilo sudjelovanje u natječaju, te posljedično i bolju ponudu za naručitelja, kazao nam je tada Mrvčić.
Koliko je nova ponuda koju je nova direktorica Trošelj prihvatila bolja, razvidno je iz brojki – trećina manje novca za 60 posto više oglasnog prostora.