Jadrolinija

Kapetan trajekta: Ovakvim udarima vjetra nisam nikada dosada svjedočio u dugogodišnjoj karijeri

Marinko Glavan

Foto Ivo Cagalj/PIXSELL

Foto Ivo Cagalj/PIXSELL

Zahvaljujem svojoj posadi na prisebnoj reakciji, poručio je zapovjednik broda Petar Hektorović, Slaven Mlačić



Tijekom nevremena koje je poharalo splitsko područje trajektu koji je bio na Gatu sv. Petra u splitskoj luci pukle su cime. Vjetar je gurao Jadrolinijin brod Petar Hektorović, a trajekt se najprije naslonio na katamaran Krilo, a potom na drveni turistički izletnički brod koji je potonuo.


“Prisebnost posada Hektorovića i Krila spriječila je veću tragediju, jedni i drugi sve su napravili da ne dođe do veće nesreće. Uspjeli su obuzdati brodice a drveni trabakul je nažalost potonuo.


Na sreću, ozlijeđenih i žrtava koliko zasad znamo nema, sve su službe u luci, pokušavaju postaviti barijere protov onečišćenja mora – ispričao je Zvonimir Perkušić, šef operative Lučke uprave za Slobodnu Dalmaciju.


Zapovjednik broda: Zahvaljujem posadi na prisebnoj reakciji




Zapovjednik broda Petar Hektorović, Slaven Vlačić, objašnjava da se u trenutku nevremena vršila redovna lučka straža na trajektu.


Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL


“U iznimno kratkom vremenu došlo je do znakovitog pogoršanja i naglog jačanja vjetra, te su u kratkom roku popucala tri čelik čela i četiri konopa broda.


Nakon što smo isto zamijetili, obavješteno je odijeljenje stroja broda da se žurno uspostavi pogon, te su i ubrzo nakon toga oborena oba sidra broda.


Ovakvim udarima vjetra nisam nikada dosada svjedočio u dugogodišnjoj karijeri te se zahvaljujem svojoj posadi na prisebnoj reakciji”, izjavio je Slaven Mlačić, zapovjednik broda Petar Hektorović.


Oglasila se Jadrolinija


O tome što se dogodilo s trajektom Petar Hektorović oglasila se i Jadrolinija.



“Uslijed ekstremnih vremenskih uvjeta u luci Split došlo je do pucanja konopa broda Petar Hektorovića te kontakta broda s turističkim brodom i katamaranom.


Prema prvim informacijama nema ozlijeđenih i zasad nije zabilježeno onečišćenje mora.


Brzom i prisebnom reakcijom zapovjednika i posade broda Petar Hektorović u vrlo kratkom roku oborena su oba sidra i brod je stavljen u pogon čime je spriječena veća šteta i posljedice u splitskoj luci”, navodi se u priopćenju Jadrolinije.


Jaki udari vjetra


Neslužbeno smo doznali da je za vrijeme pucanja veza vjetar u splitskoj luci puhao ogromnom brzinom.


Prema fotografiji koju smo dobili, udari vjetra iznosili su 212 čvorova što bi značilo 393 kilometara na sat.



Ne znamo je li u pitanju greška odnosno kvar uređaja, ali tako je zabilježeno.


U svakom slučaju dovoljno da puknu tri čelik-čela odnosno čelične sajle i četiri konopa s kojima je bio vezan trajekt.


Prema informacijama koje smo kasnije dobili iz DHMZ-a, najjači udari vjetra bili su oko 130 kilometara na sat što upućuje da je uređaj na fotografiji ipak krivo pokazivao.