Ugrožena privatnost

Ozbiljan propust: WhatsAppov AI asistent nenamjerno dijelio privatne brojeve korisnika

T.I.

iStock

iStock



WhatsAppov novi AI asistent, razvijen od strane Mete, našao se u središtu skandala nakon što je nenamjerno podijelio privatne telefonske brojeve korisnika s nepoznatim osobama, što je izazvalo ozbiljnu zabrinutost za sigurnost i privatnost podataka na jednoj od najpopularnijih svjetskih platformi za razmjenu poruka.


Sve je započelo kada je Barry Smethurst, zaposlenik prodavaonice ploča iz Saddlewortha, ostao zaglavljen na željezničkoj stanici čekajući vlak za Manchester Piccadilly. U potrazi za informacijama o kašnjenju vlaka, obratio se WhatsAppovom AI asistentu i zatražio kontakt broj korisničke službe TransPennine Expressa.


Umjesto službenog broja, piše The Guardian, AI mu je dao privatni broj žene iz Oxfordshirea, udaljene oko 270 kilometara od Barryjeve lokacije. Kada je Barry nazvao broj, šokirao se jer je dobio osobu koja nije imala nikakve veze s traženom uslugom, što je izazvalo neugodu i za njega i za vlasnicu broja.




Sličan slučaj dogodio se i s Jamesom Greyem, izvršnim direktorom iz Oxfordshirea, kojem su se također počeli javljati nepoznati ljudi tražeći informacije o vlakovima, iako on nikada nije bio povezan s TransPennine Expressom niti je njegov broj bio javan.


Meta je priznala incident i objasnila da je AI asistent vjerojatno povukao broj iz javno dostupnih izvora, ali nije pružila jasan odgovor kako je došlo do takve pogreške niti zašto su privatni brojevi uopće mogli biti podijeljeni s korisnicima. Posebno zabrinjava što su AI odgovori bili kontradiktorni i izbjegavali izravno priznanje pogreške, što dodatno narušava povjerenje korisnika u ovakve tehnologije.


Osim tehničkog aspekta, slučaj je izazvao i širu društvenu raspravu o odgovornosti tehnoloških kompanija i potrebi za strožim nadzorom nad razvojem i implementacijom AI asistenata, posebno kada je riječ o rukovanju osobnim podacima.