
Foto: Raph_PH/wikimedia Commons
U 30 plus godina karijere uspjeli su se sa svega tri pjesme ugurati u Top 100 Billboard liste singlova i činilo se da bi na tome moglo ostati s obzirom da su Radiohead u dugoj fazi hibernacije kao bend
povezane vijesti
- Ekipa s TikToka kroz kratke videe dijeli snažne priče o svakodnevnici: od preseljenja do povratka u Hrvatsku
- Bijela kuća ne samo da nije zabranila TikTok, nego je otvorila i službeni račun na toj mreži
- Inspirativna priča Valentine Sumpor: ‘Knjigu sam napisala za sve djevojčice koje koje misle da moraju postati manje da bi bile voljene”
Desetljećima su pjesme postajale hitovi zahvaljujući glazbenim urednicima na radio stanicama, kasnije je u stvaranju fame oko bendova i njihove glazbe pomagao stručni glazbeni tisak, pa je onda 80-ih snažno pridonijela televizija s pojavom MTV-a. Postojali su kriteriji, postojali su filteri, postojali su ljudi od glazbe koji su preko klasičnih medija prenosili glas o nečem novom i dobrom.
Danas stvari stoje bitno drugačije, radio i TV su i dalje tu, ali čini se da tempo otkrivanja i popularnosti nove (i stare) glazbe diktiraju TV serije na Netflixu i influenceri na društvenim mrežama, u pravilu voluntaristi koji svije uratke na Instagramu ili TikToku ukrašavaju glazbenom pozadinom kako im padne na pamet. Kad objava postane viralna, i davno objavljene i dobro poznate pjesme ulaze na top liste najslušanijih, odnosno najprodavanijih.
Najnoviji primjer je kultno-masovno popularni britanski bend Radiohead. Radiohead su u Americi polako, ali sigurno gradili status benda sa sve većom vojskom obožavatelja. Tako su svi njihovi albumi ušli u Top 100, dapače, nakon što je 2000. godine njihov četvrti album “Kid A” zasjeo na 1. mjesto Billboard liste (kao najčudnija glazba ikad na američkom broju jedan kako su tad primjetile neke glazbene tiskovine), svi kasniji albumi (njih pet) ugurali su se u top 3 američke liste albuma po izlasku.
Ovi sjajni rezultati u priličnoj su opreci sa singlovima Radioheada. U 30 plus godina karijere uspjeli su se sa svega tri pjesme ugurati u Top 100 Billboard liste singlova i činilo se da bi na tome moglo ostati s obzirom da su Radiohead u dugoj fazi hibernacije kao bend.
No, ovaj tjedan jedna je pjesma, i to ne toliko poznata, ušla na američku top listu na 91. mjesto. Riječ je o „Let Down“ s 28 godina starog albuma OK Computer, a na listi je zahvaljujući TikToku. Ovaj put nije riječ o jednom viralnom kratkom videu, „Let Down“ je postao dio trenda, na sve strane TikTokeri u raznim prilikama kao podlogu koriste upravo „Let Down“.
I tu dolazimo do paradoksa. Pogledom na Spotify, jasno je da „Let Down“ nije najslušanija pjesma Radioheada s OK Computer albuma. I objektivno gledajući, „No Surprises“ (koja je na Spotifyju preslušana preko milijardu puta), i „Karma Police“ i „Paranoid Android“ imaju hitoidniji potencijal. No, svojevremeno, u pred-TikTok doba, nisu se uspjele dohvatiti američki Top 100 singlova.
Inače, ostale tri pjesme koje su se ugurale u taj krug je njihov najkomercijalniji hit „Creep“ s početka karijere koji se popeo do broja 34, do 78. mjesta došla je pjesma „High And Dry“ 1996. s albuma „The Bends“, a zadnji put je Radioheadu uspjelo ući u Top 100 Billboard singlova s pjesmom „Nude“ poodavne 2008. godine.