Drugi put

Nesuđeni kupac odustao od školskog broda. Još tjedan dana otvoren je novi natječaj za prodaju "Vile Velebita Dva"

Ingrid Šestan Kučić

Foto Nikola Blagojević

Foto Nikola Blagojević

Iako je platio jamčevinu u iznosu od 10 posto početne cijene, potencijalni kupac nije svoj naum realizirao do kraja



Iako se činilo da je školski brod Pomorske škole Bakar »Vila Velebita Dva« dobio novog vlasnika te da je time spašen od prvotne ideje da mu se sudbina okonča u rezalištu, potencijalni vlasnik je odustao od kupovine. Unatoč plaćenoj jamčevini u iznosu od 10 posto početne cijene, potencijalni kupac ipak nije svoj naum realizirao do kraja te je Školski odbor Pomorske škole Bakar donio odluku o poništenju natječaja i njegovom ponovnom pokretanju. Prema najavama ravnatelja Igora Kegalja, novi je natječaj otvoren do 6. listopada.


– Uvjeti natječaja ostaju isti. Brod se prodaje po početnoj cijeni od 13 tisuća eura, kako je propisano elaboratom procjenitelja, a prodaja se obavlja prikupljanjem pisanih ponuda pravnih ili fizičkih osoba, uz prethodnu uplatu jamčevine u iznosu od 10 posto početne cijene, kaže ravnatelj.


Trenutno u Kraljevici


Javni natječaj objavljen je u Novom listu i na web- stranicama škole, a u njemu stoji da brod ne posjeduje valjanu svjedodžbu za sposobnost plovidbe, kao i da je ishođenje plovidbenih dozvola, statutarnih certifikata kao i eventualno tegljenje broda u odredišnu luku obveza i rizik ponuditelja, odnosno kupca. Zainteresiranim kupcima omogućit će se i pregled broda koji se trenutno nalazi u Kraljevici u brodogradilištu Dalmont.




Sve do srpnja »Vila Velebita Dva« bila je vezana u Bakru. Brod duljine 28 metara koji broji 69 godina života, posljednje 52 godine služio je za obuku budućih pomoraca, a zbog derutnosti posljednjih godinu i pol nije bio u funkciji, već je vrijeme provodio privezan na Masarykovoj obali u Bakru. Sve do tada bakarska Pomorska škola bila je jedina hrvatska škola koja je u svom vlasništvu imala brod za obuku budućih pomoraca. Riječ je o drvenom brodu s jednom palubom koji je 1956. godine izgrađen u Brodogradilištu u Zadru, a najveća brzina koju može postići je 11 čvorova. Brod se prvotno zvao »Kali«, a 1973. godine darovan je Pomorskoj školi Bakar koja je prije njega imala čak dva školska broda, »Margitu« i »Vilu Velebita«.


Tko da više


Kako je zbog dotrajalosti brod na vezu u Bakru tonuo, brzom reakcijom škole spriječena je veća ekološka katastrofa. U suradnji s Jadranskim pomorskim servisom, Hrvatskim registrom brodova i Lučkom kapetanijom poduzete su aktivnosti na organizaciji tegljenja i prihvata broda u brodogradilište u Kraljevici. Cilj je bio okončanje života školskog broda u rezalištu, ali je naknadno u suradnji s Primorsko-goranskom županijom odlučeno da se ipak ide s pokušajem njegove prodaje.


Prvi natječaj bio je otvoren tijekom ljeta, a po njegovom zaključenju pristigla je samo jedna ponuda te se u konačnici ni ona nije realizirala. Javno otvaranje ponuda novog natječaja izvršit će Povjerenstvo za provedbu javnog natječaja i to 10. listopada, a najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona kojom je ponuđena najviša cijena povrh početno utvrđene cijene. U slučaju da pristigne samo jedna valjana ponuda, ona se smatra najpovoljnijom ukoliko je visina cijene ponude jednaka ili veća od početno utvrđene cijene, što je bio slučaj i na prvom natječaju kada je potencijalni kupac ponudio tek nešto veći iznos od početnog.


Ako se na natječaj dostave dvije ili više valjanih ponuda s jednakim iznosom ponuđene cijene, najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona koja je pristigla ranije, a odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja donijet će Školski odbor. Odabrani ponuditelj dužan je u roku od 15 dana platiti iznos ponuđene cijene.