RECIKLIRANJE

Što se događa s gumama nakon utrke Formule 1? Prvo gumene kuglice, a potom spaljivanje

P. N.

Foto Unsplash

Foto Unsplash

Kada Pirellijevi profesionalci završe s njima, te se gume zatim šalju u Englesku, gdje se usitnjavaju i pretvaraju u male gumene kuglice



Pirelli ima ukupno šest smjesa za sezonu Formule 1 i bira tri za svaki vikend utrke. Pojedinačni timovi tada mogu odabrati koju će od te tri smjese staviti na bolide, premda moraju koristiti barem dvije, piše revija HAK. Nakon vikenda Pirellijevi inženjeri detaljno pregledavaju gume. Cilj je utvrditi kako su se ponašale na traninzima i utrkama te kako ih unparijediti. Kada Pirellijevi profesionalci završe s njima, te se gume zatim šalju u Englesku, gdje se usitnjavaju i pretvaraju u male gumene kuglice. Kuglice se na kraju spaljuju pod ekstremnom toplinom kao gorivo dobiveno iz guma za pogon tvornica betona.


Spaljivanje guma ne zvuči baš ekološki, ali Pirelli tvrdi da recikliranje peleta na ovaj način rezultira samo ekološki prihvatljivim emisijama i neotrovnim finim pepelom, piše Outlook. Naravno, bitumen je nusproizvod ovog procesa i može se koristiti s asfaltom za krovove i ceste.


Dakle, gume se uništavaju, odnosno recikliraju. Dobro za Pirellijeve financije, a, barem tako kažu, i za okoliš.