Trump je ovog mjeseca naložio regulatorima da ubrzaju proces certifikacije kako bi se ubrzao razvoj električnih letjelica s vertikalnim uzlijetanjem i slijetanjem (eVTOL), ne bi li osigurao američku prednost u tehnologiji.


Izvršna uredba je dala svjež poticaj industriji koja je imala poteškoća u pridobivanju kritičara i regulatora.




“Nailazimo na veliko protivljenje, ljudi govore ‘baterije su preteške'”, kazao je na izložbi Kyle Clark, osnivač i direktor tvrtke BETA Technologies.


“No u stvarnosti, ako stavite letjelice na prava mjesta, imate prave koristi”.


Leteći taksiji, koji se desetljećima pojavljuju u predviđanjima budućnosti, moraju se odmaknuti od ideje da su namijenjeni samo za bogate kako bi bili održivi i na masovnoj razini.


Njihovi proizvođači tvrde da bi pritom mogle pomoći hitne medicinske usluge, prijevoz robe i obrana, gdje oni nude jeftinije i tiše alternative, primjerice u usporedbi s helikopterima, u područjima od prijevoza putnika i robe do akcija spašavanja.


Tvrtke BETA, Joby Aviation i Archer Aviation su dio programa Agility Prime američkog ratnog zrakoplovstva, koji nastoji razviti tehnologije za autonomne električne i hibridne letjelice za prijevoz tereta.


Joby i Archer su ranije potpisali vojne ugovore u vrijednosti od 131 i 142 milijuna dolara.


“Imamo dvije letjelice u zračnoj bazi Edwards i zaista smo zahvalni zbog sve podrške i znanja koja smo pritom dobili”, rekao je JoeBen Bevirt, osnivač i direktor Joby Aviationa.


“Smatramo da postoje nevjerojatne prilike u obrani”.


Tri kompanije, kao i tvrtka Wisk Aero, rekle su da je Trumpova izvršna uredba veoma važna za jačanje prilika u sektoru.


Američki ministar prometa Sean P. Duffy i vršitelj dužnosti ravnatelja Savezne uprave za zrakoplovstvo (FAA) Chris Rocheleau u utorak su na pariškoj izložbi najavili savez s Britanijom, Kanadom, Australijom i Novim Zelandom, koji će biti predvođen Sjedinjenim Američkim Državama radi olakšavanja certifikacije eVTOL-ova u svijetu.


Međutim, zabrinutost javnosti zbog samovozećih automobila upućuje na to da će za šire prihvaćanje automatiziranog letenja najprije biti potrebno uvjeriti javnost da je ono sigurno.